KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JRA
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja JRA »

Kuten aiemmin kirjoittelin niin katin poisto antoi +5hp takapyörälle. Edullinen ja suht helppo viritys toteuttaa.
Wings lyhyt vaimennin antoi +2hp takaselle.
Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Kun poistit katin, teitkö ruiskukartalle mitään??? Oliko katin poisto hommana miten suuri?
Itse asensin tänään pankin mopoon pohjaavan panssarin, 180€....
terv. Tapsa
Liitteet
pohjaava panssari.jpg
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
JRA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JRA »

Akilleus kirjoitti:Kun poistit katin, teitkö ruiskukartalle mitään??? Oliko katin poisto hommana miten suuri?
terv. Tapsa
Ei tarvinu polttoainepuoleen koskea, penkissä ajoin ja katsoin että arvot ok. Putki irti, ohuella laikalla saumasta poikki,
poralla katin moskat pois ja tigillä sauma takasi umpeen. Tietty hyvät kohditusmerkit ennen katkaisua.
Ei ole hommana mitenkään erikoinen ja kulkupuoleen mukava piristys.

-- jari --
GSR600
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Akilleus kirjoitti:Kun poistit katin, teitkö ruiskukartalle mitään??? Oliko katin poisto hommana miten suuri?
terv. Tapsa
Pyörä vaihtunut, onnittelut !
Akilleus

Tänks! Eka kertaa semmone olo ettei tartte voimaa lisää...rengasvalinta vaan ei onnistunut; nyt alla Karoo3;set...ei yhtään sivuttaspitoa...en suosittele noita
Terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="GSR600"][quote="Akilleus"]Kun poistit katin, teitkö ruiskukartalle mitään??? Oliko katin poisto hommana miten suuri?
terv. Tapsa[/quote]

Pyörä vaihtunut, onnittelut ![/quote]

Älä ny ihmeessä ainakaan takuu aikana mitään kattia poistele.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
RiiMi

Asiaa 2013 ja ainakin 2014 1190 adv(r) mallien vilkuista. Mun eurooppa turnee meni oikein hienosti , suorastaan erinomaisesti mopon toimivuuden suhteen. Kotimatkan aluksi huolta aiheutti 550km:n todella rankassa sateessa ajo noinkin sähköä täynnä olevan pyörän suhteen
mutta huoli oli turha Kotari palveli hienosti. Ainoa mainittava "vika" oli oikeanpuoleisten vilkkujen täyttyminen vedellä. Tästäkin huolimatta ne toimivat ihan ok. ilman virheilmoituksia. Näissä vanhempien 1190 adv(r) Kotarien vilkuissa on saumat , jotka eivät vettä pidä , ellei siihen anna vähän apua. Vasemman puolen vilkkuihin olin jo aiemmin talvella ensiavun antanut eli saumaan laitoin epoksia , jolloin niistä tuli vedenpitävät , oikeanpuoleisiin tämä avunanto oli unohtunut tehdä.
Marisin tästä euroopan turneella tapahtuneesta vesivahingosta Bikeworldissa ja sain kun sainkin uudet vilkut oikealle puolelle ja kotiin päästyäni niitä sitten asentamaan ,
mutta mitäs pirua ? Nää uudet vilkut ovatkin ihan erilaiset , ovat aikalailla erinäköisetkin ja tätä fucking saumaakaan ei enää ole , mikä tietysti on oikein hyvä uutinen. Ei siinä sitten mitään . Hommasin vasemmalle puolellekin tällaiset Uudenmalliset vilkuttimet , ovatpahan ainakin saman aikakauden aikaansaanoksia sitte. Vielä ,kun olisivat osanneet rakentaa näihin uusiin vilkkuihin semmoset taipuisat,joustavat varret niin olisivat lähennelleet jo kiitettävää arvosanaa mutta eihän sitä kaikkea ny kerralla parane.
Liitteet
1. ylemmässä toi vuotava sauma.jpg.JPG
2. jonniivverran erinäköset.jpg.JPG
3. vilkuttimet vaihtoon.jpg.JPG
4. done.jpg.JPG
Akilleus

Joku pers'poskien lämmitystä vailla??? Hinta ainaski vielä kohtuullinen...normihinta taitaa olla lähellä kolmea hunttia :shock:

http://www.ebay.de/itm/KTM-Ergo-Sitzban ... SwtJZXWt59

terv. Tapsa
JRA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JRA »

RiiMi kirjoitti:
Älä ny ihmeessä ainakaan takuu aikana mitään kattia poistele.
Miks? Eihän tuo katin poisto oo sen kummempi asia ku putkiston vaihtokaan.

