Yamaha WR250R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha WR250R
No ite ja ite. Kyllä ne sitä ihan virallisia enduroita tekee. Käsittääkseni sielä Silvanilla. Mutta joo ei kadulle.
Tosiaan voi tehä CBR Honleista enduron. Ja siittä tulee vieläpä SuperEnduro.
Tosiaan voi tehä CBR Honleista enduron. Ja siittä tulee vieläpä SuperEnduro.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
No on siitä enduroversiokin, vaan ei Suomeen tuoda, eikä se sitä matkaepämukavuutta yhtään vähennä - kisakone kaikkine "herkkuineen" RMZ
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Nyt kun sisäänajo suoritettu ja öljyt vaihdettu, alkaa tuntua ihan pätevältä. Mihinkään kisaenskaan on turha tehoja verrata, mutta hiki tulee pienemmälläkin teholla.
Vääntö on tasainen tyhjäkäynniltä rajoittajaan, huudattaminen turhaa.
Ja pitkistä huoltoväleistä; öljy on halpaa, vaihdoin 170km kohdalla ja alkuperäinen oli ihan luirua. Muuten moitteettomasti alkanut toimia, kun sääsin alustaa ja kunnolliset renkaat alle.
Vääntö on tasainen tyhjäkäynniltä rajoittajaan, huudattaminen turhaa.
Ja pitkistä huoltoväleistä; öljy on halpaa, vaihdoin 170km kohdalla ja alkuperäinen oli ihan luirua. Muuten moitteettomasti alkanut toimia, kun sääsin alustaa ja kunnolliset renkaat alle.
Ei ole kovin aktiivista keskustelua tästä moposta...? Kyseinen laite tuli hommattua ja ihan mukavalta vaikuttaa muuten, mutta takaiskaria ei oikein saa säätöihin. Paluuvaimennusta ei saa riittävästi ja vähän heiveröiseltä vaikuttaa puristuspuolikin, mutta tuo paluuvaimennuksen puutteesta johtuva perän pompotus nyt suurin ongelma on. Onko kukaan shimmauttanut tuota iskaria tai onko tietoa kuka tuohon tekisi shimmauksia? Merkki lienee soqi, joten ihan joka pajalta ei taida valmiita palikoita löytyä?
Ja toinen kysymys: Loppuuko takuu jos teen 1000km huollon itse? Ei ole näin uutta mopoa ollut aikoihin, joten nämä takuuasioiden koukerot ei ole ihan hallussa.
Ja toinen kysymys: Loppuuko takuu jos teen 1000km huollon itse? Ei ole näin uutta mopoa ollut aikoihin, joten nämä takuuasioiden koukerot ei ole ihan hallussa.
-
BR Pro Service
- Pyörä: Patonki
Eipä ole ainakaan toistaseks tullu vastaan yhtäkään iskaria mihin ei simmejä löytyis, on niitä hyllyssäkin about 300kpl... laitappa iskari postiin ja tiedot siitä mitä muutoksia haluat. Ei tuossa sun pyörässä ole muuta vikaa kuin liikaa katuajoon suunnitellut vaimennukset, tai oikeestaan sitä paluutakin on siihen nopeella alueella liika vähän. www.brps.fi
-
LateK
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Itse voi huoltaa ei mee takuu pilalle.
Kysyin tota kun vein mopon huoltoon (maksaa n.100€).
Sanoivat että "Jos tulee takuunalaista korjaamista niin Yamahan täytyy pystyä todistamaan että huollon itse tehnyt on tyrinyt."
-Late
Kysyin tota kun vein mopon huoltoon (maksaa n.100€).
Sanoivat että "Jos tulee takuunalaista korjaamista niin Yamahan täytyy pystyä todistamaan että huollon itse tehnyt on tyrinyt."
-Late
Otsikon mukainen rakkine hommattu soralle. Vaihdoin jokin aika sitten piikkirenkaat alle ja näytti siltä, että edellisen omistajan vaihtama Renthalin takaratas lähestyy loppua. Se ei luultavasti liity itse ongelmaan, joka on tämä; kun yritin säätä ketjun kireyden käyttämällä niitä kohdistusmerkkejä haarukan molemmin puolin, niin ei niitä saanut millään kohdalleen. Aina oli ketju joko liian kireällä tai aivan liian löysällä. Olisiko ollut että vasemmalle puolelle haarukkaa jäi 2 viivaa ja oikealle 4. Kieliikö tämä nyt sitten jostakin ongelmasta? Ketjussakin oli jo jäykkiä linkkejä...
