LC4 koneen piristysvinkit
Valvoja: Moderaattorit
Onko tämä liian pienen suuttimen oireilua?
Tyhjäkäynti seilailee, Kun tulee esim risteykseen eikä kaasuttele kokoaikaa niin meinaa sammua. Kun taas hetken oltuaan tyhjäkäynti nousee.
Sitten vähän väliä paukauttaa sylinterissä ja kaasari lähtee irti. Olen koittanut säätää ilma ruuvista 1-3 kierroksen välillä.
Pyörässä avattu ilmanputsari ja leovince putki. Muuten kyllä vetää ihan hyvin.
Kaupunkiin ei kauheesti viitti mennä kruisailee.
Tyhjäkäynti seilailee, Kun tulee esim risteykseen eikä kaasuttele kokoaikaa niin meinaa sammua. Kun taas hetken oltuaan tyhjäkäynti nousee.
Sitten vähän väliä paukauttaa sylinterissä ja kaasari lähtee irti. Olen koittanut säätää ilma ruuvista 1-3 kierroksen välillä.
Pyörässä avattu ilmanputsari ja leovince putki. Muuten kyllä vetää ihan hyvin.
Kaupunkiin ei kauheesti viitti mennä kruisailee.
-
marko.virkajarvi
Ei ne pojat simmossiin hömpötyksiin rupee kun ne joutuis kattoon ensin tililtä onko rahat tullu ja sit lähettään paketin ja se on niiden mielestä ylimääräistä työtä joka häiritsee liiketoimintaaA&KTM kirjoitti:Ei tullu mieleen et maksat ne etukäteen RBSC:n tilille ja laittvat sit tavan kirjeessä?n00b kirjoitti:Kyllä tulee jos lähettävät postiennakolla. Tilasin tässä hiljan vetoakselin tiivisteen + O-renkaan. Ne makso yhteensä vajaat 3 euroa. Postikulut oli 5 euroa koska tuli postiennakolla ja piti vielä käydä postista itse hakemassa vaikka kuori olisi mahtunu postiluukusta oikein hyvin.
No välttävästi ne siinä menee (laukut), mutta paremmatkin voisivat olla. Stormilta ostettu todella kauan sitten. Vähän ne on sulaneet änkkärin kohdalta mutta se vahinko tapahtui osittain jo edellisellä pyörällä. Jos palonsuojapeitteestä virittelis lämpösuojan vaimentimien hohdalle niin olisivat ihan käyttökelpoiset.
Tilasin itselleni juuri keihin.de osoitteesta adapterin kaasarin ja putsarin väliin ja kasan suuttimia (170, 175,180,185) postikuluineen meni rahaa 70e. Kyllä joku noista suutimista tarpeeks lähelle osuu. Se 195 kuullostaa kyllä aika isolta.... No tulpan väristähän sen näkee onko edes lähellä oikeeta. Kyllä silti menisin vedot dynoon nykäisemään niin että sais seoskäyrän. Hassu homma että kotka lopetti moottorijarrutuksessa putkeen ampumisen kokonaan kun kaasari vaihtui fcr:ään
Tilasin itselleni juuri keihin.de osoitteesta adapterin kaasarin ja putsarin väliin ja kasan suuttimia (170, 175,180,185) postikuluineen meni rahaa 70e. Kyllä joku noista suutimista tarpeeks lähelle osuu. Se 195 kuullostaa kyllä aika isolta.... No tulpan väristähän sen näkee onko edes lähellä oikeeta. Kyllä silti menisin vedot dynoon nykäisemään niin että sais seoskäyrän. Hassu homma että kotka lopetti moottorijarrutuksessa putkeen ampumisen kokonaan kun kaasari vaihtui fcr:ään
Juu luin vinkkejä offroad foorumilta. En ollu ennen huomannu kattoo tyhjäkäynti suutinta. Kun sehän on alle 2/3 kaasulla käytössä niin siitä se laihalle meno johtuukin. Tyhjäkäyntisuutin mulla on paikoillaan 45 Pitäis varmaan kokeilla jotain 55-65 kokoista. Sit vois lähtee paremmin käymäänkin jo. Nyt pitää sotkea jonkin aikaa.
Minulla oli aika samanlaista ongelmaa, kun menin säätämään seosruuvia kylmänä. Se pitää ehdottomasti säätää siten että ensiksi laittaa tyhjäkäynnin 1500 kylmänä. Sitten ajaa koneen lämpimäksi ja ei mitään ihan pikku lenkkiä. Sitten sörkkii seosruuvia kunnes kone käy parhaiten.Lep-1 kirjoitti:Tyhjäkäynti seilailee, Kun tulee esim risteykseen eikä kaasuttele kokoaikaa niin meinaa sammua. Kun taas hetken oltuaan tyhjäkäynti nousee.