-- jari --
Sukke
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Tartteeko tähän lisää tehoja, vai onko toi katin poisto kannanotto;)
JRA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JRA »

Sukke kirjoitti:Tartteeko tähän lisää tehoja, vai onko toi katin poisto kannanotto;)
Neljäs kesä tämän pyörän sarvissa, niin kyllähän sitä lisää tehoa kaipais. Haaveillu josko 1290 sylinterit passais tuohon 1190 koneeseen heittämällä :twisted:

-- jari --
RiiMi

[quote="JRA"][quote="RiiMi"]

Älä ny ihmeessä ainakaan takuu aikana mitään kattia poistele.[/quote]

Miks? Eihän tuo katin poisto oo sen kummempi asia ku putkiston vaihtokaan.

-- jari --[/quote]

Niinpä niin miten tämän kukin funtsaa. Itse ainakin kysyisin aiheesta ensiks , vaikka nyt Akilleuksen tapauksessa Kiviharjun Sakkelta Turun Bw:n huollosta . Mulle sieltä tuli aikanaan senverran selkeä vastaus , et ei jäänyt epäselväksi mitään mitä ei peruskoulupohjalta ymmärrä. :mrgreen:
SiR
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501

Viesti Kirjoittaja SiR »

Voipi tämän ketjun syövereissä jo tietoa ollakin mutta laiskuuttani kysyn nyt kuitenkin, onkos 1190R:ään käypästä kapeaa takavannetta markkinoilla? Käykö esim. 950SE:n, tietty ABS:n kehän kiinnitykset taitaa siitä puuttua?
Enduro on parasta huumetta.
JRA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JRA »

RiiMi kirjoitti: Niinpä niin miten tämän kukin funtsaa. Itse ainakin kysyisin aiheesta ensiks , vaikka nyt Akilleuksen tapauksessa Kiviharjun Sakkelta Turun Bw:n huollosta . Mulle sieltä tuli aikanaan senverran selkeä vastaus , et ei jäänyt epäselväksi mitään mitä ei peruskoulupohjalta ymmärrä. :mrgreen:
Voisitko kertoa mikä oli tuo selkeä vastaus ja mihin kysymykseen?

-- jari --
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Australialaiselta McCruiselta on nyt tulossa myös Kotariin vakinopeussäädin. http://advrider.com/index.php?threads/k ... l.1154838/ McCruisella näkyy olevan jälleenmyyjiä myös Euroopassa, joten mahdollisten takuuasioiden hoitaminen olisi halvempaa kuin Jenkkien kanssa. Enkä kyllä löydä ainuttakaan negatiivista kommenttia McCruisen tuotteista, hintaa lukuun ottamatta. Tämä mennee viidensadan pintaan. Traceriin on jo valmis setti myynnissä: http://www.mccruise.com/collections/yam ... e-mccruise

Sellainenhan oli jo jenkeillä, advriderin pioneerityön tuloksena syntynyt Brandondist/Powercell -paketti, plug&play, mutta tuossa advriderin ketjussa aika moni säätimen asentanut joutui vaihtamaan viallisen johtosarjan, tai ei onnistunut säätämään säädintä. http://advrider.com/index.php?threads/w ... 01/page-65

Tuo jenkkien tuote voisi olla satasen halvempi, mutta se kuluu helpoisti viallisen johtosarjan lähettelyyn jos sattuu huono säkä. https://www.powercellperformance.com/sh ... -10501290/

Itse säädin näkyy olevan ihan sama, McCruise käyttää omaa kytkintään, Powercell käyttää Trailtechin kytkintä, joka on kyllä hyvä sekin, se on mulla Gessussa.
Vastaa Viestiin