XT660X - Millaisia CO1 arvoja ???

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

-Make-
Pyörä: Maastopyörä

Re: XT660X - Millaisia CO1 arvoja ???

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Jos tarkkoja ollaan niin on sellasia kutistesukkia missä on liima jo valmiiksi sisäpinnalla odottelemassa. Ei tuo toteuttaminen itsessään ole ongelma mulle elektroniikka-asentajana vaan se potikan koko oli hakusessa. Tuo säätönappihan voi kaiketi olla vaikka penkin alla piilossa, vai pitääkö sitä punoa jossain tilanteessa kesken ajon?

Support maksu tuonne hyvästä foorumista olis ok. Onhan siellä todella paljon muutakin vinkkiä.
Taajuus-
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

velijussi kirjoitti:0-1kOhm näyttäisi tuo vastus olevan, tuolla saa siis n. -10C vaikutuksen tuohon eculle menevään lämpötilaan. Asennus siis lämpötila-anturin johtoon. Jos pääkaupunkiseudun lähistöllä vaikuttaa, niin minun pyörääni saa käyttää esimerkkinä. Itse asensin tuon pienellä sokeripalalla. Taitaa olla niitäkin ylimääräisenä jossain. Mitä tuohon kolvaukseen tulee, niin tuota helpommaksi ei kolvaus mene, säätövastuksen johtimet ovat suuret ja niihin saa johdon jopa lenkillä kiinni, joten sen juottaa vaikka hellanlevyllä tai tupakansytyttimellä jos on tarpeen. Tuonkin voin luvata tehdä kunhan mökiltä kotiudun :)
Mä tossa jokunen kuukausi sitten XT660 ketjussa huhuilin rakentaisko joku mullekin, ei näkynyt vapaaehtoisia prkl! :roll:
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
Taajuus-

-Make- kirjoitti:Tuo säätönappihan voi kaiketi olla vaikka penkin alla piilossa, vai pitääkö sitä punoa jossain tilanteessa kesken ajon?
Ei pidä, eikä saa. Virrat pois vehkeestä aina ennen potikan kääntelyä, neuvoi ainakin Kev. Mulla on penkin alla potikka jemmassa, äkkiä sieltäkin säätelee hienosäätöä tarvittaessa.
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Ai virrat pois vehkeestä ennen potikalla vastusarvon muuttamista? ainakin mun tdm:ssä vastusarvo muuttuu kokoajan,kun imuilman lämpötila vaihtelee.Talvellakin parkkitaloon ajaessa lämpötilaeroa voi tulla nopeasti 30 astetta,jolloin tuo vastuarvo heilahtaa pikana.Ei ainakaan käynnissä huomannut ongelmia.
Taajuus-

Juhana kirjoitti:Ai virrat pois vehkeestä ennen potikalla vastusarvon muuttamista? ainakin mun tdm:ssä vastusarvo muuttuu kokoajan,kun imuilman lämpötila vaihtelee.Talvellakin parkkitaloon ajaessa lämpötilaeroa voi tulla nopeasti 30 astetta,jolloin tuo vastuarvo heilahtaa pikana.Ei ainakaan käynnissä huomannut ongelmia.
Noudatan vain ohjeita, joita annettu :lol:
velijussi

Viesti Kirjoittaja velijussi »

-Make- kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan niin on sellasia kutistesukkia missä on liima jo valmiiksi sisäpinnalla odottelemassa. Ei tuo toteuttaminen itsessään ole ongelma mulle elektroniikka-asentajana vaan se potikan koko oli hakusessa. Tuo säätönappihan voi kaiketi olla vaikka penkin alla piilossa, vai pitääkö sitä punoa jossain tilanteessa kesken ajon?

Support maksu tuonne hyvästä foorumista olis ok. Onhan siellä todella paljon muutakin vinkkiä.
Jos vielä etsit tuota Kev modia, niin minulla olisi nyt yksi ylimääräinen (laitoin Powercommanderin). Menee toki asevelihintaan jollekin muullekin tarvitsevalle.
mjtee
Pyörä: exc 300

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Aika moni tuntuu päätyvän tuohon noin -10C tasoon eli 1kOhm vastukseen ja herääkin kysymys, miksi sitä nuppia kaikki niin kovasti sinne haluavat. Omassa näyttää olevan 6kpl kiinteitä Defan 180Ohm vastuksia sarjassa. K&N, snorkkeli poissa, 2-1 OTR.

