BMW:n laatu paranee

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

BMW:n laatu paranee

Viesti Kirjoittaja ATC »

Weteraani kurapyöräilijä
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Re: BMW:n laatu paranee

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Taisihaan siitä tälläkin foorumilla olla, että 650 ja 800cc(?) koneet valmistetaan kiinassa ja pienemmät koneet kymcon toimesta koreassa(?).
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Kiinalaista laatua Bemarin hinnoilla!
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Oishan tähänkin kiva saada jostain faktatietoa, vaan enpä itse jaksa etsiä - ei ole oikeastaan tarvetta. Itse en esim. italialaisten laatuun luota ollenkaan ja siihen nähden kiinalaisetkin osaavat kyllä tehdä kunnollista, kun heidät siihen ohjaa.

Tosta kasisatasesta kun nykäsee öljytikun ulos, niin siinä lukee Rotax ja pieni BMW:n logo about vieressä. Oiskohan öljytikun valmistanu Rotax ja lopun koneen joku kiinalainen firma?

No, aika näyttää, mitä nuo uudet kaksimukiset kestää - tai no - nehän on ollu jo vuosia markkinoilla muissa malleissa. Samapa tuo missä ne tehdään, kunhan kone kestää.

Kiinalaisilla on sellainen paska tapa, että malli-/esimerkkikappaleet ovat priimatavaraa ja sarjatuotantokama aivan sontaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Å kirjoitti:Itse en esim. italialaisten laatuun luota ollenkaan...
Eikös Husqvarna ole ollut Italialaismerkin omistuksessa(cagiva) aika pitkään? Nykyisin Husqvarnan omistaa jokin kiinalaismerkinvalmistaja(2007 lähtien)

timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Å kirjoitti:Samapa tuo missä ne tehdään, kunhan kone kestää.
Noinko on?
Tämä kasvoton klobaali talousmylly kiihtyy kaikenaikaa jne ja plaa plaa.
Kaikkihan tietää mitä siitä seuraa. Vaan eipä vaikuta ostopäätökseen.
Nokialainen ostaa itämaiset saappaat koska viereiset oman paikkakuntalaiset maksaa "liikaa". Samana päivänä sama tyyppi lukee Nokian Uutisista saapastuotannon lopettamisesta nokialla. Voi voi..

Tuntuu jotenkin pienemmältä pahalta, kun EU keskittää sinne minne ahneimmin keskittämistä pystytään kohdistamaan. Kaukainen suomi ja suomalainen duunari jää tässä kisassa usein hopealle.
Sama koskee kohta vaikkapa keskieurooppalaista moottoripyörän tekijää. Mantereen toiselta laidalta saa töitä jos aikoo firmassa pysyä.

Työikäni olen asennellut kaikenlaisia koneita. Juuri tuli kytkettäväksi isohko kompressori. Kohdallani ensimmäinen laatuaan kiinasta.
Oli kuulemma halpa.
Sitä rataa...

Nää on ainoita asioita joista voisin kirjoittaa tuonne vitutusketjuun :x :x

Oho.. lipsahtipa vakavaksi tämä paatos :wink:
Å

Viesti Kirjoittaja Å »

timo kirjoitti:
Å kirjoitti:Samapa tuo missä ne tehdään, kunhan kone kestää.
Noinko on?
.....
Nää on ainoita asioita joista voisin kirjoittaa tuonne vitutusketjuun :x :x

Oho.. lipsahtipa vakavaksi tämä paatos :wink:
Kyllä noin on. Mulle on aivan sama, missä toi moottori tehdään - kunhan se kestää. Ei ton moottorin tuotanto suomalaista hyödytä - ehkä etäisen välillisesti, kun oikein mutkien taakse katsotaan. Ja nyt puhun nimenomaan tosta moottorista. Jätän ne kumpparit väliin, kun ei aiheeseen liity :wink: .

Joo, onpa tullu avauduttua ittekin jossain topiikeissa, kun oikein on kyrsiny - tarvinneeko sen aina olla tuolla ketutusketjussa. Hyvä on tuulettaa välillä. :D
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Å

Viesti Kirjoittaja Å »

VAK kirjoitti:
Eikös Husqvarna ole ollut Italialaismerkin omistuksessa(cagiva) aika pitkään? Nykyisin Husqvarnan omistaa jokin kiinalaismerkinvalmistaja(2007 lähtien)

Olihan se joo ja että mulla sellainen on, ei kerro sitä, että siihen laatuun luottaisin - se onkin mulla lähikulmien kurassa rälläämistä ja "tuunaamista" varten. Tosin italiaanot teki tota vekotinta varsin samanlaisena, kuin sen sveduilta ostivat.

