Garmin Quest kokemukset..?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Terkut Shenzhenistä :D

Mulla ongelmat Quest2:n kanssa ovat ilmaantuneet ainoastaan Navigointi moodissa (silloin kun seuraan ennalta suunniteltua reittiä).
Normaalissa karttamoodissa ongelmia ei ole ollut.

Mun versiossa tuo näytön päivitys ei ole ollut nykivää.

Nykyisessä versiossa on v9 karttasofta.

Tällä hetkellä mulla on kolmas yksikkö menossa. Kaksi aiempaa olen palauttanut Garminin huoltoon ja aina sieltä on uusi vekotin tullut.

Tuohon näytön nykimiseen vois kannattaa kokeilla trak-muistin tyhjentämistä ja mahdollisesti koko koneen resettiä.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Mielenkiintoinen juttu http://www.tramsoft.ch/gps/garmin_quest_en.html
Sveitsin Garmin oli jossain vaiheessa lopettanut Quest2:n myymisen laitteissa olleen teknisen vian vuoksi.

Mulla taas tuolla Italian reissulla pari kertaa jumahti tunnelissa ajon aikana. Käynnistyi ainoastaan virtoja pois käyttämällä.

Auttaisikohan tuohon jumahtamiseen ulkoinen antenni...
AKM
Pyörä: 690 ER

Viesti Kirjoittaja AKM »

Auttaisikohan tuohon jumahtamiseen ulkoinen antenni...
Erätukun myyjä arveli softan hämmästyvän ilmiötä, jossa laite hukkaa satelliitin, viimeinen paikkatieto jää muistiin ja seuraava paikkatieto tuleekin useita kilometrejä edellisestä.

Jos tuo aiheuttaa vian, ainoa keino on sammuttaa värkki ennen tunnelia ja käynnistää taas valon näkyessä.

Kuullostaa kätevältä jos asustaa / ajelee paikassa jossa tunneleita löytyy useampia reitiltä.

-AKM-
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

No ei tuo niin kätevää oo jos on tunneleita jatkuvalla syötöllä... :(
Pitää varmaan taas ilmoittaa tuonne Garminille (ihan ilkeyttään kun eihän mulla oo vasta kuin kolmas yksikkö menossa...).

Taidan kuitenkin ennen valittamista käväistä tuolla Pisassa mutkan jotta näkee vielä että kiihtyykö tuo lukittumistahti ajan kanssa...
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tänään tuli uusi RMA numero Garminilta :D :?
Kolmannen kerran pitää laittaa Quest2 takaisin... :shock: :x

Saas nähä joko olisivat yli vuodessa keksineet mistä tuo laitteen jumittuminen johtuu ja saisi lopultakin toimivan vehkeen.

Kooltaan ja käyttöliittymältään tuo on juuri sellainen jollaista on mukava käyttää. Ehkä vielä kosketusnäyttö niin sitten olisi kaikki kohdallaan.

Pololla on muuten tarjous Tom Tomista, Euroopan kartasta, Touren plannerista ja telineestä 399€
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tänään tuli taas vaihteeksi uusi Quest2 takuuseen.
Mukana tuli lappu jossa luki vian määrityksessä "Software Problem (F40)".

Näytti olevan Systeemin softa versiona 3.00.

Ensimmäisenä kiinnitti huomiota tuossa että eka kertaa käynnistettäessä kursori oli ameriikan mantereen päällä kun aina aiemmin se on ollut UK:n päällä.
Lisäksi aina ennemmin ensimmäisellä kerralla satelliittien ja paikan löytämisessä on mennyt 10-15 min, nyt satelliitit ja paikka löytyi parissa minuutissa ! :shock: :D

