Ketjut ja laatu

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Re: Ketjut ja laatu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ihan toimiva ketju, ostin 690 ketju/ratas paketin marmoritiskiltä ja siinä tuli CZ ketjut. Ei moitittavaa niiden tuhansien kilsojen aikana ennen kun kerkesin laittaa pyörän vaihtoon.
Kylätason kurapyöräilijä.
Hsippe
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Rodchop kirjoitti:Onko kokemusta CZ merkkisistä O-rengas ketjuista?
Oli tuollaiset jossain vaiheessa Hussen orkkisketjuina ja kestivät todella hyvin. En nyt enää tarkkaa tuntimäärää muista mutta tosiaan hyvin kestivät.
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Eikös gessuissa ollut näitten cz:n kanssa jotain ongelmia?
Koheltaja

Joskus ainakin on ollut katkeamisia pienilläkin kilsoilla, en sitten tiedä onko CZ päässyt eroon tästä ominaisuudesta.
Rodchop
Pyörä: KTM exc f 350

Viesti Kirjoittaja Rodchop »

Joo Laitoin edelliseen excf 250 tollaset, en vaan ehtiny ajaa niillä kun 10t kun meni pyörä vaihtoon. Kiristellä ei kyllä tuona aikana tarvinnu. Tänään hain samanlaiset Veikko Laaksolta, kun sain sopivaan hintaan. Sinäänsä ovelat ketjut kun noissa sellaiset kevennys reiät sisemmissä lenkeissä (näät ketjun läpi)
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Onko kenelläkään kokemuksia Stormin myymistä JTC-ketjuista?
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Jos ne on JT:n tekemiä, niin ainakin rattaiden osalta se on hyvä valmistaja. Se on sitten toinen asia että mitä kaikkia ketjuja kannattaa kokeilla parin kympin säästön takia jos esim DID kestää ja toinen luultavasti kestää. Aika monta kuvaa nähnyt joissa ollut ketjut eturattaan ympärillä ja lohko palasina. Sellaset kuvat kummasti pistää miettimään että mitä ostaa :lol: Ite oon tylsä ja ajelen did:in ketjuilla vaikka toki muitakin on tullut testailtua. Oisko se sitten viisaus(?), vanhuus vai vaan tylsä luonne, en tiiä.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Koheltaja

Muutamia ketjumerkkejä kokeilleena sanoisin että molempiin pyöriin laitetaan jatkossa vain DID ketjuja. Mun osalta kokeilut on kokeiltu ja niistä oppirahat maksettu, suomalainen on vaan niin epäuskoinen olento että sen pitää itse tehdä asiat kantapään kautta ennen kun uskoo... 8)
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

3000km vanhat did vt2:koset kiinni ja roskiin menee ... RK:ssa pysytellään jatkossa
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
uiop
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja uiop »

Kerrohan kimmo lisää kokemuksesta, kun kiinnostaa, että mikä viko?
{]o.O[}
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mun pesu/huolto/rasvaus tavallani nää on venähtäny ja kyrvähtäny kesän aikana piloille !
Lukoissa tapit irti ...
Ensi kesäksi laitetaan uudet RK:n kevyet x-renkaalliset ja toivotaan että laatu on samaa kuin vanhoissa exw:ssä
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kovasti tuntuu olevan rasvauksesta kiinni vaikka toistakin väitetään. Tai sitten on sattumaa. Mulla on yleensä ollut ketjut vuoden käytössä, Keväällä uudet ja niillä siiten vuosi. Tänä vuonna vaikka tuli (ennätys)vähän kilometrejä niin ketjut on jo talvikautta ennen ihan surkeat ja oli jo ekan kisan jälkeen huonot eli ei enää rullanneet hyvin ja jäi mutkia kun ei ollut jännitystä, oli kyllä normaalista poikkeava (eri kun yleensä, en tiedä/muista mikä) ketjurasva päitsillä johon siis uusin ketjut. Tai sitten tänä vuonna oli erityisen paha keli ketjuille mitä ei kyllä noin äkkiä ajatellen ollut. Ketjut on olleet DID VX2 kullitettuja. "Normaalisti" runsaasti MP Motul Off road rasvaa ja ketjut on vuoden ajojen jälkeen kuin uudet vielä. Taidan laittaa viime vuotiset ketjut talveksi takaisin kun ovat tallella vielä ja miljuunasti paremmat :twisted: :roll:

Lisäksi nyt ollut ensimmäistä kertaa jousilukko kookeella, vuoden aikana sai vaihtaa monta kertaa ja pari kertaa oli jo lukkojousikin irti... ei siis sellaista enää minulle. Niitattavalla ei kertaakaan vielä mopostelu-uran aikana mitään ongelmia.
antti
uiop
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja uiop »

Hyvä keskusteluketju. Vai onko?

