DRZ tuntuu ihan kivalta mopolta sen vähän perusteella mitä olen tolla ennättäny ajamaan. Vielä jos tehoa olisi 20-30 heppaa enempi niin sittenhän se olisi vallan hulvaton laite.Veijo kirjoitti:Mieki kävin metsässä kavereiden kanssa ajemassa. Liukasta ja hauskaa oli. Viidennellä Hirviaidan kikerroksella jäi reiden paksuinen kuusi takapyörän ja lokarin väliin kalliomäessä, siinä sitä oli äheltämistävkoivu kirjoitti: Kyllä tää vieläkin korpeaa niin paljon vaikka tampereelta asti mulle rauhottavaa viestiä laitetaan, että on pakko lähteä kaahaamaan tuolla DRZ:lla vaikka harmittavan vakiossa kunnossa se onkin.Pari kuvaa osoitteessa http://lyhytlinkki.net/?j81shgfu
Mitäs Visa se DRZ400 tuntuu? Sopiiko se mielestäsi retkipyöräksi? Itsekin olen tuollaista ajatellut?
Voi tosin olla, että tuo bemari on sumentanut käsityksen soramopon tehoista. Asfalttienskarenkailla soralla ajellessa kun välillä tuntui, ettei siinäkään ole paukkuja kun riittävän isolla vaihteella riittävän pitävällä paikalla perä ei lähtenytkään luisuun.
Siihen perus LC4:n verrattuna mikä mul oli keväällä toi DRZ tuntuu höyhenen kevyeltä. Voi toki olla, että kun koko kesän on ajanut yli 240kg painavalla mopolla ja puolet ajoista on ollut vielä melkonen kasa tavaraa mukana niin kaikki 100kg kevyemmät tuntuu todella köykäisiltä. Mopon keveyden tuntua varmaan lisää sekin, että DRZ:n jakkara ja tankki on leveydeltään samaa luokkaa kuin EXC. Sillä 18 litran tankilla varustettu LC4 pakotti jalat melkeepä enemmän haralleen kun GS:n kanssa.
Täytyisi tehdä vertailua useemmasta moposta peräjälkeen, että osaisi sanoa mitään sen tarkemmin. Potkua tossa kuitenkin on selkeesti vähempi ku kotarissa ja sen huomaa tutuilla pätkillä suoranopeuksissa jos ei muussa. Vakiovälityksillä pienillä GT kartassa näkyvillä urilla ei tarvitse käyttää kuin nelosta ja vitosta ja joskus todella harvoin kolmosta.
Kaasuunvastaavuudessakin tuo DRZ alipainekaasarillaan on melkoisen verkkainen verrattuna siihen kiihdytyspumpulliseen kotariin. Saa nähdä kuinka paljon tulee pirsitystä putken ja keihinin vaihdolla.
Jousituksesta en oikein osaa sanoa vielä mitään noilla mun ajoilla. Toi mun mopo on ilmeisesti sillä vanhemmalla keularatkaisulla, mitä on sanottu ylilöysäksi. GS:n jousitukseen verrattuna mikä tahansa on hyvä ja todella hyvältä tuo onkin tuntunut. Tossakin keulassa on sisään ja ulosvaimennuksien säädöt ja niistä saanee jotain ruuvailtua jos keula ei tunnu miellyttävälle.
Tuossakin kunnossa mopo on ihan mukava lelu kunhan tiet ja polut ovat tarpeeksi pieniä.