Renkaanvaihto käsin
Valvoja: Moderaattorit
Re: Renkaanvaihto käsin
Pieni palikka mulla oli siinä että painaisi tarkasti reunaa. Enskerralla kokeilen tuota sun kikkaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Olipa kerran talliissani Saksan tuonti pyörän etunen (alkuperäinen yli 10 vuotta) joka oli vulkanisoitunut vanteeseen ja ei lähtenyt kuin juuri tuolla Timon tempulla ja "per**leillä".
Vanteeseen jäi kumia
Jotta osaa ne Sakemannit seisottaakin niitä pyöriään
Vanteeseen jäi kumia
Jotta osaa ne Sakemannit seisottaakin niitä pyöriään
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Tässä vasta varsinainen temppu! Kaikkea se venäläinen keksiikin
Onko kukaan kokeillut? Kuvassa tosin on tubeless vaan eiköhän tuo vaihto onnistuisi sisuskumillisellakin?
http://www.moto-berza.com/video-klipovi ... motociklu/
Loppuisi vääntö niillä raudoilla, mokomat vielä painavat niin paljon jos mukana kuljettaa ja puhkovat useinkin sisäkumeksen. Okei, joo, se lapio on vähän hankala
Loppuisi vääntö niillä raudoilla, mokomat vielä painavat niin paljon jos mukana kuljettaa ja puhkovat useinkin sisäkumeksen. Okei, joo, se lapio on vähän hankala
treriksrøysare
- Tärinäjyrä
- Pyörä: Cube 29er
Tuon tempun kun tekee kings:lle, niin hatun nostoinen temppu. Haluun vaan nähä kuvan siitä, joka saa nippusiteillä kingsin rupelille rullattua..Kampi kirjoitti:Tässä vasta varsinainen temppu! Kaikkea se venäläinen keksiikinOnko kukaan kokeillut? Kuvassa tosin on tubeless vaan eiköhän tuo vaihto onnistuisi sisuskumillisellakin?
Tuppi nurin...
Väänsin jääpiikit paikalleen ja koska sisuskumi tahtoo lämmetä ja hiertyä pilalle, laitoin väliin silikonirasvaa. Se leviää väkisinkin joka paikkaan ja kaikenlaisia kumeja on päälle väännetty mutta tuo kyllä sujahti niin herkästi ettei ole moista ennen nähnyt. Rengaskoneeseen laitoin vanteen kiinni, sisuskumin renkaan sisään ja lukot (2kpl) vanteelle ja lops-lops.
Nyt jännittää mahtaako lukot pitää tai kestää kun jäällä voimat ovat melkoisia ja reunat eivät kyllä pidä yhtään.
Nyt jännittää mahtaako lukot pitää tai kestää kun jäällä voimat ovat melkoisia ja reunat eivät kyllä pidä yhtään.
Omasta mielestä liukasteena pitäis käyttää just sellasia aineita jotka "haihtuu" pois asennuksen jälkeen, eli juuri esimerkiksi saippua vesi. Tuolloin ei ole niin suurta riskiä, että liukaste toimii myös silloin kun sitä ei tarvita.
