Taajama alueella jostain syystä ihmiset katsoo paheksuvasti
Yoshimuraa hiljaisemmaksi?
Valvoja: Moderaattorit
Yoshimuraa hiljaisemmaksi?
Elikkäs suzukin dr650se äänen"vaimentimena" yoshimuran pönttö ja möykkään on
. Edellinen omistaja oli jo pienentänyt ulostuloa, mutta vieläkin voisi yrittää hiljentää. Auttaako tässä db killer ja pitääkö sen asennettua säätää seoksia?
, eikä tuota jaksa enää itsekkään kuunnella.
-
EkiHoo
- Pyörä: MV Agusta TV
Re: Yoshimuraa hiljaisemmaksi?
Oheisessa firmassa oli ainakin aiemmin myynnissä laaja valikoima dB-killereitä, katteleppa.
http://www.carpimoto.it/
Kyllhän ne seokset tietysti pikkasen menee rikkaalle, liekko tuo käytännöss tuntuu.
http://www.carpimoto.it/
Kyllhän ne seokset tietysti pikkasen menee rikkaalle, liekko tuo käytännöss tuntuu.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Yoshimurassa se killeri on melkosen käänteentekevä, kantsii hommaa se orkkis ettei tuu grillimakkarakäryä nokkaan...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Mulla on jonkun hajapuskan tjsp läpihönkivä rs-3 yoshi kawassa ja tosiaan se äänen inhimilliseksi saaminen on ollut työ. Nyt olen kuitenkin kohtuu tyytyväinen. Olisi kiva nähdä vaikka edes kuva orkkis-killeristä. Mulla on mieto killeri jo käyrän päässä ja toinen normaalisti putken suulla.
Neljä vaihdetta riittää.
Pakko kommentoida et saadaan nimimerkkien THA THä lisäksi myös TTA
-
THA
- Viesti:
Hih ;D
Thä, Yoshimuran sivuilla on ainakin jotain kuvia niistä killereistä, taitaa jampin putken kohdalal olla ainakin jampin änkän killeri.
Thä, Yoshimuran sivuilla on ainakin jotain kuvia niistä killereistä, taitaa jampin putken kohdalal olla ainakin jampin änkän killeri.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Joo, eli se mun pönttö on juuri RS-3.
Onko kellään ylimääräistä killeriä? =)
Onko kellään ylimääräistä killeriä? =)
-
THA
- Viesti:
Vähän voi olla huonot mahikset täältä saada, kun ei toi maahantuojakaan näissä kauheesti jousta kun kataloogi ei tunne ja muut ei niitä saa... ei veistellä enempää, paas kattoen sieltä sivuilta ne diilerit ja brittein saarilta on löytyny avualiasta palvelua...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Just, tuttu homma. Traktori projektiini etsin 22" renkaita suomesta, niin ei sitten mistään saanut. Netistä sitten löysin Firestonen sivuilta juuri oikean renkaan ja osanumeron. Maahantuojalle kahteen eri kertaan olin yhteydessä, niin lopulta suostuivat toimittamaan kyseisen rengas parin. Tosin keksivät niin tolkuttoman hinnan niille, että totesin vanhojen kelpaavan vieläTHA kirjoitti:Vähän voi olla huonot mahikset täältä saada, kun ei toi maahantuojakaan näissä kauheesti jousta kun kataloogi ei tunne ja muut ei niitä saa... ei veistellä enempää, paas kattoen sieltä sivuilta ne diilerit ja brittein saarilta on löytyny avualiasta palvelua...
-
alastonkostaja
- Pyörä: transu alpo
Mitä Yoshimuran sivuilta löysin kuvia, niin näyttivät olevan jenkkityyppisiä spark arrestor:eja verkkoineen, eli varmasti melko tukkoisia. Myöskään tuollainen pelkkä putkenpätkä ei paljoa RS-3:ta hiljennä. Yritä miettiä sellainen killeri, että pulssi ei pääse suoraan änkkärin läpi, vaan "hajoaa" sisälle. Mulla tosin helpompaa kun on kaksi sylinteriä. Tosin darrassakin taisi olla erimittaiset alkukäyrät. Mulla on pakosarjan päässä rälläkällä viillelty ja osa seinistä sisään koputeltu putkenpätkä ja pari senttiä sen edessä iso prikka. Änkkärin päässä vielä killerinä (muistaakseni 35 mm sisäreiällä oleva) noin 15 cm:n putki jossa viillot kiertäen ja viiltojen toiset reunat naputeltu jonkin verran sisään. Hankala selittää ja kuviakaan ei ole. Perstuntumalta tuo ei myöskään tehoihin vaikuta. Pienen sähköpulman takia joudun lähiaikoina hieman purkuhommiin, niin voisin tietty samalla yrittää muistaa käyttää ankkärin irti ja kuvan ottaa
Tosin yksi parannusajatus mulla vielä olisi tuohon nytkin jo toimivaan systeemiin.
Neljä vaihdetta riittää.
Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
Viheltää kuin turbo?Rudi kirjoitti:Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
Tuota yllä olevaa kuvaa hyväksi käyttäen, pitääkin kokeilla tehdä itse.
Ei toimi. Voin hommata todistajia jos et uskoRudi kirjoitti:Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -44mm-x-4/
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -44mm-x-8/
Tuossa pari vaihtoehtoa, pienempi toimii Leo-Vincessä kohtalaisesti kun keksii ensin hyvän tavan kiinnitykseen...ääni vaimenee mutta äänensävy ei silti ole paras mahdollinen...eipä ole kalliskaan.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -44mm-x-8/
Tuossa pari vaihtoehtoa, pienempi toimii Leo-Vincessä kohtalaisesti kun keksii ensin hyvän tavan kiinnitykseen...ääni vaimenee mutta äänensävy ei silti ole paras mahdollinen...eipä ole kalliskaan.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980