Lukasin silmäillen läpi ja:

Mikään ketju ei ole hyvä, mutta se tallin seinällä roikkuva ikinuori on kuitenki se paras. Laitan sen takasin ku tää paska veny(y), vetää/veti ihan omituisesti tai muuten vaan vaihto väriä.

Mitä!?

Suurimmalla osalla kommenteista on katkeaminen ollut "sillä jollaki" tai "kerran näin, ehkä".

Itte luulen, että 80% katkeamisista on sitä liikakirimistä.

No. Taitaa olla tämäki yhtä tehokas lanka, kuin öljyistä keskusteltava rupattelu. Mielipiteitä on yhtäpaljon, ku rupattelijoita. Hyvistä / toimivista tuskin tulee jengi valittamaan. Ne ajaa.

Miettikää tuo ylempi teksti tyypiltä jolla jää poskeen pulla (lihapiirakka) kiinni ja menettää nestetasapainon siitä. Eli ei liian tosissaan. :)
{]o.O[}
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Selvennettäköön siis jos oli huonosti sanottu jotta aikaisemmatkin ja nuo "ikinuoret" oli samaa merkkiä ja mallia eli DID VX2 kuten ties kuinka monet aikaisemmatkin ja seuraavatkin jotka jo on ostettuna paketissa hyllyllä ja olen ollut erittäin tyytyväinen kestoon paitsi nyt viimeisiin ja epäilen hoidosta johtuvaa vikaa kuten suuressa osassa ketjuja jotka loppuvat ennen aikojaan. Nuo ei ole juurikaan venyneet, kunhan ovat tahmeat rullaamaan ja mutkaiset. Olisiko kerran joutunut nyt kiristämään koko käyttöiän aikana. Ja minulla voi varmaksi sanoa jotta liian tiukalla eivät ole olleet, päinvastoin, ajan löysän puoleisilla ketjuilla. Nyt on tosin tunnustettava jotta edellisen pesun jälkeen *(Nummelan nostotalkoot) on unohtunut kokonaan rasvata ja ovat nyt seisseet tallissa pari kuukautta (tenniskyynärpäätä parannellessa) ja värikin on vaihtuntut kullasta vielä kultaisen värisemmäksi :oops:

Eli olen enemmän tai vähemmän samaa mieltä uiop:in kanssa jotta käytön merkitys on niin iso jotta vaikeaa vertailla. Toisille kuskeille 1000km on hyvä käyttöikä, toisille 20tkm, käyttö jokseenkin vaihtelee. 8) Vuonna 2006 ostin "hyvät" ketjut joita crossikuskit on kehuneet (myyjän mukaan), kesti noin yhden viikon, venyi niin paljon jotta joutui kesken safarin kiristelemään, niistä voi sanoa jotta olivat kyllä ihan kuraketjut. Toki niissä ei edes o rengasta ja tarkoitettu hiekka/mxradalle (?) ja tuli uitettua suossa ja kuravellissä... Sen jälkeen on tullut pitäydyttyä DID:n parhaan pään ketjuissa ja oltua tyytyväinen vaikka varmasti jotkut voivat olla parempiakin mutta nuo minulle riittävän hyvät kun kestävät vaihtovälin (yleensä) huomautuksetta...
antti
meikä
Pyörä: 610 "crate" exc

Viesti Kirjoittaja meikä »

Voiko nuo bilteman ketjut olla jotenkin pehmeämpää kun tuntuvat lenkit kuluvan ulkoreunoistaan aika vauhdilla? Eivät veny ja toimivat kyllä muuten, mutta todella nopeaan katoaa sen verran paljon materiaalia ettei niillä enää uskalla ajaa. Koskaan eivät ole siis venyneet tai muuten kuluneet, mutta mikä lie ketjunohjuri ne syö niin ohueksi ylä ja alapuolelta että on vaihdettava.
Vastaa Viestiin