GPS

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

alepos
Pyörä: Wee-Strom

Re: Garmin EU:alueelta .

Viesti Kirjoittaja alepos »

Köpi kirjoitti:Tässä olisi se linkki jota eiemmin jo hain; http://www.sportextreme.com
Vaikutti mielenkiintoiselta paikalta, Tanskassa ilmeisesti sijaitsee jos oikein tulkitsin.

Onkos porukalla kokemusta tuollaisesta peruskapulasta kuin Garmin eTrex Legend? Saisi tuolta liikkestä postikuluineen alle 200€. Tarkoitus olisi käyttää sitä paperisen GT-kartan kanssa rinnan.

Kaverilla on tuo Erätukusta peräisin oleva Topo-kartta ja http://www.eratukku.fi väitetään että tuosta voisi ladata osia Legendiin. Ei varmaankaan kovin isoja paloja? Tosin tuohon hintaan ei varmaan kartta-ominaisuuksilla paljon kerskailla.

Tekeekö tälläisellä mitään ja onko Magellanilla tai muilla valmistajilla samaan hintaluokkaan parempia vehkeitä?[/url]
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla on kokemusta Garmin etrex Summit-mallista joka on vielä köyhempi versio kuin Legend. Olen käyttänyt sitä niin, että suunnittelen reitin Ozilla, siirrän sen Garminiin ja seuraan sitten etukäteen suunnittelemaani reittiä.

Tämä toimii muuten hyvin, mutta jos jostain syystä halua muuttaa reittiä niin silloin joutuu turvautumaan paperikarttaan.
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Magellanin omistajat: onko 1.07 uusin versio Suomen peruskartasta vai löytyykö vielä uudempaa?

Tuli hankittua uusi SD -kortti ja latailen juuri tuossa S&D -karttoja kortille, Suomi tulee kolmeen osaan. Tuo karttojen konvertointi on melko prosessorisyöppöä puuhaa, 2,6GHz P4 tahkoaa kolmasosa Suomea ainakin kymmenen minuuttia. Konvertoitu kartta sujahtaa sitten kortinlukijaan parissakymmenessä sekunnissa.
404 HTTP Error File not found
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Tarkoitatko sitä S&D versiota? Vai itse koneessa mukana ollutta peruskarttaa? Mistäs nuo versiot muuten näkee ja saako niihin netin kautta jotakin päivitystä. Ja onkos niistä Magellanin tarkemmista maastokarttojen julkaisupäivistä tullut mitään tarkempaa tietoa(Mika TA-91)?.

Tuo S&D taitaakin olla aikalailla suuntaa antava kartta, kun olen talven aikana jo pelkästään karttaa selailemalla (kylmäharjoitusta sisätiloissa) löytänyt pari virhettä tutuilta alueilta. Siellä on ylimääräisiä teitä tai sitten ne kulkee väärissä paikoissa. Samanlaisia virheitä löytyy myös paperisissa GT-kartoissa. Mutta pääasia lienee se ettei yritä moottoripyörällä ajaa IFR:nä GPS:n avulla :D .
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

RTJ kirjoitti: Tuo S&D taitaakin olla aikalailla suuntaa antava kartta, kun olen talven aikana jo pelkästään karttaa selailemalla (kylmäharjoitusta sisätiloissa)
Olisin kyllä ittekin toivonut vähän tuoreempaa karttamateriaalia, kun asun todella nopeasti kasvavalla kylällä - menee monet polut nykyään jonkun takapihalla.
RTJ kirjoitti: Mutta pääasia lienee se ettei yritä moottoripyörällä ajaa IFR:nä GPS:n avulla :D .
GPS:n tarkkuudenkin huomioon ottaen tuo on erittäin hyvä turvallisuusnäkökulma. 10 metriä uralta sivussa voi tulla paljonkin puita vastaan suurella nopeudella =)
-- Backman
kuvagalleria
alepos

Pasi kirjoitti:Mulla on kokemusta Garmin etrex Summit-mallista joka on vielä köyhempi versio kuin Legend. Olen käyttänyt sitä niin, että suunnittelen reitin Ozilla, siirrän sen Garminiin ja seuraan sitten etukäteen suunnittelemaani reittiä.

Tämä toimii muuten hyvin, mutta jos jostain syystä halua muuttaa reittiä niin silloin joutuu turvautumaan paperikarttaan.
Tilasin nyt tuolta sportextremestä eTrex Legendin ja tankotelineen. Maksoi postikuluineen yht. 214e.

Täytyy itsekin harjoitella tuontyyppistä käyttöä kun saan pelin. Tuota Ozia olen mielestäni joskus kauan sitten koittanut kesätöissä, kun skannasin paperikartan ja laitoin sen läppärille gps-käyttöön. Silloin ei vielä ollut näitä tarkkoja elektronisia versioita kartoista.
Köpi

oliko helppo ostaa extportextremestä !

