Africa Twin Ralli 2009!!!

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

PAH
Pyörä: 890 R

Re: Africa Twin Ralli 2009!!!

Viesti Kirjoittaja PAH »

Olipa mukavaa tavata taas vanhat tutut ja tutustua muutamaan uuteenkin kurapyöräilijään. Sää suosi ja selvittiin ilman suurempia haavereita, tietysti taas ne takapyörän laakerit, tyyppivika. Ensi kerralla löytyy varalaakerit varmaan joka repusta. Saitko Rolf selville mistä ääni etupyörässä kuuluu? Tuolla muutamia kuvia.
http://picasaweb.google.fi/HiekkaHeikki/AT09

Tapaamisiin ensi vuonna!
Heikki
HiekkaHeikki
John Doe
Pyörä: KTM 990 Adventure R

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Hieno reissu oli!
Lähimatkalaisena kertyi vain 1125km, persus oli silti kippeenä.
Omasta puolestakin kiitos Heikille järjestelyistä, mahtavasta reitistä ja kakkosryhmän vedosta. Oli tosi mukavaa ajella tuossa porukassa.

Niin, pohojanmaan porukalle kiitokset huimasta vetoavusta kotimatkan alkuosuudella. Melkein riitti se vauhti kotia asti! Oli hauskaa :)

Kiitos kaikille hyvästä meiningistä. Toivottavasti ens vuonna uudestaan.

pete
JarnoS
Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE

Viesti Kirjoittaja JarnoS »

Kiitokset kaikille osallistujille oli MIELETTÖMÄN HIENO reissu. Kilometrejä tuli 1572km ja sai tällänen noviisikin laskea oikein suu messingilä pitkin sorateitä välillä kuljettajana ja välillä matkustajana :lol: mutta hienoa oli. Nyt vaan tarvii ootella pitkään että saadaan noin mahtava ryhmä kokoon taas. Mutta sitä odotellessa ja edellistä reissua muistellessa.Erityis kiitokset Heikille mahtavista järjestelyistä ja puitteista jotka oli järjestetty todella mahtavasti ajoreittiä myöten.

Terv.JarnoS
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
RolfV
Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990

Viesti Kirjoittaja RolfV »

Se kolina oli kyljellään ojaan liukuessa vääntynyt jarrusatulan pidike, se musta alumiininen joka liittää oikean puolen jarrusatulan iskarinputkeen, siinä oleva valunappi kolkkasi jarrulevyn yhden kiinnityspultin päähän, se valunappi sitten kului ja ääni loppui, irrotan tänään ja tutkin voiko sen kanssa elää. Olisiko kellään jäänyt tuommoista yli.( RD 04)?

Kaikille: jos punaisten ajohanskojen omistaja suree menetystään niin ei hätää. ne on otettu talteen lähetä osoite vaikka yv:nä
RolfV
RolfV
Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990

Viesti Kirjoittaja RolfV »

Hei, en ole vielä saanut toimitusosoitetta, postittaisin ne mökille jääneet punaiset ajohanskat omistajalle.
Yv:tä odotellaan, lähden kohta taas matkaan ja sitten kestää ennenkuin saat hanskasi.
RolfV
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Kenelläköhän oli se tummahko RD07a, jossa oli tuulilasissa se saranoilla säädettävä yläosa. Olen luullut ettei sitä saa tehdastekoisena muuta kun RD07, mutta näyttää saavan myös a malliin. Niin että olisi kysellyt vain että saako ihan Suomesta jne.

Yritin tehtailla johonkin tarvikeklasiin samanlaisen mutta jotenkin en saa siitä yhtä hyvää kun mikä mulla oli RD07:ssa.
Liitteessä kuvaa viritelmästä. Nyt siis alla on uusinta mallia afrikkalaanen (tour de france) josta pitaisi saada matkaenduro :shock:
Ja sehän ei tartte tosiaan muuta kun tuon variotouringsheiben.
Liitteet
11062009359_800x600.jpg
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Mulla on tuommoinen. Oma vanha MRA Varioscreen meni ympäriajossa viime kesänä rikki ja vakuutusyhtiön tarjoamana korjaaja tilasi uuden, mutta vahingossa tulikin tuo MRA Variotouring(muistaakseni 149euroa) malli. No päätin kokeilla sitä ja vakuutusyhtiö hyvitti 50euroa tilille kun tuo touring on sen verran halvempi. Vaikee sanoa kumpi on parempi mutta Stormilta tuon korjaaja tilasi.
Liitteet
AT-kokous 2009 047 (Large).jpg
XRV-97
Hashimoto
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Hashimoto »

mopopoitsu kirjoitti:Kenelläköhän oli se tummahko RD07a, jossa oli tuulilasissa se saranoilla säädettävä yläosa. Olen luullut ettei sitä saa tehdastekoisena muuta kun RD07, mutta näyttää saavan myös a malliin. Niin että olisi kysellyt vain että saako ihan Suomesta jne.
Itse tilasin juuri Stromilta MRA:n saranat (kokonaista 30€), että saan viritellä vastaavan lipan nykyiseen MRA:n korkeaan tuulilasiin. Tähän asti olen käyttänyt omatekoista joka toki toimii, mutta on vähän karun näköinen.

