Yoshimuraa hiljaisemmaksi?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jpm11
Pyörä: DR650SE

Yoshimuraa hiljaisemmaksi?

Viesti Kirjoittaja jpm11 »

Elikkäs suzukin dr650se äänen"vaimentimena" yoshimuran pönttö ja möykkään on 8) . Edellinen omistaja oli jo pienentänyt ulostuloa, mutta vieläkin voisi yrittää hiljentää. Auttaako tässä db killer ja pitääkö sen asennettua säätää seoksia?
Taajama alueella jostain syystä ihmiset katsoo paheksuvasti :mrgreen: , eikä tuota jaksa enää itsekkään kuunnella.
EkiHoo
Pyörä: MV Agusta TV

Re: Yoshimuraa hiljaisemmaksi?

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

Oheisessa firmassa oli ainakin aiemmin myynnissä laaja valikoima dB-killereitä, katteleppa.

http://www.carpimoto.it/

Kyllhän ne seokset tietysti pikkasen menee rikkaalle, liekko tuo käytännöss tuntuu.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Yoshimurassa se killeri on melkosen käänteentekevä, kantsii hommaa se orkkis ettei tuu grillimakkarakäryä nokkaan...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THä
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Mulla on jonkun hajapuskan tjsp läpihönkivä rs-3 yoshi kawassa ja tosiaan se äänen inhimilliseksi saaminen on ollut työ. Nyt olen kuitenkin kohtuu tyytyväinen. Olisi kiva nähdä vaikka edes kuva orkkis-killeristä. Mulla on mieto killeri jo käyrän päässä ja toinen normaalisti putken suulla.
Neljä vaihdetta riittää.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Pakko kommentoida et saadaan nimimerkkien THA THä lisäksi myös TTA
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Hih ;D
Thä, Yoshimuran sivuilla on ainakin jotain kuvia niistä killereistä, taitaa jampin putken kohdalal olla ainakin jampin änkän killeri.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
jpm11

Joo, eli se mun pönttö on juuri RS-3.
Onko kellään ylimääräistä killeriä? =)
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Vähän voi olla huonot mahikset täältä saada, kun ei toi maahantuojakaan näissä kauheesti jousta kun kataloogi ei tunne ja muut ei niitä saa... ei veistellä enempää, paas kattoen sieltä sivuilta ne diilerit ja brittein saarilta on löytyny avualiasta palvelua...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
jpm11

THA kirjoitti:Vähän voi olla huonot mahikset täältä saada, kun ei toi maahantuojakaan näissä kauheesti jousta kun kataloogi ei tunne ja muut ei niitä saa... ei veistellä enempää, paas kattoen sieltä sivuilta ne diilerit ja brittein saarilta on löytyny avualiasta palvelua...
Just, tuttu homma. Traktori projektiini etsin 22" renkaita suomesta, niin ei sitten mistään saanut. Netistä sitten löysin Firestonen sivuilta juuri oikean renkaan ja osanumeron. Maahantuojalle kahteen eri kertaan olin yhteydessä, niin lopulta suostuivat toimittamaan kyseisen rengas parin. Tosin keksivät niin tolkuttoman hinnan niille, että totesin vanhojen kelpaavan vielä :mrgreen:
alastonkostaja
Pyörä: transu alpo

Viesti Kirjoittaja alastonkostaja »

jpm11 kirjoitti:Joo, eli se mun pönttö on juuri RS-3.
Onko kellään ylimääräistä killeriä? =)
mulla olis tuommonen jouten.(ei tosin rs-3)

Kuva

Kuva

soittele jos tarvetta puh:nollaviisnollaviis553298
THä
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Mitä Yoshimuran sivuilta löysin kuvia, niin näyttivät olevan jenkkityyppisiä spark arrestor:eja verkkoineen, eli varmasti melko tukkoisia. Myöskään tuollainen pelkkä putkenpätkä ei paljoa RS-3:ta hiljennä. Yritä miettiä sellainen killeri, että pulssi ei pääse suoraan änkkärin läpi, vaan "hajoaa" sisälle. Mulla tosin helpompaa kun on kaksi sylinteriä. Tosin darrassakin taisi olla erimittaiset alkukäyrät. Mulla on pakosarjan päässä rälläkällä viillelty ja osa seinistä sisään koputeltu putkenpätkä ja pari senttiä sen edessä iso prikka. Änkkärin päässä vielä killerinä (muistaakseni 35 mm sisäreiällä oleva) noin 15 cm:n putki jossa viillot kiertäen ja viiltojen toiset reunat naputeltu jonkin verran sisään. Hankala selittää ja kuviakaan ei ole. Perstuntumalta tuo ei myöskään tehoihin vaikuta. Pienen sähköpulman takia joudun lähiaikoina hieman purkuhommiin, niin voisin tietty samalla yrittää muistaa käyttää ankkärin irti ja kuvan ottaa :roll: Tosin yksi parannusajatus mulla vielä olisi tuohon nytkin jo toimivaan systeemiin.
Neljä vaihdetta riittää.
Rudi
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
jpm11

Rudi kirjoitti:Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
Viheltää kuin turbo? :lol:

Tuota yllä olevaa kuvaa hyväksi käyttäen, pitääkin kokeilla tehdä itse.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Rudi kirjoitti:Itse pohdin tässä päissäni tuota dB-killerhommaa ja mietin, että mitenkähän toimisi sellainen pellistä taivutettu spiraali, joka saisi pakokaasupulssit pyörteilemään ja "iskeytymään" enemmän vaimenninmateriaaliin. Mutuna tuo voisi olla virtausteknisestikin passeli, kun pinta-alasta ei peitetä kuitenkaan kovin suurta osaa. Pitäisi kokeilla...
Ei toimi. Voin hommata todistajia jos et usko :lol:
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -44mm-x-4/

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -44mm-x-8/

Tuossa pari vaihtoehtoa, pienempi toimii Leo-Vincessä kohtalaisesti kun keksii ensin hyvän tavan kiinnitykseen...ääni vaimenee mutta äänensävy ei silti ole paras mahdollinen...eipä ole kalliskaan.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Vastaa Viestiin