DR800 / latausongelma - apua kaivataan

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

TR8
Pyörä: KTM 250 EXC 4T

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Moro,

mun tohtori tuli kuntoon brittien osilla, akku riittä ja nyt lataa reilut 14 v kuorma päällä
- latauskäämi oli 'plug and play' kamaa, tuli uutta tankin alla olevilta liittimiltä asti
- säädin on yleimallinliittimillä, ei käy heittämällä tohtorin pistokkeeseen, mulla varaosana nyt hyllyssä

Maksoi yhteensä 202 euroa (muistaakseni) postikuluineen ( käämit + säädin ),
- tuli kolmessa työpäivässä tilauksesta ( luottokorttimaksu tilattaessa )
- hyvä palvelu sähköpostilla etukäteen, mutta lähetyksen seurantakoodi tuli vasta pyydettäessä ( sama koodi Royal Maililla ja sitten suomen postissa )

Lisäksi tarvitaan sivukopan tiiviste ja uudet moottoriöljyt
- tasapainoakselin ketju kannattaa säätää samalla
- itse sekoilin startin välirattaiden prikkojen kanssa: toimii vain yhdessä järjestyksessä, voi koota useassa eri järjestyksessä ( kannattaa pyöräyttää startilla heti kun koppa on momentissa tulpan johdot irti, startin + koneen pitää pyöriä OK ... )

Purkamisen jälkeen vanhasta käämistä paljastui että yksi vaihejohtimista oli lähes irtipoikki n. 10 mm päässä läpiviennin 'ulkopuolelta'

Uudessa käämissä läpivientikumissa oli 'ylimääräisiä' piuhan reikiä, vedin niistä läpi U-lenkille johtimen pätkän ja katkaisin hännät lyhyiksi, eipähän tihku öljyä läpi ylimääräisistä rei'istä.

Muuta ???
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Re: DR800 / latausongelma - apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Vaikka tämä ei alkuperäiseen otsikkoon liitykään:
XT 350 meni säädin ja uusi olisi maksanut jotain 150€. Onneksi pihalla seisoi Yamaha Aerox 50cc skootteri, ei muuta kun säädin irti ja kävi suoraan XT:n. Toimii ongelmitta ja Aerox:iin tarvikkeena uusi 20€. :D
Kiitos arvokkaasta vinkistä!!

XT350:n sähköt ovat crossipyörän peruja ja akun, (3Ah) takana on ainoastaan vilkut ja parkit. Siihen _ei käy_ "oikea" mp:n tai kelkan tasasuuntaaja. Orggis maksaa 178€.

Tämä toimi myös minulla. Liitin on erilainen, mutta aeroxin kytkiksestä selviää mikä johto menee mihinkin, johtojen väritys täsmää xt:n kanssa. Ylhäältä katsottuna vasemmalta alkaen: Yellow/Red, Black, White, Red.
Tässä aeroxin kytkis: http://images6.theimagehosting.com/albu ... x50.97.JPG
Tässä 20€:n tasasuuntaaja: http://sparewheel.net/?p=p_info&i=876.

Vielä halvempi olisi tuo Fuden tasasuuntaaja 10€, mutta siitä ei ole kokemusta, liitin näyttäisi kyllä passaavan.
Kuraköröttelijä
Vastaa Viestiin