KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

Taidampa kokeilla itsekin kyseistä litkua. Seuraavaksi voisi sitten laittaa Ö-tavaraa, että huomaako siinä amatööri mitään eroa.
tarmo
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja tarmo »

Jaa, On SE hieno laite talvellakin. Mutta mitä mieltä moottoriöljyistä talvikäytössä? Nyt tuossa on 1900 km mittarissa ja DirtBiken pojat taisivat laittaa 15W-50 castrolin superbikeä syksyllä 1000km huollossa. Tuohan ei ihan vastaa sitä viskositeettiä mitä ohjekirja pakkaskeleille määrä (olikohan 10W-40). Ei oikein kiinnostas vielä öljynvaihtoon alkaa, mutta piikkiä on renkaissa pirusti ja ajettua tulee näin talvellakin. Itse ajattelin alemman viskositeetin palvelevan lähinnä kylmäkäynnistyksissä. Mutta jos mottia hieman lämpöpuhaltimella lämmittelee ennen käynnistystä niin tuon kesäöljynkin luulis talvella pelaavan. Varsinkin jos matkaajo jää vähemmälle ja enempi kaivatetaan metsäteillä ja kelkan jäljillä (pikkasen verhoilin retkipatjaa vielä öljysäiliön ympärille). Ihan kylmimmillä keleillä ei kyllä tuu muutenkaan ajettua. Niin mielipiteitä otetaan vastaan (muttei aina uskota) että ajanko menemään vai vaihdanko öljyt?
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Ei ole SEtä mutta jos malttaa lämmityskäyttää koneen sinne neljään palkkiin niin miksi vaihtaa. 15-15 viskositeetit toimivat pakkasellakin, olikoha että w 15 pumpattavuusraja kulkisi jossain -29 seuduilla. Että et sinä Castrolilla konetta särje mutta voi se olla hieman kankeampi pyöräyttä tulille kylmänä.
-ari
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

tarmo kirjoitti: Niin mielipiteitä otetaan vastaan (muttei aina uskota) että ajanko menemään vai vaihdanko öljyt?
Mistä sinä pyöräsi talvella useinmiten käynnistät? Jos lämpimästä tallista, niin varmaan ns. kesäöljykin menee siinä missä muutkin. Minä olen aiemmin käyttänyt LC4:issa ja WR-Jammussa talvisin Shell Helix Ultraa (5w40) ja hyvin on pelannut. Nyt on Superin sisuksissa Mobil 3000 tms. (vastannee vanhaa rally formulaa) kun säilytyspaikka, mikäli tästä talviajokelit tulee, on kylmä. Eli nuo ovat ns. autoöljyjä mutta ainakaan Helix aiheuttanut mitään oireita kytkimeen.
tarmo
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja tarmo »

Ande749 kirjoitti: Mistä sinä pyöräsi talvella useinmiten käynnistät? Jos lämpimästä tallista, niin varmaan ns. kesäöljykin menee siinä missä muutkin. Minä olen aiemmin käyttänyt LC4:issa ja WR-Jammussa talvisin Shell Helix Ultraa (5w40) ja hyvin on pelannut. Nyt on Superin sisuksissa Mobil 3000 tms. (vastannee vanhaa rally formulaa) kun säilytyspaikka, mikäli tästä talviajokelit tulee, on kylmä. Eli nuo ovat ns. autoöljyjä mutta ainakaan Helix aiheuttanut mitään oireita kytkimeen.
Eristetty Kylmä tallihan mulla pyörällä on kotina. 2kW lämpöpuhallinta olen tunninverran pyörän kylkeen ennen käynnistystä huudattanut. Jos ei kymmentä pakkasastetta ole niin periaatteessa öljyjen pitäis jo plusasteilla olla käynnistettäessä.
reiniday
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Moro,oisko kellään laittaa mulle 1:1 piirustusta siitä Touratechin tavaratelineestä? t:Reini
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Lisää lunta prkl! Ja heti!

Kuva
- taas kahden mopon taktiikalla -
Omakinen

Totta puhut. Ei kestänyt renkaat kauaa "puolikuivalla" revittelyä. Nyt pitäisi koittaa päättää, viitsinkö ostaa superiin alle jotkut rallinastat, jotka ehkä kestäisi jonkun aikaa, vai nautistelisinko enduronastan pidosta :roll:

Täällä alkaa nyt kyllä olemaan jo ihan siedettävästi lunta.
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Kipa kirjoitti:Lisää lunta prkl! Ja heti!
Hei ei voi olla niin vaikeeta. Nyt on 2000-luku ja pelit ja vempaimet:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lumitykki

Ja kun omalle kotipelolles (ja -llas) tykität, niin tottakai sua kaikki haluaa tukea: http://www.kotitalousvahennys.fi/kotita ... ennys.html
Muista säilyttää kuitit.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

timo kirjoitti:
Kipa kirjoitti:Lisää lunta prkl! Ja heti!
Hei ei voi olla niin vaikeeta. Nyt on 2000-luku ja pelit ja vempaimet:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lumitykki

Ja kun omalle kotipelolles (ja -llas) tykität, niin tottakai sua kaikki haluaa tukea: http://www.kotitalousvahennys.fi/kotita ... ennys.html
Muista säilyttää kuitit.

