Joo, pikkumettämopossa joka on n. 3kk vanha ja reipas 20h ajettu, vaihdoin eilen orkkis keulaöljyt.
Sangen vetistä kuraa oli...
Vaihdoin mettämopoonkin Denicolit ja ainakin tuoreeltaan pelitti hyvin lämpöisestä tallista ajoon mennessä.
Tarttee testata pakkasesta yön jälkeen meneekö kuinka jäykäksi(öljy).
Ei ole pahan hintaista tuo Denicol. Jos 2-3 kertaa vuodessa vaihtaa, ei siinä liikoja köyhdy.
Omakinen kirjoitti:pikaisen testailun jälkeen tuntuisi pelittävän oikein mainiosti, paljon paremmin kuin ennen. Tai kuten joku täällä fuurumilla joskus sanoi "Lumesäätö toimii aina"
Itse kun ekaa kertaa purin kurapyörän keulan, niin hieman yllätyin jopa miten on alle vuoden vanhassa mopossa öljy tummunut.
Uusi öljy
Vanha öljy
Heheheh.... on aika mahtavat huoltotilat kun öljynvaihtokin sujuu parketilla.... Vai onko emäntä reissussa niin voi hoitaa homman olkkarissa
jmka kirjoitti:
Heheheh.... on aika mahtavat huoltotilat kun öljynvaihtokin sujuu parketilla.... Vai onko emäntä reissussa niin voi hoitaa homman olkkarissa
Emäntä varmaan kohta lähtee reissuun, jos vietän aikaa samaan malliin tallissa Kyllä tuo on valitettavasti ihan ikivanhalla kokolattiamatolla päällystetty työtaso
Sata kilometriä tuli tuossa rullailtua ja keula tuntuisi kyllä pelittävän huomattavasti paremmin kylmässä kuin ennen. Tai sitten kuvittelen. Alko olemaan vaan jo vähän liukasta menoa, kun renkaasta saa oikein etsiä keskeltä nastoja. No on siellä pari
Kohta pääsee taas pyörän selkään! Eipä ole Pystymettän jälkeen kyllä tullut ajelluksikaan, joten johan se on kohta aikakin. Lunta on välttävästi, pakkasta luvattu kovastikin, renkaat autonkyydissä asennusta odottamassa... Joutunee käydä huomenna pienellä koeajolla ennen kuin alkaa vuotta vaihtamaan...
Itsekin juuri rullailen nettiä, että mistäköhän tilaisi renkaat. Eräs varsin yleisesti arvostettu renkaan nastoittaja antoi niin pöyristyttävän surkeaa asiakaspalvelua, että joutuu miettimään uusiksi mistä tilaan.
Olen kuullut jossakin jonkun kertoneen ,että pytyn voisi koplata orkkis systeemiin niin , että pyrstöpytty hupeninisi ensiksi. Voikohan tän tehdä niin, että kaikki kolme raanaa on yhtä aikaa auki?[/quote]
Eikös tuo ohje ole ollut tässä viestiketjussa? Muistaakseni se oli Timo kun oli liittänyt takatankin etutankin korvausilmaletkun liittimeen. Mulla on kans kytketty näin ja toimii. Eikä tarvi mitään raanoja, pelkkä suora letku. Takatankki tyhjenee ensin.[/quote]
Ei tuo ainakaan mulla toimi, jos ja niin kuten kysyin, jotta takimmainen pytty tyhjenisi ensin. Tämähän tarkoittaisi sitä, että mistään ei saisi tulla ns. korvausilmaa väliin... Vähäpätöisen testini perusteella hupenee varsinainen säiliö ensin. Tähän liittynnee jtkn Harry Potter maisia juttuja jotta pelittäisi aidosti. Itse kun on niin vanha niin ei aina viitsisi jo unohdettua tietoa tankata.... valmiit ratkaisut kiinnostavat enemmän.. Eli pitääkös tuota benskorkkia modifioida jollakin tavoin..tiivistää.. vaiko jotenkin avartaa..
Itselläni ei ole vielä(kään) lisätankkia, mutta eikös maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi riittää, kunhan päätankin korkki on tiivis ja lisätankin ei, että saa sieltä korvausilmaa.
Minulla takatankki tyhjeni ensimmäiset 4000 km, kunnes tyhjeneminen lakkasi pikkuhiljaa. Koitin ensin tiivistämistä laittamalla o-renkaan alkuperäisen tiivisteen alle.
Tämä aiheutti sen, että kone sammui ja tankki ei saanut ilmaa mistään.
Katsoin sitten korkkia tarkemmin ja huomasin, että ilmaletkun reikä korkissa päättyy tankin tiivistävän reunuksen ulkopuolelle! Ihmettelen, miten se on edes voinut toimia niinkin pitkään.
Porasin ilmareijän pidemmäksi ja kairasin Dremlillä tiivisteen sisäreunaan kolon ilmareiän kohdalle sekä kello yhdeksään ja kolmeen, kun ilmareikä on kello kahdessatoista.
Nyt kun takatankin ilmaletkusta puhaltaa, bensaa menee päätankkiin. Aikaisemmin bensa tursui tiivisteen välistä tankin ulkopuolelle.
Kiitos Janne vastauksestasi. Itsekkin kokeilin tuota puhallusjuttua ja päädyin vastaavanlaiseen lopputulokseen kuin sinäkin. Ja sitten se kokemusperäinen osuus oli se, että ns. varsinaisesta hupeni noin puolet ja takaa ei juuri mitään, varmaan joku viksumpi perustelisi hommelin jonkun Bernoulin yhtälön kautta .. vai mikä se nyt oli.. viittaan taas tohon vanhuuteen / laiskuuteen etten enää jaksa lähdeaineistoja haeskella.. Eli avarrellaan sitten korkkia.. OMRO