Pyörän kuljetus kuomukärryssä
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pyörän kuljetus kuomukärryssä
Mun versio kakkosnelostelineesta (näkyy jotenkuten). Pyörän kiinnitys onnistuu yksin helposti ja enne kaikkea hinta-laatu -suhde on loistava 
Tuollaisilla Itse Tehdyillä kuskailen kahta pyörää saman aikaisesti kärrissä näilllä.
Saa helposti yksin kiinni.teline liinalla eteenpäin ja takarenkaasta sivuille,ja ei heilu.
Kuomun alle tosin eivät sovi kahdestaan.yksin kyllä.
Saa helposti yksin kiinni.teline liinalla eteenpäin ja takarenkaasta sivuille,ja ei heilu.
Kuomun alle tosin eivät sovi kahdestaan.yksin kyllä.
Paitsi jos kyydissä on oikeita mopoja joita ei jaksa pakittaa kyytiin. Eli meillä toi meni niin että pikkumopot(<200kg) sivuille ja AT:llä tarpeeksi vauhtia niin se rusahti kivasti samoinpäin sinne väliin ja sit sai sidottua koko paketin yhteen. Eli tuolla systeemillä sen jyrkässä kulmassa olevan liinan korvaa se viereinen mopo. Tosin en oikeesti kyllä suosittele tätä kenellekkään-jn- kirjoitti:MoiTTA kirjoitti:Mut kertokaas miten saa hyvin esim. kolme pyörää samaan kärriin? Reunimmaisten liinat ohjaustangosta tulee niin jyrkästi alaspäin ettei paljon tue sivuheiluntaa. Itse funtsailin hitsailla telinettä jossa tulis tolpat esim. 50cm korkeudelle ja stongan liinat vedettäisiin tolppien päistä. Siten reunimmaisten hihnat tulis loivempaan kulmaan. Lisäks "telineen" alareunaan monta lenkkiä joihin voi sitoa mopon renkaasta kiinni. Yksi pyörä siis aina keskelle, kaksi oikeinpäin reunoihin ja kolmea kuljettaessa kolmas takaperin keskelle.
Just noin
Uusia ei enää tuolloin aikanaan saanut mutta nyt sain käytetyt ostettua. Moto cinch kiinnikkeet siis. Noin äkkiseltään ovat vaikuttaneet erittäin toimivilta. Toki liinakiinnitys etukolmiosta liinoilla eteenpäin pikakiinnitteisillä liinoilla on ollut nopea ja hyvä mutta kyllä tämä silti sen vaivattomuudessa voittaa. Olen kyllä silti laittanut takarenkaasta vielä lisävarmistuksen liinalla vaikka eturengas on jo "pyörätelineessä" jossa tuki jotta ei kovin helposti eteenpäin tai sivuille lähde.AnttiL kirjoitti:Kiitos, pitääpä laittaa tilaukseen kintsit ja "kiskot" kiinni runkoon.exorcist kirjoitti:Motokintseillä on 690R ja 530EXC pysyny hyvin pystyssä kuomun alla. Helppo kiinnittää vaikka yksin ja aikaa menee muutama sekunti.
Kärryn pohjassa pari kappaletta niitä kiinnityskiskoja, lisäksi takarenkaasta taaksepäin olen vetässyt liinalla varmistuksen ja tästä systeemistä en ole luopumassa eli ei mitään pahaa sanottavaa.
Kärryn pohjalevy täytyy cinchien ja isompien mopojen kanssa olla jotain muuta kuin sitä ohuinta ja lahointa vaneria.
Erityisesti jos olisi tilanne että ahtaassa kärryssä olisi kuljetettavana useita mopeedeja niin nuo eivät vie tilaa sivusuunnassa ja ovat helpot laittaa ahtaassakin tilassa. Toki edellyttää että sopivalla kohdalla kärryn tai pakun pohjassa on kiinnityspisteet.
antti
Mä olen pistänyt liinat yläpäästä alakolmioiden päältä kiinni, näin sivutuentaa tulee enemmän. Sitten vielä reunimmaiset pyörät sarvista toisiinsa.TTA kirjoitti:
Mut kertokaas miten saa hyvin esim. kolme pyörää samaan kärriin? Reunimmaisten liinat ohjaustangosta tulee niin jyrkästi alaspäin ettei paljon tue sivuheiluntaa. ....
Happi