Tapatalked from Galaxy S4 Active
Tapatalked from Galaxy S4 Active
{]o.O[}
-
MikkoK
- Pyörä: XT660R, WR250F
Tuosta em. silikonirasvasta ei ole kokemusta sisuskumin ja ulkorenkaan väliin hiertymisen ehkäisijäksi. Talkkia laitan kyllä joka kerta. Sillä saa ainakin kummasti lisää ikää sisäkummille. Nykyisin saa vielä tallin tosi hempeen tuoksuseksi kun käyttää noita vauvaosaston talkkeja 
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Toiset laittaa solurasvaa sisurin ja päällisen väliin, kuulemma toimii, mutta itsellä toissakesänä etunen oli lipsunut ajossa. Tosin paineella n. 0.7 bar ajettaessa. Josko sitten toimisi 1.5-2 bar, eos.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
toimii tuo, mutta on sotkuista käsitellä sitä sisäkummia jos joutuu paikkailemaan. Mulla on kaksi rengaslukkoa, ettei lipsuisi. En kyllä tarkoituksella rasvaa laita sisäkummiin, mutta oli solu käytössä jonkin aikaa ja jatkoin sisäkummilla, niin rasvaantui sisäkummi siinä tahattomasti.THA kirjoitti:Toiset laittaa solurasvaa sisurin ja päällisen väliin, kuulemma toimii, mutta itsellä toissakesänä etunen oli lipsunut ajossa. Tosin paineella n. 0.7 bar ajettaessa. Josko sitten toimisi 1.5-2 bar, eos.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mä olen laittanut asepuolen harrastuksissa käytettävää Midwayn markkinoimaa Mica-kuivavoiteluainetta. Koostumukseltaan on samanlaista kun talkki ja mielestäni pitää pinnat paremmin liukkaana. Purkki ei aikoinaan paljoa maksanut ja riittoisaa tuntuu olevan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jääajo on erittäin kovaa sisuskumille. Ilman mitään kuumenee ja hiertyy puhki liki välittömästi. En tiedä mitä nuo kovemmat kuskit käyttää, mutta epäilen ettei yksi talkkaus kestäisi koko renkaan ikää rikkomatta kumia. Itse en ole koskaan ajanut rengasta kerralla sileäksi talkin kanssa, mutta sisuskumit ovat sen verran ottaneet itseensä että ajattelin kokeilla rasvaa ja eikös se solurasva ole jotain silikonimömmöä. Samalla voisi vähän renkaan lämpötilaa laskea jos vaikka saisi pitoa 
Normaalissa renkaanvaihdossa on sitten eri aineet liukasteena.
Normaalissa renkaanvaihdossa on sitten eri aineet liukasteena.
Renkaanvaihtorasva kuivuu/poistuu nopeasti (ainakin tuo minun käyttämä motonetin Förch merkkinen) ja ei jää voitelemaan vannetta jotta luistelisi rengas siinä mutta poistuu tai kuivuu tms myös renkaan ja sisuskumin tahi solun välistä hyvinkin äkkiä. Ei siis sovi solurasvaksi vaikka sitä jokus tuli kokeiltuakin.
Solurasvaa saapi kohtuullisempaan hintaan esim mx24:stä isommassa paketissa eli kilo, nuo pikku tuubit on ainakin mistä itse koittanut ostella niin lähes kohtuuttoman hintaisia olleet.
Ja solurasvalla saa kyllä aikaiseksi kivan sotkun...
Myös viemärinliukastusaine (asennusluikkari) kuivuu ja katoaa hetkessä.
Solurasvaa saapi kohtuullisempaan hintaan esim mx24:stä isommassa paketissa eli kilo, nuo pikku tuubit on ainakin mistä itse koittanut ostella niin lähes kohtuuttoman hintaisia olleet.
Ja solurasvalla saa kyllä aikaiseksi kivan sotkun...
Myös viemärinliukastusaine (asennusluikkari) kuivuu ja katoaa hetkessä.
antti
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Enpä tiedä mihin viemäriluikkariin Antti viittaat, mutta semmonen sininen kama, samoin kun tuo mulla oleva valkea, ei kyllä kuivu mihinkään sen kummemmin kuin sulurasvakaan. Ja kilo maksaa sen parikyt euroo. Rengasrasvat sit tosiaan mm. liukenee veteen (tai miten lie huuhtoutuvatkaan), ainakin menettävät luistavuutensa päivissä.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Mulla, kun noita viemäri hommia on tullut tehtyä, on ollut uponor:in rasvaa. Sinistä mämmiä valkeassa purnukassa. Ja tuntuu lähtevän hyvin vedellä pois ja viemäristäkin katoaa jotta ei luistele auki liitokset...
antti