Niin ja nythän sen omistaa BMW china products - vai mitenkä se oli? :lol:
Ari J.
Pyörä: Husse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari J. »

Å kirjoitti:
VAK kirjoitti:
Eikös Husqvarna ole ollut Italialaismerkin omistuksessa(cagiva) aika pitkään? Nykyisin Husqvarnan omistaa jokin kiinalaismerkinvalmistaja(2007 lähtien)-ville
Olihan se joo ja että mulla sellainen on, ei kerro sitä, että siihen laatuun luottaisin - se onkin mulla lähikulmien kurassa rälläämistä ja "tuunaamista" varten. Tosin italiaanot teki tota vekotinta varsin samanlaisena, kuin sen sveduilta ostivat.Niin ja nythän sen omistaa BMW china products - vai mitenkä se oli? :lol:

MV Agustan tekemiä ruotsalaispyöriä jonka BMW omistaa
http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcy ... qvarna.htm
vai Cagivoita eri nimellä, huu nous.
--
Ari J.
Lassi
Pyörä: Transalp750

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Ihan kuin olisin jostain lukenut, että nämä BMW:n F650 pyörät kasattiin Italiassa. Ei sen puoleen tehdäänhän Toyotaakin Turkissa ja Puolassa ja vaikka missä ja silti se on japanialainen auto ihmisten mielestä. Enemmän tuotannonsuunnittelu taitaa vaikuttaa kuin se, minkä värinen ihminen käyttää sitä tuotantolinjaa...
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mopoja tulee harvemmin osteltua kaupasta, tomaatteja sitä useammin.
Ne pyrin aina ostaan 'vieressä tehtynä'. Päivittäistavaran ostopäätöksillä
pystyy vaikuttaan aika kivasti tähän hullunmyllyyn, jos viihtii.
Perhokalastaja
Pyörä: F800GS

Re: BMW:n laatu paranee

Viesti Kirjoittaja Perhokalastaja »

vkoivu kirjoitti:
Taisihaan siitä tälläkin foorumilla olla, että 650 ja 800cc(?) koneet valmistetaan kiinassa ja pienemmät koneet kymcon toimesta koreassa(?).
Ei tainnu olla niin vaan niinkuin jutussa sanotaan niin G-sarjan 650 (yksisylinterinen) kone tehdään kiinassa (silloin se ei ole enää käsittääkseni Rotax). Motorrad lehdessä oli verrattukin moottoreita eli kiinalainen oli lähes yhtä tehokas ja vääntävä kuin Rotax, tehoeroa taisi olla noin 1 hv Rotaxin hyväksi. Tälläkin foorumilla oli siitä keskustelua jo talvella :D .
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Lassi kirjoitti: Ei sen puoleen tehdäänhän Toyotaakin Turkissa ja Puolassa ja vaikka missä ja silti se on japanialainen auto ihmisten mielestä. Enemmän tuotannonsuunnittelu taitaa vaikuttaa kuin se, minkä värinen ihminen käyttää sitä tuotantolinjaa...
...mun tojota ei ole valmistettu turkissa eikä puolassa vaan ranskassa :(

Tietysti jos sama tuote löytyy samaan hintaan joko paikallisesti tuotettuna tai kaukomailla tehtynä niin ilmanmuuta valitsen lähellä tuotetun. Niin hyväsydämminen tai aatteen ihminen en kuitenkaan ole, että maksaisin hirmusiesti ekstraa vain sen takia, jotta naapurimaan kansalaiset saisivat töitä.
anagonda
Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit

Kiinan BMW

Viesti Kirjoittaja anagonda »

Saksalaisissa lehdissä ovat päivitelleet tätä kehitystä pitkin talvea.

Hannoverin BMW -diilerikin sanoi suoraan että 650X-sarjan Country-malli tehdään jo kokonaan Kiinassa. Moto ja Challenge -mallit Italiassa.
Twineistä en tullut kysyneeksi.

Messuilla yksi tutkijaporukka oli muuten tekemässä F800-koneesta vetykäyttöistä...

Antti
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Re: Kiinan BMW

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

anagonda kirjoitti: Hannoverin BMW -diilerikin sanoi suoraan että 650X-sarjan Country-malli tehdään jo kokonaan Kiinassa. Moto ja Challenge -mallit Italiassa.
Antti
Italia vielä jotenkin menee..

Luojalle kiitos, mun -07 vuoden myllyn kyljessä lukee vielä "Rotax, Made in Austria" :D Tuleekohan näistä aidoilla Itävallan "huipputehokkailla +1hv." Rotax:eilla varustetuista G650X:istä joskus keräilyharvinaisuuksia :wink: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin