LC 4:n ronkkimista -> Itku lyhyestä ilosta
Valvoja: Moderaattorit
-
Kooteeäijä
- Pyörä: Medium Iso Oranssi
Mopo on vuosimallia 95 ja puolipuristinta käytetään tangossa vasemmalla puolella olevalla vivulla (ei siis automaattinen). Tosin kun vehje oli kunnossa ei sitä tarvinnut hirveästi käyttää kun käyntiin sai muutenkin. Nyt lätistystä on niin paljon että kiksin päällä saa seisoa 82 kg ja hädin tuskin saa liikahtamaan? Puolipuristin tuntuu kyllä toimivan ihan normaalisti.
Venttiilit on kyllä säädetty remontin jälkeen.
Käynti on 3/4 kierrosalueesta melko normaali kilinää lukuunottamatta, ainoastaan yläkierroksilla kiihtyminen muuttuu nykiväksi. Toimii samalla tavoin niin kylmänä kuin lämpimänä.
Venttiilit on kyllä säädetty remontin jälkeen.
Käynti on 3/4 kierrosalueesta melko normaali kilinää lukuunottamatta, ainoastaan yläkierroksilla kiihtyminen muuttuu nykiväksi. Toimii samalla tavoin niin kylmänä kuin lämpimänä.
-
Kooteeäijä
- Pyörä: Medium Iso Oranssi
Mulla ainakin -96 on automaattinen(kin)? näin ainakin luulen.
Käyntiin ainakin olen mopon polkaissut aina ilman käsikahvaa.
Kone oli tarkastelussa talvella kun purin pyörän osiksi maalausta ym varten. Samalla vaihdettiin se pieni puolipuristimen jousi ihan varuilta. Vanha oli kovasti jo kuoleentunut, pänninkiä alle puolet jäljellä uuteen jouseen verrattuna- vieterihän on kuin kuulakärkikynästä mutta pienempi.
Samoin se nokassa kiinni oleva tappi oli pyöristynyt pikkaisen -> viilaa pari tuuppausta.
Ajettu 18000km mittarin mukaan.
Pyörän yleiskunnon ja moottorin sisukalujen perusteella varmaan todellinen lukema- ihan verrokkina vaan.
Edit: Toimivasta (automaatti)puolipuristimesta pitää kuulua polkiessa kilahdus tai metallinen napsaus kun se aktivoituu- tai mulla ainakin kuuluu.
Käyntiin ainakin olen mopon polkaissut aina ilman käsikahvaa.
Kone oli tarkastelussa talvella kun purin pyörän osiksi maalausta ym varten. Samalla vaihdettiin se pieni puolipuristimen jousi ihan varuilta. Vanha oli kovasti jo kuoleentunut, pänninkiä alle puolet jäljellä uuteen jouseen verrattuna- vieterihän on kuin kuulakärkikynästä mutta pienempi.
Samoin se nokassa kiinni oleva tappi oli pyöristynyt pikkaisen -> viilaa pari tuuppausta.
Ajettu 18000km mittarin mukaan.
Pyörän yleiskunnon ja moottorin sisukalujen perusteella varmaan todellinen lukema- ihan verrokkina vaan.
Edit: Toimivasta (automaatti)puolipuristimesta pitää kuulua polkiessa kilahdus tai metallinen napsaus kun se aktivoituu- tai mulla ainakin kuuluu.
Ensiksi, -02 on loistava vuosikerta, itse 4v moista makustelin.Tuosta metallisesta äänestä mitä kesämopo kuvaili haluaisin kysäistä sen verran, että onko syytä huolestua kun oma lc-4:ni tuntuu päästävän kuvaillun kaltaista ääntä koneen ollessa tyhjäkäynnillä. Onko syytä etsiä vikaa puolipuristimesta?
Kaikissa LC4 ohjeissa tyhjäkäynniksi suositellaan reilusti alle 1000rpm, joka on sopiva esim kuorma autoissa. Omassa kun piti tyhjäkäynnin luokkaa 1200rpm, ei ensiksikään tumppaillut ja toisekseen ei kolistellut tuota puolipuristinta.
Minusta ääni muistutti enemmänkin mojovaa vasaraniskua lohkon kylkeen, mutta samasta lonksahduksesta varmaan puhutaan. En menettäisi tuosta kolinasta yöuniani.
-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
On toi LC4 kone aika äänekäs japskipeleihin verraten, ainakin niihin mitä itellä oli. Pakko se vaan on uskoa, kun on nipussa pysynyt
Jos ensityypit olis joutunut tekemään liikenneruuhkassa, niin ostamatta olis jäänyt
(Kehä ykköselläkin on koeajoa tehty).
Mutta kun heti pääsi kokeilemaan tuppi nurin tyhjällä peltotiellä niin eipä siinä enää tärinöitä ja rohinoita huomannut
Jos ensityypit olis joutunut tekemään liikenneruuhkassa, niin ostamatta olis jäänyt
Mutta kun heti pääsi kokeilemaan tuppi nurin tyhjällä peltotiellä niin eipä siinä enää tärinöitä ja rohinoita huomannut
The older I get, the better I used to be.
kolinat
Kiitoksia vastauksesta, aika huoletta tässä on alkukesää päästelty ja muuten pyörä tuntuu toimivan moitteetta. Taitaa olla näitä keltanokan turhia höntyilyjä.AKM kirjoitti:Ensiksi, -02 on loistava vuosikerta, itse 4v moista makustelin.Tuosta metallisesta äänestä mitä kesämopo kuvaili haluaisin kysäistä sen verran, että onko syytä huolestua kun oma lc-4:ni tuntuu päästävän kuvaillun kaltaista ääntä koneen ollessa tyhjäkäynnillä. Onko syytä etsiä vikaa puolipuristimesta?
Kaikissa LC4 ohjeissa tyhjäkäynniksi suositellaan reilusti alle 1000rpm, joka on sopiva esim kuorma autoissa. Omassa kun piti tyhjäkäynnin luokkaa 1200rpm, ei ensiksikään tumppaillut ja toisekseen ei kolistellut tuota puolipuristinta.
Minusta ääni muistutti enemmänkin mojovaa vasaraniskua lohkon kylkeen, mutta samasta lonksahduksesta varmaan puhutaan. En menettäisi tuosta kolinasta yöuniani.
-AKM-
Yritetään löytää sopivat kierrokset tyhjäkäyntiin ja jatketaan ajoa. Anteeksi alkuperäisestä aiheesta eksymisestä.