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Niin ,sujuiko kaupan teko tuonne ihan hyvin ?
Mulla ei sitten tarvinnut GPS:ää tuolta ostaa ,kun kaveri möi omansa.Mutta tankoteline on vielä hakusassa .Yksi olis` tuo Ram mount ,mitä olen katsellut.Kai olisi muitakin kohtuu hintaisia telineitä.
Millaisen telineen sinä laitoit ?
Köpi & Tenereé´
alepos

Re: oliko helppo ostaa extportextremestä !

Köpi kirjoitti:Niin ,sujuiko kaupan teko tuonne ihan hyvin ?
Mulla ei sitten tarvinnut GPS:ää tuolta ostaa ,kun kaveri möi omansa.Mutta tankoteline on vielä hakusassa .Yksi olis` tuo Ram mount ,mitä olen katsellut.Kai olisi muitakin kohtuu hintaisia telineitä.
Millaisen telineen sinä laitoit ?
Tänään päivällä vasta tilauksen tein joten kamaa ei vielä ole tullut, mutta ainakin tilaussysteemi oli fiksu ja tähän asti kaikki OK. Maksoin pankkisiirtona tuon summan ja laittavat paketin tulemaan kun näkyy heidän tilillään.

Tilasin tuon garminin oman tankokiinnikkeen (010-10267-00), näyttäisi olevan Suomessakin 20€ luokkaa. Ei ole mikään jokasuunnasta tukeva, mutta ajattelin pitää vaikka rannelenkkiä kiinnitettynä johonkin, niin ei ainakaan mene hukkaan jos teline jostain syystä pettää.

Kuva Kuva
Köpi

etrexsin teline

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Moro !
Sain muuten gepsin mukana autiotelineen,ja siitä on tuo sama takakansi lukitus systeemi.Vaikuttaa ihan asialliselta.Aika tiukka on irroitta pois telineestä.Ei luulis aivan herkästi irtoavan .

Voi toimia myös mopon tangossa ,jos ei aivan hurjaa crossiajoa ole :lol:
Köpi & Tenereé´
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Streets'n'Destinations

Viesti Kirjoittaja MrB »

ATK-teknisempi kysymys - onko kukaan (vai kaikki muut?) saaneet tuota S&D Suomi -ohjelmaa toimimaan ilman cd:tä asemassa? Kokeilin eilen Alcohol 120% tehtyä levy-imagea Daemon Toolsin kanssa huonolla menestyksellä. Asentaminen onnistuu kyllä mutta kun sovellusta käynnistää, niin asemassa ei kuulemma ole validia levyä.

Onko joku muu saanu vastaavan paketin toimimaan? Mitä asetuksia kannattais tsekata? Tämä oli eka kosketus noihin virtuaali-cd-asemiin, niin saattoihan tuossa hyvinkin olla kyseessä käyttäjän omä kämmi =)
-- Backman
kuvagalleria
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Re: Streets'n'Destinations

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

MrB kirjoitti:Onko joku muu saanu vastaavan paketin toimimaan? Mitä asetuksia kannattais tsekata? Tämä oli eka kosketus noihin virtuaali-cd-asemiin, niin saattoihan tuossa hyvinkin olla kyseessä käyttäjän omä kämmi =)
Elikkäs teit imagen alcoholilla ja sen jälkeen käytit daemon tools:ia virtuaaliaseman luomiseen ?
Kokeileppas käyttää tuota Alcoholin virtuaaliasema ominaisuutta tähän tarkoitukseen.
mky
Pyörä: Cagiva Elefant

Viesti Kirjoittaja mky »

Mulla on ollut nyt reilun vuoden Magellan Meridian Color mopo-, veneily- ja vaelluskäytössä. Hyvin on toiminut.
Huonoja puolia on hitaahko ruudunpäivitys joillakin moodeilla ja patterin kesto.
Hyvää on muistikortti, karttojen saatavuus ja karttojen laatukin kelpaa mulle.
Netistä saa patchin (5kt), jolla voi operoida ilman romppua koneessa (säästää romppua naarmuilta).
Karttojen ja päivitysten kanssa sämpläily on suht helppoa ja tietoa löytyy eri foorumeilta kiitettävästi.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla on ollut karmiini kiinni mopon tangossa aleposin kuvailemalla tavalla. Joskus - ilmeisesti tärinän aiheuttamana - on ilmennyt spontaania virran katkeilua mutta muuten kiinnityssysteemi on toiminut hyvin.
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

mky kirjoitti:
Netistä saa patchin (5kt), jolla voi operoida ilman romppua koneessa (säästää romppua naarmuilta).
Onko tuo XP:lle, koska minä en saa sitä toimimaan 98se:ssä :(
-jarkko-
Kuvat
mky
Pyörä: Cagiva Elefant

Viesti Kirjoittaja mky »

Enpäs tiedä?
Mulla on läppärissä XP home.
Liekö käyttiksellä väliä?? Viisaammat kertokoon
Vastaa Viestiin