Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

JuhaL
Pyörä: CRF1000L DCT
Viesti:

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Kohta pukkaa taas renkaanvaihtoa! :roll:

Kestäsköhän nuo E07:t Norjan reissun, jolla suurin osa on asfalttia? Paluumatkalla pohjoisesta voisi poiketa Tuntsan kautta ja muutenkin könytä uudelleen itärajan hiekkateitä.
Mites E08 toimii soralla, samaa luokkaa kuin Tourance?

Tennarissa on nyt alla K60:t, kilsoja niillä ajettu noin 5500, joista hiekalla lähemmäs pari tonnia. Etunen menisi toisenkin reissun, takana on viitisen milliä (uudet noin 12mm).
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla oli Teneressä E08:it eikä niissä juurikaan ollut eroa soralla Touranceen, asfaltilla Tourancet pieksi E08:it, varsinkin sateella.

Muutama on täällä tainnut kehua E07 kulutuksen kestoa ja se oli yhtenä syynä renkaan valintaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Koheltaja kirjoitti: Africa Twinin kanssa asia on toisinpäin ja E07 on täysin tunteeton pitkittäisille urille kun taas Anakee II luikerteli enemmän ja vähemmän, mutta ei mitenkään mahdottomasti tai vaarallisesti. Molemmat renkaat oli asennettu pyörimis suunnan suositusten mukaisesti, takarengas nuolikuvion mukainen ja eturengas "nurinpäin".

Eturengas meni helposti vanteelle, rengas on pyöreä ja ilman pystyheittoa, painoja meni kuitenkin 70g. Takarengas oli pirun tiukka vääntää koneella vanteella, raudoilla olisi ollut tuskaista. Rengas nousi vanteelle 6 kilon kohdalla vaikka oli reilusti liukastetta, puntteja takarenkaalle meni 30g.
Eipä nuo ole uraherkät 690 Enduronkaan alla. Melko reilusti on punnuksia mennyt. Itsellä riitti eteen 15 g ja taakse 5 vai oliko 10 g. Tubeless versio, jonka sain vastoin tilausta, oli takarenkaan osalta vähän hankala asentaa. Mutta rengasrasvan ja Kauritmoton työkalun (Rehvi monteerimise tööriist :lol: ) avulla asennus onnistui kohtuullisella voimasanojen kulutuksella.
Kilometrejä E07:lla ei ole paljoa tullut, kun tuli hommattua motovanteet+Dunlop Mutantit.
Koheltaja

Etusessa puntit meni melkein samaan paikkaan kun edellisessä joten osa painoista voi mennä vanteen piikkiin. Sohlasin sisäkumia sen verran että näytää vähän vuotavan joten ensi viikolla kun vaihdan sisuksen niin pitää rihdata/puntittaa vanne siinä samalla.
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

ktm 1190 Adv. alla takarengas E07 on nyt pyörinyt n.8tkm,suurin osa on ajettu asfaltilla. Paineita olen pitänyt n.2.7--2.9bar
Kostealla metsäpolulla tosi luiru ajaa,rengas sopiikin pitkiin siirtoajoihin normaali sora ja asfalttipinnalle
Nyt kun enää on jäljellä n.3mm (keskeltä mitattuna) soralla normaali kiihdytyksetkin on ihan hanurista...
ei kiihdy vaan sellainen tunne että kytkin vaan luistaa.kokemuskin se on tämäkin adv.vääntö/tehot tulee hyvin esille :)

Etunenkin on E07 mutta eipä siitä ny kovin juttua tule, kuivalla kelillä ihan hyvä ja märkä irtosora on huono
ilman sisärenkaita olen molempia käyttänyt ja etusessa ei meinaa ilmat pysyä joko vanteessa on vika (rengasraudoilla aiheutettu) tai sitten itse kumissa on "jotain".Pinnat eivät vuoda, testasin vaahdolla.
Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

JuhaL kirjoitti:Kohta pukkaa taas renkaanvaihtoa! :roll:

Kestäsköhän nuo E07:t Norjan reissun, jolla suurin osa on asfalttia?
Moe. Luulisin, että kestää. Mulla on tuo taka E07 menny nyt 13 tkm ja vielä kilsoja edessä. Etusella oon menny vajaan kymppitonnin ja kyllä silläkin vielä matkaa tekee.

