Aika helppo homma kun alkaa vaan tekemään.Tuota itsekkin olen ajatellut, mulla olis kyllä uudet jouset eteen mutten ole vielä saanut inspiraatiota vaihtaa, onko kellään kokemusta millainen urakka on vaihtaa jouset eteen?
Sulla kun ei ole tyhjennysproppuja ala päässä niim joudut ottamaan putket yksitellen tai koko pakettina irti ohjauskolmiosta ja kaatamaan vanhat öljyt pois.
Itselläni oli RD04 kun ko. rempan vekottimeeni tein ja sitä kokemusta voisi tuohon vähän soveltaa...voi olla, että helpompiakin tapoja on, mutta meikäläisen taidoilla pitää vähän arpoa. Jotain saattaa jäädä kertomatikin, mutta viisaammat oikokoon.
Jos ottaa putket yksitellen irti (itse ei tarvinnut irroittaa kun oli tyhjennysproput, mutta olettaisin sinun tapauksessasi että olisi yksinään helpompi käsitellä putkia kuin koko "keulaa") niin: Irroita etufillari, etulokasuoja rautoineen, jarrusatulat ja nopeusmittarin vaijerin kiristyspanta. Avaa putkien yläpään tulpat. Tulppia aukoessa paina vähän vastaan, sillä muuten tulpat lähtee kuin nato-ohjukset taivaalle jousien antaessa painetta noihin. Kun tulpat on auki, ota jouset sisältä pois ja sitten avaa ohjauskolmion pultit ja tiputa putket irti. Valuta öljyt talteen ja halutessasi huuhtele/pese jollain tarkoitukseen sopivalla mömmöllä.
Sitten ruuvaa putket takaisin. Kun putket on paikoillaan (kiinnitetty takaisin ohjauskolmioon ilman tulppia) niin kiinnittele etupyörä ja muut hilut (älä kiri akselia äläkä lokasuojan tukirautaa jos sen laitoit paikoilleen), lorauta öljyt sisään ja mittaa ilmatila putket kasassa. Jouset sisään ja tulpat paikoilleen. Niiden laitto on vähän kimuranttia jousien paineen vuoksi...menee herkästi väärille jengoille, mutta onnistuu kyllä. Muista tehdä pari pumppausta ennen akselin lopullista kirimistä, jotta saat haarukan suoraan.
Sanomattakin selvää, että nostin auttaa tässä rempassa melkoisesti.