BMW R 1200 GS DIY öljynputsariavain

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

3210015
Pyörä: BMW R 1200 GS

Re: BMW R 1200 GS DIY öljynputsariavain

Viesti Kirjoittaja 3210015 »

Laitan tämän vielä uudelleen, josko siitä olisi jollekin jotain iloa. Biltemassa numerolla 191259 on 14 avainta sisältävä suodatinavainsarja, josta löytyy työkalu ainakin seuraaviin BMW-malleihin: R850, R 1100, R1150, R1200 ja F800. Sarjan hinta on 34,90 ja laatu tuttua Biltemaa, eli ei erityisen luottamusta herättävää, mutta kuitenkin sievästi käsiteltyinä toimivia.
015
asikha
Pyörä: BMW

Viesti Kirjoittaja asikha »

Tossa bilteman sarjassa ei ole R1200;seen sopivaa avainta, ostin viikolla sellaisen eikä yksikään käynyt piti lainata kaverilta avainta. Samanlainen avain tarvitsee olla myös renault megane 03 ylöspäin jos avain käy siihen niin käy myös pemariin (öljynsuodattimet ei käy keskenään)
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Kävisiköhän R1200 Gessun öljynputsariin tuo tai tuo?
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Itse totesin, että 1200 gessun öljynsuodattimia on erilaisia, kuppiavain joka sopii alkuperäiseen suodattimeen, ei sovi tarvikesuodattimiin ja joissakin tarvikesuodattimissa on mutteri liimattuna pohjaan valiiksi, jólloin tavallinen lenkkiavainkin riittää.
Siirryin käyttämään nahkahihnaista avainta, mahtuu hyvin öljypohjan ja suodattimen väliin ja toimii riippumatta suodattimen koosta ja urien lukumäärästä.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Ok, taidan tehdä tuollaisen itse. Kun itse tekee, saa sellaista kun tuppaa tulemaan...
PJE
Pyörä: Solifer

Viesti Kirjoittaja PJE »

mek kirjoitti:Ok, taidan tehdä tuollaisen itse. Kun itse tekee, saa sellaista kun tuppaa tulemaan...
Minulla on tuollainen tehdastekoinen.Ei sovi tuo pultti suodattimen ja pohjan väliin.
Käytän/suosittelen noita K&N suodattimia.Ei tarvi muuta kuin listalenkki avaimen.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Paulijes kirjoitti:
mek kirjoitti:Ok, taidan tehdä tuollaisen itse. Kun itse tekee, saa sellaista kun tuppaa tulemaan...
Minulla on tuollainen tehdastekoinen.Ei sovi tuo pultti suodattimen ja pohjan väliin.
Käytän/suosittelen noita K&N suodattimia.Ei tarvi muuta kuin listalenkki avaimen.
Ok, haen sitten sulta lainaan tuon avaimen jos ei omatekoinen sovi. Tuon r1200gs.info -sivuilta löytyvän kuvan perusteella näyttäisi, että tuohon kulman kohdalle voisi omatekoinen pultti sopiakin. Kääntäähän sitä ei juuri tarvitse, riittää, kun avaimella saa vähän nitkahtamaan.
Kuva
Edit, pitäisi sopia hyvinkin, löytyi vielä parempi kuva:
Kuva
PJE

Viesti Kirjoittaja PJE »

Oikeassa olet.Kyllä tuossa on varmaankin riittävästi tilaa.
Hae minulta avain lainaan jos tarvit.
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Maailma on täynnä nettikauppoja, joista saa tuon avaimen 5-15€ hintaan, samalla voi tilata muutaman alkuperäisen suodattimen vähän Suomen hintoja halvemmalla. Nämä siis postipakettina kotiovelle tai lähimpään postiin. Miten paljon kannattaa kuluttaa aikaa ja vaivaa jonkun huonomman/halvemman ratkaisun etsimiseen? Entä jos senkin ajan käyttäisi vaikka ajamiseen?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
JJ
Pyörä: BMW R1200 GSA

Viesti Kirjoittaja JJ »

Ari kirjoitti:Siirryin käyttämään nahkahihnaista avainta, mahtuu hyvin öljypohjan ja suodattimen väliin ja toimii riippumatta suodattimen koosta ja urien lukumäärästä.
Sama täällä jo vuosia. Halpa, yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Eipä toiminut tuo omatekoavain. Pultti ja kuormaliina mahtuivat kyllä hyvin paikalleen, mutta kun olin kolme kertaa vääntänyt liinan (halpa, ohut) poikki, niin päätin jättää suodattimen vaihtamatta ja vaihtaa sen sitten 3,5 tkm päässä odottavan 40 t huollon yhteydessä. Eiköhän tuo talven pärjää tuoreilla öljyilläkin. Täytynee talven aikana tilata oikea suodatinavain jostakin.
PJE

Viesti Kirjoittaja PJE »

mek kirjoitti:Eipä toiminut tuo omatekoavain. Pultti ja kuormaliina mahtuivat kyllä hyvin paikalleen, mutta kun olin kolme kertaa vääntänyt liinan (halpa, ohut) poikki, niin päätin jättää suodattimen vaihtamatta ja vaihtaa sen sitten 3,5 tkm päässä odottavan 40 t huollon yhteydessä. Eiköhän tuo talven pärjää tuoreilla öljyilläkin. Täytynee talven aikana tilata oikea suodatinavain jostakin.
Hae Markku minulta lainaan tuo Facomin tekemä hihna-avain.Jos se kestäisi paremmin.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

mek kirjoitti:Eipä toiminut tuo omatekoavain. Pultti ja kuormaliina mahtuivat kyllä hyvin paikalleen, mutta kun olin kolme kertaa vääntänyt liinan (halpa, ohut) poikki, niin päätin jättää suodattimen vaihtamatta ja vaihtaa sen sitten 3,5 tkm päässä odottavan 40 t huollon yhteydessä. Eiköhän tuo talven pärjää tuoreilla öljyilläkin. Täytynee talven aikana tilata oikea suodatinavain jostakin.
Raksilan työkalutorilta saa myös aika edullisesti suodattimeen passaavan avaimen...
Gessumies
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Gessumies »

Garba
Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5

Viesti Kirjoittaja Garba »

Mulla kun on ennestään r1100:nen ja suodattimia ja avain,niin olen päätynyt käyttämään samaa suodatinta r1200:ssa.
Vastaa Viestiin