F650GS kaasu aaltoilee, eikä jäähdyttimen puhallin toimi
Valvoja: Moderaattorit
F650GS kaasu aaltoilee, eikä jäähdyttimen puhallin toimi
Pyörä on F650GS vm.2000.
Kun pysähdyksissä vääntää kaasua, niin 4000 kierroksen jälkeen kaasu laskee ja nousee kolme kertaa, mutta menee rajoittimelle asti.
Ei toimi ajettassakaan kunnolla. On jotenkin nuhasen olonen.
Missä vika???
Olen käyttänyt akkua irti, niin kauan, että kello nollautuu. Tämän jälkeen olen laittanut virran päälle,
odotellut, että valot sammuu ja vääntäny kaksi kertaa kaasusta ja tämän jälkeen olen startannut
koskematta kaasuun ja painanut starttia niin kauan, että tyhjäkäynti tasaantuu. Antanu pyörän
olla tyhjäkäynnillä 5 minuuttia (edellämainitut rituaalit olen tehnyt kun jossain ohjeessa on neuvottu)
Olen myös kokeillut samaa asiaa, koskematta kaasuun, joten luulisin, että "tietokoneen" pitäis olla oikein "kalibroitu".
Kummassakin tapauksessa kaasu toimii yllämainitulla tavalla.
Toinen vika on, että huomasin pyörän tyhjäkäynnillä (5 minuuttia) suihkuttavan jäähdyttimestä nesteet ulos.
Jäähdyttimessä oli reikiä, jotka kävin korjauttamassa. Enää ei jäähdytin vuoda.
Mutta jäähdyttimen tuuletin ei lähde käyntiin. Kuinka kauan pyörän pitää olla käynnissä tyhjäkäynnillä, jotta tuuletin menee päälle???
Jos tuuletin ei mene päälle, niin miten saan testattua onko tuulettimessa vai termostaatissa vika???
Kun pysähdyksissä vääntää kaasua, niin 4000 kierroksen jälkeen kaasu laskee ja nousee kolme kertaa, mutta menee rajoittimelle asti.
Ei toimi ajettassakaan kunnolla. On jotenkin nuhasen olonen.
Missä vika???
Olen käyttänyt akkua irti, niin kauan, että kello nollautuu. Tämän jälkeen olen laittanut virran päälle,
odotellut, että valot sammuu ja vääntäny kaksi kertaa kaasusta ja tämän jälkeen olen startannut
koskematta kaasuun ja painanut starttia niin kauan, että tyhjäkäynti tasaantuu. Antanu pyörän
olla tyhjäkäynnillä 5 minuuttia (edellämainitut rituaalit olen tehnyt kun jossain ohjeessa on neuvottu)
Olen myös kokeillut samaa asiaa, koskematta kaasuun, joten luulisin, että "tietokoneen" pitäis olla oikein "kalibroitu".
Kummassakin tapauksessa kaasu toimii yllämainitulla tavalla.
Toinen vika on, että huomasin pyörän tyhjäkäynnillä (5 minuuttia) suihkuttavan jäähdyttimestä nesteet ulos.
Jäähdyttimessä oli reikiä, jotka kävin korjauttamassa. Enää ei jäähdytin vuoda.
Mutta jäähdyttimen tuuletin ei lähde käyntiin. Kuinka kauan pyörän pitää olla käynnissä tyhjäkäynnillä, jotta tuuletin menee päälle???
Jos tuuletin ei mene päälle, niin miten saan testattua onko tuulettimessa vai termostaatissa vika???
Re: F650GS kaasu aaltoilee, eikä jäähdyttimen puhallin toimi
Semmoinen asia tuli vielä mieleen, että olen talven aikana huoltanut pyörää.
Sen jälkeen pyörä ei nähtävästi ole toiminu oikein (en kyllä muista kaasun aaltoilua viime syksyltä, mutta ei sitä välttämättä oo huomannu)
Eli oiskohan huoltoa tehdessä tullut tehtyä, joku virhe joka aiheuttaa kaasun aaltoilun?
Sen jälkeen pyörä ei nähtävästi ole toiminu oikein (en kyllä muista kaasun aaltoilua viime syksyltä, mutta ei sitä välttämättä oo huomannu)
Eli oiskohan huoltoa tehdessä tullut tehtyä, joku virhe joka aiheuttaa kaasun aaltoilun?
ootko tarkistanu maajohdon ja muutenkin kaikki akkuun liityvät liitokset? mulla oli joskus akusta plusjohto löysällä nii oireet oli aika samantyyliset.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Kävin tarkastamassa akkuun liittyvät johdot ja ne oli kaikki tiukasti kiinni.
ota irti ja puhdista ne liitokset, jos ovat vaikka päässeet hapettumaan.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Puhdistin viilalla ja hiomapaperilla liitokset, mutta ei tapahtunu mitään muutosta.
Kävin koeajolla, eikä sitä kaasun aaltoilua huomannu ajatessa,
joten kyseinen "ominaisuus" on saattanut olla pitempääkin.
Kävin koeajolla, eikä sitä kaasun aaltoilua huomannu ajatessa,
joten kyseinen "ominaisuus" on saattanut olla pitempääkin.
Onko kellään kokemuksia siitä, että ois käynyt tommosta yks pyttystä F650GS versiosta huollattamassa
ja huollon vaihdoissa ois päivitetty ohjelmistoversio??
Tämän jälkeen pyörä ois toimiminu kaasun suhteen paremmin.
