BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Valvoja: Moderaattorit
-
Viuh
- Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, FE250, R75
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Etrassa löi toisen etupyörän laakerin kanssa tyhjää..
3205 RS2:nen löytyy kuitenkin kotimaisesta nettikaupasta http://www.laakerinetti.com
Ja toinen laakeri on tyypiltään 6204-2RS1.
1150:sessä näkyy olevan samat laakerit.
3205 RS2:nen löytyy kuitenkin kotimaisesta nettikaupasta http://www.laakerinetti.com
Ja toinen laakeri on tyypiltään 6204-2RS1.
1150:sessä näkyy olevan samat laakerit.
Niin olikos tuo 3205 se kaksrivinen laakeri? Mää kävin Oulusa Tasannolta mittojen mukaan ostaan sen ja antoivat kaksrivisen. Ja oli aika arvokaski mun mielestä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
Viuh
Joo, kaksirivinen on. Laakerinetissä parin kympin pintaan.
Turhaan ostin. Eihän ne vielä ollu miksikään menny 104tkm kohdalla.
Jotain tommosta se makso. Ruuvilukitteen kans reilun 30 euroa.
Jotain tommosta se makso. Ruuvilukitteen kans reilun 30 euroa.
Itse olen hieman ihmetellyt, että eivätkö ne laakerit koskaan hajoa.
Minulla on ollut etupyörän laakerit jo monta vuotta varastossa, mutta pyörä sen kun laukkaa, eikä etupyörässä tunnu välystä eikä mitään ääniäkään kuulu. Kilometrejä on sillä 200.000 km.
Kai toi kaksirivinen kuulalaakeri on sitten aika hyvin mietitty tuohon hommaan

Pekka

Minulla on ollut etupyörän laakerit jo monta vuotta varastossa, mutta pyörä sen kun laukkaa, eikä etupyörässä tunnu välystä eikä mitään ääniäkään kuulu. Kilometrejä on sillä 200.000 km.
Kai toi kaksirivinen kuulalaakeri on sitten aika hyvin mietitty tuohon hommaan

Pekka
Olisipa se kaksirivinen muistettu suunnitella myös siihen takapyörän isoksi laakeriksi....
R 1200 GS
-
Viuh
Pikkasen nahisteli niin vaihtoon laitoin laakerit. Vajaa 130tkm ajettu.
Motonettiin näkyy ilmestyneen perän iso laakeri listoille.
Motonettiin näkyy ilmestyneen perän iso laakeri listoille.
Tuo huoltovuodenaika kun lähestyy, niin mikäs se nyt on konsensus perä- ja vaihteistoöljyista, onko Redline HeavyShockProof se ultimaattinen juttu, vai ei?
Mitenkä sitten sen kreikan John:in chippi, halluis lissää potkuu, tai pikemminkin, saada täytettä siihen vääntökuoppaan joka just sattuu 80-120 -alueelle, Olisko se stage4 sopiva?
Viktor
Mitenkä sitten sen kreikan John:in chippi, halluis lissää potkuu, tai pikemminkin, saada täytettä siihen vääntökuoppaan joka just sattuu 80-120 -alueelle, Olisko se stage4 sopiva?
Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
Öljyistä en tajua mitään. Laitan aina sitä mitä saa rikkinäisen purkin halvalla.
Tuota lastua tuli itekki hippuiltua syksyllä melko kovasti. En oo tilannu. Lähinnä jarruttaa se kun luulen että se moottorin ohjaus adaptoituu jonku aikaa sen lastun laiton jälkeen ja sen lastun vaikutus nollautuu. Näinhän se yks jenkki väittää tuola ukgserisä. Toisaalta sillä voi olla vähä oma lehmä ojasa kun se kai on kehittäny jonku kalliimman systeemin tuunaukseen.
Kallishan se ei ole ja jos ei toimi niin mitään ei pitäs olla pysyvästi vialla.
Tuota lastua tuli itekki hippuiltua syksyllä melko kovasti. En oo tilannu. Lähinnä jarruttaa se kun luulen että se moottorin ohjaus adaptoituu jonku aikaa sen lastun laiton jälkeen ja sen lastun vaikutus nollautuu. Näinhän se yks jenkki väittää tuola ukgserisä. Toisaalta sillä voi olla vähä oma lehmä ojasa kun se kai on kehittäny jonku kalliimman systeemin tuunaukseen.
Kallishan se ei ole ja jos ei toimi niin mitään ei pitäs olla pysyvästi vialla.
Kokemusta rikkaampana voin jakaa seuraavan vinkin. R1150GS pyörän tankki oli irti talvella. Bensaletkuihin on laitettu pikaliittimet tankin irroittamisen helpottamiseksi. Käyntiin lähtö sujui ongelmitta mutta kevään eka lenkillä ilmenee nykimistä ja pauketta moottorijarruttaessa. Kaasuvaijerit oli paikoillaan ja kaikki näytti olevan ok mutta missä vika? Syyksi paljastui seuraava: Olin laittanut bensaletkut yhteen nippusiteellä mutta kiinnittänyt ne runkoon huolimattomasti, letkupaketti otti oikean puolen kaasuläppään kiinni ja läppä ei palautunut kunnolla. Nuo pikaliittimet tekevät letkupaketista aika jäykän kokonaisuuden. Huomioikaa tämä yhtenä mahdollisena vikana jos pyörästä katoaa käynti. 
Elämä alkaa kun asfaltti loppuu
Ok, eli Rempsun Metalli Hallissa tekee näitä. Paljonko tuli hintaa yhdelle levylle?
Onko myös takalevystä olemassa valmiit "piirrustukset"?
Niin, levy näyttää kuvassa niin silkoiselta että onko materiaali ruostumatonta?
Mahtaako nuo sinkityt levyt toimia maantiekäytössä, tuleeko ongelmia ruostumisen kanssa kun pinnoitus kuluu puhki?
Bensapumppua vailla .
Olisko jääny tarpeettomaksi bensapumppua 1150gs käypää.Ostaisin pois kuleksimasta.
T Jarski
Olisko jääny tarpeettomaksi bensapumppua 1150gs käypää.Ostaisin pois kuleksimasta.
T Jarski
Osta Motonetistä.Jarski61 kirjoitti:Bensapumppua vailla .
T Jarski
Monessa autossa käytetään ihan samaa pumppua.
Tuotenumero 28-1477
Sähköliitännätkin ovat kai suoraan sopivat.
Vastaava Bosch Motonetissä lienee 28-1394
Sähköliitäntää joutunee muokkaamaan.
Pekka