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... MRA-088966
Hashimoto
mopopoitsu

Noniin, kaimanhan se tietysti oli. Kiinnitin siihen vain siihen tuulilasiin huomiota just pois lähtiessäni ja ihmettelin että saako noita tuohon uudempaankin malliin. Muistin vain että joku musta neekeri se oli.

Olen kans hommannut nuo saranat ja ruuvannut ne kiinni johonkin MRA:n touringsheibeen, mutta en saa virityksestä niin hyvää kun mikä oli vanhassa mopossa se alkup. variotourinki.

Yksi ongelma on se että tuulilasi johon lippa kiinnitetään, ei ole yhtä paksusta materiaalista kuin alkup. vario, joten tuulilasi vipattaa turhan paljon jossain 100 jälkeen.

Onko kellään myynnissä tuulitunnelia? Pääsis oikein kehittämään. Vaikka eipä taida maksaa vaivaa kun värillinen polykarbonaattineliö maksaa jotain 250 ja saranat 30 ja siihen päälle kaikki tuotekehitys ja muu sadatus. Mutta onhan se kivaa kuten joku on todennut, että kun itse tekee, niin saa mitä tulee.

Terv.
Juha
mopopoitsu

Tuli tällainen mainos sähköpostiin:

Hello !

We are going to oragnize an AT meeting in Sept, here in Hungary!

We are welcome every AT-owners!

Date: 4.-6. September 2009.
Location: Balatonfüzfö camping (at the norteast part of the Lake Balaton)
in the earth.google: 47.03.31.80--18.02.26.90

More info and registration here: info@africatwin.hu

http://africatwin.hu/img/galeriak/2008_ ... dex_7.html

http://sportmotor.hu/motoros_videok/end ... duro-45157

Toukokuuhun on vielä aikaa... :|
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Pistää miettimään vakavasti!!!!:)
XRV-97
api
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja api »

Talvella olisi tarkoitus vaihtaa Twinin pönttö keveämpään. Kiikarissa on LeoVincen EVO II tai Arrow AR-72039AE jota löytyy ainakin Nakkilan Pyörästä ja Moposta hintaan 299:-. Kuvia selatessani huomasin, että Nurmeksessa ainakin yhdessä pyörässä oli tuo AE-mallinen Arrown putki. Ostovihjeitä kaipaisin. Kolmesataa on paljon rahaa. Arrow vai tuo LeoVince. Vai ihan joku muu.
Liitteet
72039AE.jpg
(10.53 KiB) Tiedosto ladattu 94 kertaa
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

api kirjoitti:Talvella olisi tarkoitus vaihtaa Twinin pönttö keveämpään. Kiikarissa on LeoVincen EVO II tai Arrow AR-72039AE jota löytyy ainakin Nakkilan Pyörästä ja Moposta hintaan 299:-. Kuvia selatessani huomasin, että Nurmeksessa ainakin yhdessä pyörässä oli tuo AE-mallinen Arrown putki. Ostovihjeitä kaipaisin. Kolmesataa on paljon rahaa. Arrow vai tuo LeoVince. Vai ihan joku muu.
Mulla on tuollainen Arrow. Pöntön mukana tuli AT kun sen ostin. Ei voi vertailla kun ei ole muita putkia ollut, hyvin tuokin toimii ja pörisee.
api
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja api »

Mulla on tuollainen Arrow. Pöntön mukana tuli AT kun sen ostin. Ei voi vertailla kun ei ole muita putkia ollut, hyvin tuokin toimii ja pörisee.
Toimiiko vakiosuuttimilla vai pitääkö ostaa dynojetit sun muut?
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

api kirjoitti:
Toimiiko vakiosuuttimilla vai pitääkö ostaa dynojetit sun muut?
LeoVincestä tai Arrowista en osaa sanoa mutta mitään eroa en huomannut moottorin käytöksessä kun vaihdoin vakion Remukseen. Äänet muuttui ja pyörä keveni muutaman kilon, siinä kaikki.
Eihän ne suutinsatsit varmaan huononnakaan, bensan kulutus tosin varmaan nousee.
HiekkaHeikki
Vastaa Viestiin