Voisko joku kokeilla pyörästään tuota tuuletttimen käynnistymistä. Kuinka kauan menee ennen kuin tuuletin käynnistyy?
Voisko joku kokeilla pyörästään tuota tuuletttimen käynnistymistä. Kuinka kauan menee ennen kuin tuuletin käynnistyy?
Vaimon gs:n olivat vaihtaneet ruisku suuttimen ja päivittäneet ohjelmiston ->oireina olivat olleet juurikin aaltoileva käynti, mutta kierroslukuista ei tietoa kun vaihto ja huolto on tapahtunut edellisen omistajan toimesta. Pyörän vuosimalli on 2001. Nyt ei ole ollut mitään ongelmiaPrätkis kirjoitti:Onko kellään kokemuksia siitä, että ois käynyt tommosta yks pyttystä F650GS versiosta huollattamassa
-
uti
- Pyörä: Honda CB 500XA ja MONKEY 125
prätkis: Mutta jäähdyttimen tuuletin ei lähde käyntiin. Kuinka kauan pyörän pitää olla käynnissä tyhjäkäynnillä, jotta tuuletin menee päälle???
oisko ollu n. 10min sormet meinaa palaa kun kokeilee vesiletkuja ja usko loppua ennenkun pyörähtää.
ota tuulettajan johto irti liittimestä ja anna irtojohdolla akusta suoraan virtaa tuulettimelle.
oisko ollu n. 10min sormet meinaa palaa kun kokeilee vesiletkuja ja usko loppua ennenkun pyörähtää.
ota tuulettajan johto irti liittimestä ja anna irtojohdolla akusta suoraan virtaa tuulettimelle.
Kiitos vinkistä! Kokeilin akun kautta suoraan kaapeleilla ja puhallin menin päälle.
Sitten kokeilin tyhjäkäynnillä ja puhallin lähti pyörimään siinä 12 minuutin kohdalla.
Eli en ollu tarpeeksi kauaa pitäny pyörää päällä, jotta puhallin ois lähteny käyntiin.
Eli jäähdyttimen puhallin toimii.
Pitää käydä EMC:lla tutkimassa tuota kaasun aaltoilu asiaa.
Löysin tällaisia linkkejä aiheeseen liittyen:
http://www.bmbikes.co.uk/photos/recallp ... Issues.pdf
http://www.f650gs.crossroadz.com.au/Dia ... CUInfo.pdf
http://www.bmbikes.co.uk/photos/recallp ... Series.pdf
Ois kiva vertailla jonkun toisen F650GS (dakar) pyörän kaasun käyttäytymistä ja veto tuntumaa ajossa.
PS. jos haluaa päässä katufiilikseen GS:llä, niin ottaa "tankin" katteet pois,
niin sehän näyttää aavistuksen "mad max" pyörältä. Ja eiku baanalle.
Sitten kokeilin tyhjäkäynnillä ja puhallin lähti pyörimään siinä 12 minuutin kohdalla.
Eli en ollu tarpeeksi kauaa pitäny pyörää päällä, jotta puhallin ois lähteny käyntiin.
Eli jäähdyttimen puhallin toimii.
Pitää käydä EMC:lla tutkimassa tuota kaasun aaltoilu asiaa.
Löysin tällaisia linkkejä aiheeseen liittyen:
http://www.bmbikes.co.uk/photos/recallp ... Issues.pdf
http://www.f650gs.crossroadz.com.au/Dia ... CUInfo.pdf
http://www.bmbikes.co.uk/photos/recallp ... Series.pdf
Ois kiva vertailla jonkun toisen F650GS (dakar) pyörän kaasun käyttäytymistä ja veto tuntumaa ajossa.
PS. jos haluaa päässä katufiilikseen GS:llä, niin ottaa "tankin" katteet pois,
niin sehän näyttää aavistuksen "mad max" pyörältä. Ja eiku baanalle.
Missäs päin sää asustelet?
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Kiiminkissä.
Oho se ei näköjään näy tuossa mun profiilissa.
Oho se ei näköjään näy tuossa mun profiilissa.
Testasin neljää GS:ää (omani mukaan lukien) ja tulin siihen tulokseen, että kaasun aaltoileminen on ominaisuus. Kaikissa pyörissä kaasu aaltoili enemmän tai vähemmän.
Eli jos kääntää "sopivalla" nopeudella kaasun maximiin paikallaan, niin kaasu aaltoilee yli 4000 kierroksen jälkeen.
Tämä kaasun aaltoileminen paikallaan ei tunnu millään lailla pyörällä ajettaessa.
Eli jos kääntää "sopivalla" nopeudella kaasun maximiin paikallaan, niin kaasu aaltoilee yli 4000 kierroksen jälkeen.
Tämä kaasun aaltoileminen paikallaan ei tunnu millään lailla pyörällä ajettaessa.
Ei nyt koske kaasun aaltoilua eikä tuulettimen toimintaa, mutta kokeillaan kuitenkin. Asia liittyy Dakarin tyhjäkäyntiin tai siis siihen, että sitä ei ole ollenkaan. Mistähän tuota vois lähtee kotikonstein korjailemaan ? Elikkä pyörä lähtee tosi huonosti käyntiin, mutta sit kun saa käyntiin niin pelaa muuten ihan normisti paitsi, että tuo tyhjäkäynti on hukassa. Kulutus ja kulku muuten on ihan normitasolla.