Ensiksi kannattaa tietysti varmistaa että mopo on muuten kunnossa esim. venttiilinvälykset ja ilmansuodatin. Minä en kyllä lähtisi arpomaan kaasariin tuntumalta uusia suuttimia. Kannattaa laittaa mahdollisimman vakio-osat kiinni ja sitten yksi kerrallaan kokeilla vaikutusta.
Esimerkiksi minulla isolla suuttimella kone on todella herkkä, jos ilmansaanti vähänkin estyy. Pelkkä likainen suodatin saa koneen pätkimään. Muuten koneessa ei varmaan hirveästi eroa ole kuin muutama kuutio. Minulla on dellorto 40mm, avattu ilmansuodatinboksi kyljestä ja päältä, 188 pääsuutin, tyhjäkäynti 45, seosruuvi noin ½ kierrosta auki, Wingsin suora putki. Tyhjäkäynti lämpimänä 1700, tasaisesti käy ja starttaa helposti.
-Eero K
Löysin netistä tollasen ktm sommerin tuning oppaan.
http://www.ktm-sommer.de/SP_PDF_06/25_T ... 95_212.pdf
Sivulla 13 on 620 koneeseen Dellorton kaasariin suutin taulukko.
Miten päin toi neulan paikka katotaan, kun lukee needle postion 2 tai 1.
Siinä kyllä lukee et 45 tyhjäkäynti suutin pitäis riittää.
Mut mitä tarkoittaa ton neulan putken lukema 272 mulla oli paikoillaan 270?
Mut en mä tosta saksan kielestä mitään ymmärräkkään.
http://www.ktm-sommer.de/SP_PDF_06/25_T ... 95_212.pdf
Sivulla 13 on 620 koneeseen Dellorton kaasariin suutin taulukko.
Miten päin toi neulan paikka katotaan, kun lukee needle postion 2 tai 1.
Siinä kyllä lukee et 45 tyhjäkäynti suutin pitäis riittää.
Mut mitä tarkoittaa ton neulan putken lukema 272 mulla oli paikoillaan 270?
Mut en mä tosta saksan kielestä mitään ymmärräkkään.
Viimeksi muokannut Lep-1, Su Heinä 23, 2006 6:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas homma eteni hieman. Sain paikoilleen uuden kiihdytyssuppilon, laitoin 180 pääsuuttimen ja yhdistin kaasun asentotunnistimen johdot. Väritkin olivat samat kuin mikunissa, ainoastaan liittimet erilaiset. Nyt pyörä kulkee taas paremmin kuin ennen. Nyt nokka kiipeää pystyyn kakkosella jo puolella kaasulla ja tuntuu että yläpäähän henkeä tuli oikein kivasti lisää. Laatikossa olisi vielä 185 pääsuutin ja taidanpa sitä vielä tässä joku ilta kokeilla 
Ryypyn vipuun ei kyllä yllä kirveelläkään mutta ehkä siihenkin saisi patentoitua tuon mikunin alkuperäisen vaijerin. Täytyy perehtyä jos tarvetta alkaa ilmenemään kelien kylmentyessä. Tällä hetkellä koko ryyppy on aivan turha keksintö ja vielä +6c aamuna se ainakin lähti hienosti käymään ilmankin.

Ryypyn vipuun ei kyllä yllä kirveelläkään mutta ehkä siihenkin saisi patentoitua tuon mikunin alkuperäisen vaijerin. Täytyy perehtyä jos tarvetta alkaa ilmenemään kelien kylmentyessä. Tällä hetkellä koko ryyppy on aivan turha keksintö ja vielä +6c aamuna se ainakin lähti hienosti käymään ilmankin.

Minä en ole vielä alkanut myllyä ruuvailemaan, mutta suuttimet voisi vaihtaa ja ilmasuodatintakin ropeloida. Laihalla tuntuu käyvän osakaasulla ajaessa.
1. Voisiko joku ystävällismielinen kertoa mikä kokoinen tyhjäkäynti- ja pääsuutin tulisi vaihtaa jos ei pakoputkistolle tee mitään. Kaasarina Mikuni BST4o.
2. Entä miksi luistin jousta lyhennetään? Eikö ranteessa riittävästi ruista vai estääkö jousi kokoon puristuneena luistin täydellisen avautumisen?
