Tourance kohta sileä !

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Pasi kirjoitti:Juu, ajolinjassa on sanomista. Keskikaistalla olis tainnu olla parempi pito.
Unohdin laittaa tohon viestiin, että keskikaista oli tuolla kohti kapea ja pyöreä kun kamelin kyttyrä (se ei oikein näy tossa kuvassa) ja kuvanottopaikasta katsoen selän takan pimeä 90-mutka ajosuunnassa vasemmalle. Yritin mukamas korjata ajolinjaa vähemmän haastavaan kohtaan, mutta kuluneilla Touranceilla ei ollu jakoja tollaseen korjausliikkeeseen. Ois pitäny alun pitäen vetää näillä taidoilla mutakuopan pohjasta.

Noita samantyyppisiä "saippuasavitilanteita" on tullut eteen senkin jälkeen, mutta virheestä oppineena oon pysyny pystyssä. Mielenkiintoista nähdä, miten toimii, kun saa kuluneiden Tourancien tilalle uutta nappularengasta...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Mika S
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Mika S »

Joo toi saippuasavi (kuvaava nimitys :roll: ) voi ainaskin Touranceilla tehä kipiää... nimim. kylki kipeenä jo pari viikkoa... paikka oli tosin erilainen, sellanen 30 cm syvä traktorin pyörän ura... no mitä sitä täällä itken, varoittelenpahan vain... että TKC-kauppaan siitä mars!!! :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Mika S, La Syys 15, 2007 5:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika S

Mainio kuva muuten...
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Mika S kirjoitti: että TKC-kauppaan siitä mars!!! :lol: :lol:
TKC:t oli jo tilauksen alla (toimitusajat melko pitkiä tällä hetkellä :shock: ), mutta onneksi Pasilta sain hankittua vähän käyteytyn Karoon eteen, ja taakse on jo tulossa tuliterä vastaava, joten pitoja ois odotettavissa vähän enemmän tonne "etanalimaan" :).
Mika S kirjoitti: Mainio kuva muuten...
Jos tää koski tota mun liukastumiskuvaa, niin dänks, Jotenkin mä siitä tajusin ottaa kuvan, mutta en pyörästä kyljellään :?. Itse rysähdin matalaan vetiseen sammalojaan :shock: - nauroihin ihan sikana, kun kömmin sieltä takas tielle :lol:
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Mika S kirjoitti:Teoriani, miksi etunen kuluu keskikohdan vasemmalta puolelta enemmän ku oikealta: tiessä on kaatoa oikealle, jolloin kosketuskohta tiehen on renkaan keskikohdan vasemmalla puolella. Oisko näin?
Ois.
Kuvan Michelin X66:lla oli ajettu öpaut 8000 km. Sitten se piti vaitaa kurvissa esiintyvän voblauksen takia.

Tuntuu käsittämättömältä nämä yli 10 tkm ajomäärät painavalla mopolla, oli rengas mikä hyvänsä.
Viimeksi muokannut mopopoitsu, Ma Syys 17, 2007 9:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Å kirjoitti:mutta onneksi Pasilta sain hankittua vähän käyteytyn Karoon eteen,
Hyvä että suostuit sen ottamaan. Olisin muuten heittänyt pois.
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Pasi kirjoitti:
Å kirjoitti:mutta onneksi Pasilta sain hankittua vähän käyteytyn Karoon eteen,
Hyvä että suostuit sen ottamaan. Olisin muuten heittänyt pois.
Mikäs Karoossa vikana? Olin juuri ajatellut laittaa domiin Karoot syksyksi.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Mika S

Se oli varmaan vain liian kulunut Pasille...
Onko sulla lisää tollasia pois heitettäviä 1mm kuluneita renkaita? :lol: :lol:
Pasi

Mika S kirjoitti:Se oli varmaan vain liian kulunut Pasille...
Onko sulla lisää tollasia pois heitettäviä 1mm kuluneita renkaita? :lol: :lol:

Minusta se oli liian sileä eikä mielestäni sovellu SE:on eikä oikein sorateillekään, assulla se oli hyvä. Koska itse en ostele tuollaisia renkaita vaan olen Karoon osalta ensiasennusrengashankintojen varassa niin myyntivarasto on nyt = 0.

juhan: jos ajat esim 50/50 niin Karoo on ihan OK mutta jos ajot painottuu enempi soralle niin ostaisin sinuna karkeampaa.
Mika S

Millin kulunut Karoo liian sileä :shock: :shock: :shock:
Pasi

Mika S kirjoitti:Millin kulunut Karoo liian sileä :shock: :shock: :shock:
Tarkoitin, että se on jo uutena sileä. Isot ja matalat nappulat, pienet välit.
Mika S

Å kirjoitti:TKC:t oli jo tilauksen alla (toimitusajat melko pitkiä tällä hetkellä :shock: )
Mistä tilailet?
Mika S

Å kirjoitti:Jos tää koski tota mun liukastumiskuvaa, niin dänks, Jotenkin mä siitä tajusin ottaa kuvan, mutta en pyörästä kyljellään :?. Itse rysähdin matalaan vetiseen sammalojaan :shock: - nauroihin ihan sikana, kun kömmin sieltä takas tielle :lol:
Joo sitä just. Kuvasta oivaltaa kyllä, mitä tapahtui, pyörän kuva olisi ollut liian ilmeinen... :lol: :lol:
Joo eix o jännä miten hauskaa kunnon lipat on isosta miehestä... kunhan ei satuta itteään... tässä harrastuksessa on pakolti jotain terapeuttista... :roll:
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Pasi kirjoitti:Tarkoitin, että se on jo uutena sileä. Isot ja matalat nappulat, pienet välit.
Karoo on lähes yhtä karkea kuin esim Mich. T63/desert
Karoo T on yhtä sileä kuin TKC 80.

Myöskään nappuloiden korkeuksissa ei ole suuria eroja tässä vertailussa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Pasi

No mie en kuitenkaan siitä Karoosta tykännyt. Saanko ajaa muilla renkailla?
Vastaa Viestiin