No ei tuo pintakaasulla noin paljon vie, toisaalta tulitko kokeilleeksi paljonko oli reserviä? 1/4 kaasulle lykätessä tuo hyökkää kun hullu verrattuna mun edelliseen 450:een, mutta täyskaasulle lykätessä tuo on kuin tossumopo edelliseen verrattuna. Kyllä mulla ainakin vaatii jokseenkin täyskaasulel lykkäämistä jos hiekkatiellä haluaa edes n. 60-70 km/h vauhdista sladiin. Ja jos se esisuodatin on paikallaan niin ei enää onnistu ollenkaan. Eli veikkaan ensinnä sen sun pintakaasun olleen liki täys kaasu, sillä ei tuo myöskään enää 60km/h isoimmalla vaihteellakaan pintakaasulla tasavauhtia etene.
No esim. Päitsillä K/P ajoi Auttoisista siisrtymänä Jämsään, ehkä reilu 2/3 välitankkauksesta hiekkatietä, matka n. 50 km, bensaa oli alle 1 l merkin (itse laitettu), mutta valo ei vielä pyörä pystyssä syttynyt. Ja Antti ajoi mun edellä, mutkat rauhakseen, joten aina ajauduin mutkassa lähelle, sitten himmaus ja sepelisade suoran alussa päälle - vasta päivän loppua kohden opin oleen avaamatta mutkiin. Eli alle mun ajon normaalikulutuksen jäätiin. Joutsassa vastaavasti oli varmaan 1 l enemmän jäljellä.
Venttiilien välyksien säätötarpeeseen en usko, ei ole KTMtalkista, eikä Adriverista silmiin osunu säätötarvetta pikkutunneilla (86 h muistan nähneeni), enkä ole myöskään kuulut, että olisi vetänyt kiinni. Käsittääkseni ihan yleistä, että EXC-F:lläkin päästään yli 100h ja paljon enempikin ennen kuin venoille tarvii mitään tehdä, tosin niissä titaaniset ja näissä teräksiset. Mutta huomaat kyllä jos kylmänä kone ei tahdo käydä kunnolla ja kuumana rok, silloin suuntasin katseen venttiileihin. Mutta jos todella on 16h ajettu ilman mitään huoltoa niin olipas tyhmä ostos - tossa kohdin mulla oli jo kolmas ölpän vaihto.
meikä, totahan pitäis tosiaan jonkun koittaa, mun pyörä menny joskus 3 h ajolla sen näköseks että toisilal ei mee vuosien saatossakaan
Mutta mun käsittääkseni moottoripyörä ei poikkea autosta mitenkään, kun se on tieliikenteeseen rekisteröity ja tarkoitettu, sekä ajoneuvoksi luokiteltu ja autoveron alainen, eli ei luokitella vapaa-ajan harrastusvälineeksi vaan liikennevälineeksi/moottorikäyttöiseksi kulkuvälineeksi.
No joo, jos mä menisin kyseleen vaikka tota katkennutta mittarin johtoa takuuseen niin se nyt olis selvä että kilpailussa oltu, käyttöohjekirjaa vastaan siis toimittu ja se siitä. Toisaalta eiköhän suurin osa valmistusvieoista olisi jo tullut ilmi, vaikka katkeshan tuossa alkuvuodesta yks 50 h ajetun tasapainoakselikin, ensimmäinen laatua kyseisissä pyörissä, joten varmasti oli valmistusvika.
Vaan tähän projektiin:
Eilen kävin oikein Kehä I:n sisäpuolella, eli poikkesin MP-Pitstopissa. Mukaan tarttui pari runkoa. Alumiinisivupalkkien korvaavat hoikemmat tulee nyt sitten Malagutin rungosta, korvakkeet takaiskarille, takahäkille, swingille ja sivutuelle Hussen WR:n rungosta. Niiden oranssien silmukoiden sisään sorvaan palikat. Takahäkin rakentelen -07--08 450-510 Shercon takahäkistä ja vaimentimeksi tulee EXC:n änkkä omalla kiinnityksellään. Shercon takahäkissä on puoliksi valmiina kiinnitys orkkis peräpään muoveille. Eilen kokoilin palikat ja suunnittelin mitä mihinkin ja miten, sekä aloin leikellä plasmalla hussen runkoa. Tiggiin näyttäisi olevan CrMo lankaakin sen verran jäljellä, että ohessa syntyvä painonpudostus kääntyy negatiiviseksi jos kaikki menee.