Jotain näyttää muuttuneen...
Ja jotta jotain pääsee sanomaan, niin tuossa näyttää näyttö olevan aavistuksen kierossa, mutta jos vekotin nyt alkaa toimimaan niin näyttö saa olla vaikka ylösalaisin :wink: :lol: :shock: :D
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Ai niin vielä unohtui että Garminin sivuille näyttää tuo Unit SW tulleen huhtikuun 16. päivä
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Markon kertomuksia quest2 lukiessa täytyy olla varsin tyytyväinen tuohon ykkösversioon. Ainakaan itsellä ongelmia ei ole ollut. Satelliitit löytyy verrattain nopeasti ja vaikka antenni on taitettuna runkoa vasten, yhteys säilyy satelliitteihin ellei nyt ihan umpimetsässä ole. Akkukaan ei ole ennen viime lauantaita loppunut koskaan kesken.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Päivitystä tähän topikkiin:

Tuo uusin softaversio näyttää parantaneen Quest2:n vakautta. Joitain pikku jumiskoja on ollut, mutta ei mitään suurempaa. Yhden kerran oon tehnyt tehdas bootin, mutta tuonkin tein kotosalla.

Satelliitit löytyvät nopeammin kuin aikaisemmalla versiolla.

Sitten kyssäri:
Onko kukaan käyttänyt ulkoista antennia Questissä tai Quest2:ssa ? Jos on niin mikä ja mistä ?
Mika S
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Mika S »

Marko Hemmilä kirjoitti:Nykyisessä versiossa on v9 karttasofta.
Yritin iskeä CityNavigatorNT Europe v9:n Quest 2:een jokin aika sitten. Siirtäminen PC:ltä laitteelle kesti about tunnin verran, minkä jälkeen tuli ilmoitus yhteensopivuusongelmasta. Nyt ei toimi mikään kartta, ei edellinen v8 eikä tämä uusi v9!
Soittelin toissapäivänä Navcorille, josta luvattiin tutkia asiaa ja yrittää soitella takaisin ennen neljää. Vielä ei ole kuulunut, tosin ei tullut kysyttyä, minä päivänä... :roll:
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Jaahans, tää on taas tätä... Viime viikonloppuna käytiin tuollainen vajaan 700km:n reissu Italiassa lounaalla ja Quest2 hukkasi satelliitin varmaan toistakymmentä kertaa :x

Onko kenelläkään kokemusta ulkoisesta antennista Questissä, esim http://www.lohenette.fi/product_13499.html ?

En tiedä onko tuo kiinteä antenni hanurista vai onko koko laite susi jo syntyissään, mutta jos tuolla ulkoisella antennilla saisi satelliitit pysymään kiinni gepsissä niin voisi sijoittaa tuon questin parempaan paikkaan kuin ohjaustankoon.

Huomenissa lounaalle Sveitsiin 8)
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Mulla on ulkoinenantenni 60c:n. Joutuu käyttämään toisessa autossa, siinä on tuulilasissa jokin kalvo niin normaalilla-antennilla ei pelitä. Ulkoinen ant. pelaa hyvin, gepsi näyttää kokoajan täysiä singnaaleja kaikille löytämilleen sateliiteille.
adventure muka painava?
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Sama homma jatkuu Questin kanssa... Aina tunneliin mentäessä kadottaa (luonnollisesti) satelliitin, mutta laite ei enää tuosta palaudu.
Laitoin Garminille viestiä (taas) asiasta...

On se kumma kun mulla gepsi ja etuvanne laukeaa... :shock: :? :x

Mitenkäs se on saako noihin PDA vekottimiin esim Garminin karttoja ?
Pakko kai tässä on vähän zoomailla eri vaihtoehtoja...

Toisaalta, jos tuollaista vekotinta alkaisi värkkäämään, niin ideaalinen ois ehkä joku tuollainen 7-8 tuuman näyttö jossa kartta pyörii...
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

miten questis käännetään reitti,ei meinaa löydy sitä toimintoa :?
Mika S
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Mika S »

HartsaGS kirjoitti:Find -toiminto kotiin ei pelitä ja jää laskentatilaan, vaikkakin pyörä on pysähdyksissä.
Joo mulla oli sama... sitten jäin ite miettimään, että olikos se koti-sijainti tullut asetettua edellisen resetoinnin jälkeen... :oops:
Vastaa Viestiin