3. Liekö kellä kuvia mihin reikiä pitää porata ja mitä ilmasuodattimelle tehdä?
4. Ei ole tullut vielä edes kaivettua ilmansuodatinta esiin, mutta käsittääkseni suodatin on pestävää mallia. Ohjekirja oiken painottaa ettei sitä saa bensalla kuurata. Miten lie, sillä sitä on tullut tähän asti putsarit pestyä. Entä suodattimen öljyäminen? Ei mitään hajua mitä käyttää? Ruokaöljyä???
1. Voisiko joku ystävällismielinen kertoa mikä kokoinen tyhjäkäynti- ja pääsuutin tulisi vaihtaa jos ei pakoputkistolle tee mitään. Kaasarina Mikuni BST4o.
2. Entä miksi luistin jousta lyhennetään? Eikö ranteessa riittävästi ruista vai estääkö jousi kokoon puristuneena luistin täydellisen avautumisen?
3. Liekö kellä kuvia mihin reikiä pitää porata ja mitä ilmasuodattimelle tehdä?
4. Ei ole tullut vielä edes kaivettua ilmansuodatinta esiin, mutta käsittääkseni suodatin on pestävää mallia. Ohjekirja oiken painottaa ettei sitä saa bensalla kuurata. Miten lie, sillä sitä on tullut tähän asti putsarit pestyä. Entä suodattimen öljyäminen? Ei mitään hajua mitä käyttää? Ruokaöljyä???
-
950Tomi
- Pyörä: KTM 950 Adventure
Jos saksaa ymmärtää edes hitusen niin tuolta löytyy tietoa ja valmiita paketteja: http://download.ktm-sommer.de/SP_PDF_06 ... 95_212.pdfEHi kirjoitti:Minä en ole vielä alkanut myllyä ruuvailemaan, mutta suuttimet voisi vaihtaa ja ilmasuodatintakin ropeloida. Laihalla tuntuu käyvän osakaasulla ajaessa.
Jousta lyhennetään ja reikiä porataan kaasuun vastaavuuden parantamiseksi, offroad käytössä olevaan pyörään ei kannattane liikaa lyhentää koska luisti saattaa röykyissä pomppia miten sattuu.
Suodattimen suhteen kannattaa huomioida että uusi valmiiksi öljytty maksaa 11-12 euroa, itse en jaksanut alkaa putsailemaan ja öljyilemään vaan vaihdoin suoraan uuden.
-Tomi
EHi kirjoitti: 4. Ei ole tullut vielä edes kaivettua ilmansuodatinta esiin, mutta käsittääkseni suodatin on pestävää mallia. Ohjekirja oiken painottaa ettei sitä saa bensalla kuurata. Miten lie, sillä sitä on tullut tähän asti putsarit pestyä. Entä suodattimen öljyäminen? Ei mitään hajua mitä käyttää? Ruokaöljyä???
Bensalla pestäessä suodatin kovettuu ja näin ominaisuudet kärsii.950Tomi kirjoitti: Suodattimen suhteen kannattaa huomioida että uusi valmiiksi öljytty maksaa 11-12 euroa, itse en jaksanut alkaa putsailemaan ja öljyilemään vaan vaihdoin suoraan uuden.
Paras tapa on pestä ensin liuotinaineella, esim ihan pullosta ruiskimalla ja vedellä huuhtelu päälle. Sen jälkeen vielä voi pesasta vaikka fairylla kyllästetyssä vedessä ja taas huuhdellaan puhtaalla vedellä.
Annetaan kuivua rauhassa ja sen jälkeen öljyäminen ilmasuodatinöljyllä, Voi käyttää sopivaa astiaa jossa suodatinta on helppo pyöritellä öljyssä. Lopuksi puristellaan liiat öljyt pois ja annetaan taas jonkinaikaa "vetäytyä".
Oikean öljyn määrän käytäntö osoittaa, liian vähän öljyä niin suodatin likautuu myös sisäpuolelta => lika menee koneeseen.
Itse tuli vähän liikaakin lutrattua tuon öljyn kanssa ja suodatin meni tukkoon kun kerran vetäs kunnon pölypilven läpi. Ruiskutettava öljy on helppo annostella.
Kastamismenetelmällä tulee helposti liikaa öljyä. Itse teen homman niin, että otan pullosta suullisilla öljytäpliä suodattimen pintaan, jotka sitten levitän hieromalla. Öljyä on riittävästi, kun väri on tasaisesti muuttunut, ja suodatinta voimakkaasti puristamalla saa öljyä näkyviin. Tässäkin kuvasarja auttaisi.
Edit: Ja kädessä minulla on kertakäyttöisen suojakäsineet. Paljain käsin tulee liikaa sotkua
Edit: Ja kädessä minulla on kertakäyttöisen suojakäsineet. Paljain käsin tulee liikaa sotkua
Viimeksi muokannut Veijo, Ke Syys 06, 2006 7:59 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01