Terv. Ile
Koheltaja

MP@ kirjoitti:ilman sisärenkaita olen molempia käyttänyt ja etusessa ei meinaa ilmat pysyä joko vanteessa on vika (rengasraudoilla aiheutettu) tai sitten itse kumissa on "jotain".Pinnat eivät vuoda, testasin vaahdolla.
Onko sulla etunen tube type vai tubeless? Mulla 21" näyttää olevan tube type. Näyttää muuten vuotavan vaikka on sisärengas, näköjään olen onnistunut sohlaamaan reiän renkaaseen...
JuhaL
Pyörä: CRF1000L DCT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Laitoin eilen E-07:t Valmerilta tilaukseen. Toivottavasti takanen on helpompi asentaa, kuin K60! 130/80-17 koko pitäisi kai olla Tube Type?
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Koheltaja

Ainakin 140 leveä tubeless oli yhtä jäykkä kun K60, hiki meinasi tulla kunnon rengaskoneellakin. Kun olisin tilausta tehdessä tämän tajunut niin olisin tilannut muualta, Valmerilla ei ole 140 leveää kuin tubeleksena. Näillä mennään ja katsotaan mitä seuraavaksi alle.

Mitattiin kumiseoksen kovuus kun oli mittari sopivasti hollilla ja keskiarvo oli 63 shorea ja ajetut Anakee II antoi samat lukemat. Nippelitieto millä ei tee mitään :D
villho
Pyörä: Sähköfillari

Viesti Kirjoittaja villho »

Näitähän on "normaaleja" ja "dakareita". Dakareissa on yksi kerros nailonia (tai mitä se onkaan) enemmän. Ainakin normiversio E07:sta meni 140 leveänä bemarin 17" vanteelle ihan tuskattomasti normaaleilla raudoilla.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Koheltaja kirjoitti:
MP@ kirjoitti:ilman sisärenkaita olen molempia käyttänyt ja etusessa ei meinaa ilmat pysyä joko vanteessa on vika (rengasraudoilla aiheutettu) tai sitten itse kumissa on "jotain".Pinnat eivät vuoda, testasin vaahdolla.
Onko sulla etunen tube type vai tubeless? Mulla 21" näyttää olevan tube type. Näyttää muuten vuotavan vaikka on sisärengas, näköjään olen onnistunut sohlaamaan reiän renkaaseen...
Tube type edessä ja takana Tubeless ,ei siis ihme että etunen vuotaa.Tilasin mielestäni molemmat tubeless versiona ja tarkistin vain takarenkaan jotta oikea tuli.Eipä ole silmät osuneet missään vaiheessa etusen tube type tekstiin.
vuoto on todella pieni mutta harmittava koska ei voi luottaa jotta mitä ne paineet tällä kertaa on... :roll:
Koheltaja

Käy hakemassa fillarikaupasta sitä vihreää litkua jota ne käyttää fillarin tubeleksissa, paikka renkaan ja estää vuotoja. Tolla on jotkut saaneet TT renkaan pitämään ilmaa.
Koheltaja

300km lisää kokemusta E07:lla mistä suurin osa pikiteiden ulkopuolella. Laakerisoralla rengas toimii hienosti eikä mitään ylläreitä ole vielä tullut. Kovapohjaisella soratiellä missä on ohuesti hiekkaa päällä niin takarengas on paikoin liukkaan oloinen ja takanen lipsuu välillä yllättäen sivulle kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Etusen tasaisen varma pito jaksaa yllättää ja etupitoon voi huoletta luottaa. Pehmeä hiekka tuntuu olevan heikkous ja niissä tuli muutama jännä tilanne eteen.

Kohta 800km ajettu eikä mitään kulumisen merkkejä. Paineet on nyt 2.0 molemmissa päissä. Toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen näihin renkaisiin :)
mipy
Pyörä: 300 tpi, crf250m.

Viesti Kirjoittaja mipy »

E-07 pyörinyt superin alla n.1000km takana , edessä k60. Alkaa olla kulumismerkeissä eli kohta taakse e-09 kokeiluun. Asfaltilla hyvä rengas, mutta soralla sivuttaispito karkaa terävästi mutkan ulostulossa. Pitkittäissuunnassa hyvä pito ja samoiten sivusuunnassa tiettyyn rajaan asti. Kulutuskestävyys pieni pettymys, tosin ei kestänyt k60 takana myöskään, ei taida olla sellaista joka superissa kestäisi.
Koheltaja

Mikäpä rengas Superin alla kestäisi? :D
Vastaa Viestiin