Säädin eilen muuten CO-arvoa. Tepe muisteli toisessa ketjussa, että lähtöarvo olisi tuossa pyörässä ollut hänellä 15 ja minä ajelin jonkin aikaa arvolla 20. Uppasin sitä kuitenkin ajolenkille eilen vielä 5 ja 25:sella tuntui taas muuttuvan paremmaksi. Aina vain alenee nopeus, jossa pyörä vetää täysin tasaisesti vedon humpaamatta tai tökkimättä. Samoin veto osakaasulla parani alakierroksilla. Pyörässä on siis noin -10C lämpötilahuijaus ja tuntuu, että nyt ollaan lähellä sitä pistettä alakierroksilla, että vastaaminen kaasuun alkaa heiketä ja pyörä meinaa tukehtua.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
velijussi

Viesti Kirjoittaja velijussi »

Ehkä meidän pitäisi keksiä joku kokoontumisajo jossa pääsisi kokeilemaan myös muiden pyöriä. Ainakin itselläni tuo Kev mod oli parhaimmillaan siinä -5 ja -7 C korjauksen välissä, muuten alkoi veto mennä ainakin jollain alueella pehmoisen tuntuiseksi. Ero voimakomentajaan on aika suuri, mitä ilmeisimmin minulla oli aikaisemmin liian suuri CO arvo ja liian vähän lämpötilakorjausta, jolloin osakaasu meni liian rikkaalle ja toisaalta täyskaasulla laihalle. Nyt ollaan oikeastaan koko ajan hyvän tuntuisella vetoalueella.

Kyllähän tuo korjaus kiinteällä vastuksella onnistuu oikein hyvin, tuossa vain on hyvä muistaa, että tuo vastus ei ole lämpötilan mukaan lineaarinen, eli kylmällä ilmalla tarvitaan enemmän vastusta samanlaisen muutoksen aikaansaamiseksi. En tiedä tuleeko tästä käytännössä ongelmaa, mutta ainakin teoriassa jos pyörän säätää toimimaan oikein nyt helteillä, niin myöhäissyksyn ajeluissa iltasella ja varsinkin aikaisin aamulla pyörä voi käydä laihalla. Tietysti jos tuo -10 asteen säätö on jo tapissa, niin ei se säädettävyys sitten tuo mitään lisäarvoa kuitenkaan.
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

mjtee kirjoitti:Aika moni tuntuu päätyvän tuohon noin -10C tasoon eli 1kOhm vastukseen ja herääkin kysymys, miksi sitä nuppia kaikki niin kovasti sinne haluavat. Omassa näyttää olevan 6kpl kiinteitä Defan 180Ohm vastuksia sarjassa. K&N, snorkkeli poissa, 2-1 OTR.

Säädin eilen muuten CO-arvoa. Tepe muisteli toisessa ketjussa, että lähtöarvo olisi tuossa pyörässä ollut hänellä 15 ja minä ajelin jonkin aikaa arvolla 20. Uppasin sitä kuitenkin ajolenkille eilen vielä 5 ja 25:sella tuntui taas muuttuvan paremmaksi. Aina vain alenee nopeus, jossa pyörä vetää täysin tasaisesti vedon humpaamatta tai tökkimättä. Samoin veto osakaasulla parani alakierroksilla. Pyörässä on siis noin -10C lämpötilahuijaus ja tuntuu, että nyt ollaan lähellä sitä pistettä alakierroksilla, että vastaaminen kaasuun alkaa heiketä ja pyörä meinaa tukehtua.
Se on tuo perstuntumalla säätäminen aina siitä persiistä kiinni, mulla oli CO pitkän aikaa 80 mutta silloin niitä vastuksia oli
neljä. Keväällä ajattelin koittaa niitä lisätä kun töistä niitä "halvalla" sain, veto parani mutta pudotin CO arvoa koska
tuntui että jossain kohtaa mennään jo paksulle, no ilmanputsarin pesun jälkeen olis varmaan voinu nostaa ylöspäin mutta
se jäi. Kyllä sillä mittarista säätämisellä selvä vaikutus on, ei muuta kuin arvot itselle sopivaksi silloin siitä ajamisesta nauttii.
Vastaa Viestiin