800 GS 2008 >, vikoja ?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kurahousut
Pyörä: Gessu 800

800 GS 2008 >, vikoja ?

Viesti Kirjoittaja kurahousut »

Aikeissa olisi hommata 650/800 GS 2008 >. Onko noissa ollut jotain tyyppivikoja / lastentauteja ja jos, niin missä vaiheessa vikoja on poistettu tai korjailtu (facelift). Ainakin jotain valuvannevikoja lienee ollut ? Entä, sietääkö alusta ja kone kahden matkustusta kun puhutaan Suomen rajojen sisällä ajelusta. 650 lähinnä siksi, että olen 174 cm pitkä.
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt 1200 GS:sää, mutta tuntuu käteen hieman kömpelöltä. Ajosta varmaan 80% asfalttia, loput soralla, ainakin alussa.
ilex1
Pyörä: F800gs

Re: 800 GS 2008 >, vikoja ?

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Orkkis ketjut huonot, bensamittari ongelmia, ylempi vesiletku. Nämä menee takuu korjaukseen. Laturivioista jotkut kertoneet. Etujouset melko pehmoiset. Samoin etuvanne. Pintakaasulla sammuilemista. Etujarrulevyt alkaa klonkkaamaan. Pyöränlaakerit. Siinäpä niitä yleisempiä :D päivityksistä en tiedä koska tehty ja mihin vuosimalliin. Ehkä toi laturin uusiminen arvokkain jos hajoaa.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

ilex1 kirjoitti: Etujarrulevyt alkaa klonkkaamaan.
Tämähän on poistettavissa oleva ongelma eli kirii pajavasaralla niitä niittejä, jotka siinä levyssä on. Nehän väljenevät ajan oloon väkisin ja palautus tapahtuu niittaamalla niitä takaisin.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
ilex1
Pyörä: F800gs

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Å kirjoitti:
ilex1 kirjoitti: Etujarrulevyt alkaa klonkkaamaan.
Tämähän on poistettavissa oleva ongelma eli kirii pajavasaralla niitä niittejä, jotka siinä levyssä on. Nehän väljenevät ajan oloon väkisin ja palautus tapahtuu niittaamalla niitä takaisin.
Joo täytyy tehdä toi operaatio kun vaihtaa etuvanteen :)
kurahousut

Kiitos tiedosta, BMW laatua :) . Suurin murhe lienee rahallisesti noissa laturit ja nuo valuvanteet. Jos ostan 2008-2010 mallin, ei takuusta taida olla apua. Vanne lienee sellainen, että voi ottaa siipeensä normaalissa maantieajossakin. 800 sessa olis pinnavanteet, mutta se on pikkasen korkea, tarttis hommata matala satula.
kurahousut

No niin pikkukessu tuli ostettua. 2010 mallia ja hyvältä vaikuttaa ajossa. Osaako joku neuvoa seuraavissa kysymyksissä:

Ajattelin huoltaa pyörän pääsääntöisesti itse. Voi olla hölmön hommaa mutta onhan noita koneita tullut ropattua ja valohoidosta maksaminen ei kiinnosta. Ajotietokoneessa on huoltomuistutus. Saakos sen jotenkin itse nollattua. Käyttöohjeissa ei siitä mainittu mitään.

Entä huolto-ohjelma / korjausopas. Löytyy jostain muualta kuin marmoritiskiltä ?

Sitten tarttis hommata vielä pohjapanssari ja kaatumaraudat sekä etulokarin jatke. Saako noita halvalla suoraan Saksasta tai tarvikkeena?

Kiitos tiedoista....
peteace
Pyörä: kauramoottori

Viesti Kirjoittaja peteace »

Huoltomuistuttimen "nollaus" ilman BMW:n omaa testeriä onnistuu vain GS-911 -työkalulla, mitään muuta vippaskonstia ei ole. Siihen kun pitää asetella seuraavan huollon kilometrit ja päivämäärä, jotta osaa alkaa muistuttaa päivämäärän tai kilometrien lähestyessä. Lisäksi akunkenkää irrottaessa pyörä unohtaa oman päivämääränsä ja muistuttaa huollosta kunnes se päivä on taas kerran kerrottu sille GS-911:llä tai merkkiliikkeessä. Kellonajan voi sentään asettaa ihan itse...

Korjausoppaalle käypä hakusana netin syövereihin: "reprom k7x".

Sitten vaan tuota melkoisen pitkää http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... f=5&t=9319 ketjua lukemaan, siellä on todennäköisesti vastaus muihinkin tuleviin kysymyksiin. :)

Mulla on itsellä Adventure Specin kaatumaraudat ja pohjapanssari.

Niin ja onneksi olkoon hankinnastasi!
Vastaa Viestiin