Jos nää meitin mäet olis Pohojanmaalla, niin tokihan täsolis jo laskettelukeskus! Saiskohan sinne Jämin hiihtoputken viereen lumispoorin? Tai Crossihallin ympäristöön.... Endurorepa! Huhuu! Lumitykit toimimaan hydrauliikan voimalla!
Ommuutes komia satula tos kuvas! (piällystetty by Sarkolan Satulapaja)
- taas kahden mopon taktiikalla -
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Re:

Viesti Kirjoittaja jmka »

jmka kirjoitti:On mulla välillä asiaakin eli semmosta oon arvuutellut kun ajelee isommalla vaihteella (5. tai 6.) pintakaasulla ja sitten avaa kaasua nopsaan niin veto loppuu hetkeksi, ts. kone kakaisee kunnolla jonka jälkeen lähtee taas vetämään. Kun koittaa samoin tein udelleen samaa juttua niin hyvin pelaa. Mistäköhän johtunee. Aikaisemmin ei oo niin haitannut kun en oo noilla isommilla vaihteilla uskaltanut koittaa sladitella hiekkateillä mutta nyt niillekin on löytynyt käyttöä ja em. fiitseri on alkanut harmittamaan.

Suuttimet on vaihdettu isompiin mutta en tiedä missä kolossa neulojen prikat ovat. Saako kaasarien kannet auki ja luistit ulos kun kaasarit on paikallaan ilmanputsarikotelossa vai pitääkö kaasarit irrottaa ja nostaa pois kotelosta ennen aukomista?

Epc on poistettu, vapaavirtaus suodatin, 2-1 pakari, fackit bensapumppu ja petrol kingi paikallaan.

Dodiih, itse itselleni vastaten, oli ns. keskifiddumainen homma tsekata neulat, nostin niitä pikkasen samoin kun bensanpainetta, kadotan auttoiko yhtään... :shock:
Eipä auttanut edellinen säätö, mutta huomasin että alan miehillä on putsarikotelo avattu sivukolmioista niin tein halvat lasikuitukopiot sommerin ovista ja nyt tuntuisi pelittävän kun kone saa ilmaa tarpeeksi... Ei oo kauhean hyvin viimeistelty mutta eipähän oo kovin näkösälläkään 8)
Liitteet
sivuscoop.jpg
(163.88 KiB) Tiedosto ladattu 141 kertaa
Omakinen

Mikäs tuohon suupperiin on nyt se suositeltu määrä öljyä/etupumppu? Tuntuu jäävän vaan niin alas tuopinta kun kokeilin laittaa 6 desiä/ kokoon painettu putki ilman jousta. Jäin niin syvälle pinta etten oikein saanut edes mitattua helpolla. Jos tain vain jäänyt sellainen mielikuva, että sen pinnan pitäisi olla jossain 10-12 cm korkeudella. Mulla jäi kyllä paljon alemmas. Sori, tää on vähän tällästä kun ekaa kertaa alkaa etupumppuja huoltamaan.

Öljy on Denicolin Sae 3 W
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Omakinen kirjoitti: Tuntuu jäävän vaan niin alas
6dl on oikeaan suuntaan. Pinnan mittaus voi olla hukassa jos reb-venttiili ei toimi tai et aukaise sitä.
Se sisimmäinen pitkä ohut aluputki avaa venttiilin. Paina sitä kynnellä (liikkuu pari milliä), jolloin pintojen pitäis tasaantua.
Omakinen

timo kirjoitti:
Omakinen kirjoitti: Tuntuu jäävän vaan niin alas
6dl on oikeaan suuntaan. Pinnan mittaus voi olla hukassa jos reb-venttiili ei toimi tai et aukaise sitä.
Se sisimmäinen pitkä ohut aluputki avaa venttiilin. Paina sitä kynnellä (liikkuu pari milliä), jolloin pintojen pitäis tasaantua.
En oikein saanut muutosta aikaan sen putken nitkuttelulla, jos nyt edes ymmärsin oikein mitä tarkoitit. No, putkissa on nyt 6 dl litkua ja täytyy toivoa että mikään ei mennyt käteen. Ei luulisi että noin yksinkertaisessa hommassa edes minä onnistuisin paljoa sössimään.

Vähän kyllä epäilyttää kun ilma tilaa jäi 25 cm. Voiko se olla noin? Eli siis pumppun painoin kasaan ilman jousta, laitoin 6 dl ainetta ja mittasin sisään painetusta pumpusta, uloimman putken yläreunasta nesteen pintaan. se oli 25 cm. Sen uloimman putken yläreunastahan on joku 5 cm sisemmän putken alkuun.
Omakinen

pikaisen testailun jälkeen tuntuisi pelittävän oikein mainiosti, paljon paremmin kuin ennen. Tai kuten joku täällä fuurumilla joskus sanoi "Lumesäätö toimii aina" 8)

Itse kun ekaa kertaa purin kurapyörän keulan, niin hieman yllätyin jopa miten on alle vuoden vanhassa mopossa öljy tummunut.

Uusi öljy
Kuva

Vanha öljy
Kuva
Vastaa Viestiin