-
LateK
Eikös tuo ketjun kireyden säätö ole ihan perusjuttu.
Palikat molemissa haarukoissa samoin päin, pulteilla kiristetään ketjua, pyörä tietysti pukilla,
itse laitan hanskan takarattaalle ketjun väliin ja pyöräytän taaksepäin jolloin palikat (eli taka-akseli) kiristyy kunnolla pultteja vasten. Sitten kiinni isomutteri alustavasti, hanska pois välistä ja kireyden tarkistus... jne.
Palikat molemissa haarukoissa samoin päin, pulteilla kiristetään ketjua, pyörä tietysti pukilla,
itse laitan hanskan takarattaalle ketjun väliin ja pyöräytän taaksepäin jolloin palikat (eli taka-akseli) kiristyy kunnolla pultteja vasten. Sitten kiinni isomutteri alustavasti, hanska pois välistä ja kireyden tarkistus... jne.
-
LateK
Onko joku poistellut noita saaste ja muita härpäkkeitä kyseisesetä moposta.
Itse poistin just EXUP-läpän ja sen servomoottorin.
AIS pitäis vielä poistaa ja niin ja se läppä joka "annostelee" ilmaa ruiskun kurkulle.
Nää on kuulemma kaikki ihan turhia ?
Itse poistin just EXUP-läpän ja sen servomoottorin.
AIS pitäis vielä poistaa ja niin ja se läppä joka "annostelee" ilmaa ruiskun kurkulle.
Nää on kuulemma kaikki ihan turhia ?
Onhan se ketjunsäätö ihan normi huoltotoimenpide, juu. En saanut vain niitä merkkejä mätsäämään sitten millään, vasemmalle (rattaan puolelle) jäi 2 piirua ja oikealle neljä, tarkistin vielä uudelleen...LateK kirjoitti:Eikös tuo ketjun kireyden säätö ole ihan perusjuttu.
Aiempi omistaja oli onnistunut laittamaan takapyörän osat paikalleen mahdollisimman väärin; taka-akseli oli laitettu väärältä puolelta, ne alumiiniset säätölevyt oli myös väärillä puolilla (ovat erilaiset) ja vielä akselin kiristysmutterikin oli väärinpäin
Tuossa jotain AIS:n poistosta, taitaa olla tuttu sivusto?
http://www.rickramsey.net/WR250Rmods.htm#ais
Ite en tehnyt vielä mitään modeja, mutta olisi kyllä mukava saada kaasuun reagontiin hieman parannusta.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Kun ketjut ja rattaat ovat saattohoidossa, niin kireys ei ole sama joka kohdassa. Kokeile vaikka, säädä ensin ja pyöräytä takapyörää vaikka puoli kierrosta ja katso kireys uudelleen. Vaihtoon vaan sekä ketjut että rattaat niin säätökin onnistuu joka asennossa. Kohdistusmerkit kertovat, että takapyörä on suorassa kun molemmat puolet ovat samalla kohdalla.mosku kirjoitti:Otsikon mukainen rakkine hommattu soralle. Vaihdoin jokin aika sitten piikkirenkaat alle ja näytti siltä, että edellisen omistajan vaihtama Renthalin takaratas lähestyy loppua. Se ei luultavasti liity itse ongelmaan, joka on tämä; kun yritin säätä ketjun kireyden käyttämällä niitä kohdistusmerkkejä haarukan molemmin puolin, niin ei niitä saanut millään kohdalleen. Aina oli ketju joko liian kireällä tai aivan liian löysällä. Olisiko ollut että vasemmalle puolelle haarukkaa jäi 2 viivaa ja oikealle 4. Kieliikö tämä nyt sitten jostakin ongelmasta? Ketjussakin oli jo jäykkiä linkkejä...
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
LateK
Jep, kyllä noita Jenkki sivuja on tullut kollattua, ei ainekaan itse tarvii olla koekaniinina kun tekee muutoksia pyörään.
Kaasuun vastaavuutta tulee heti kun vaihtaa putken.
Itse pääsin kokeilemaan laitetta jossa oli LeoVince kiinni, nyt on myös omassa.
Samalla lähti EXUP valve ja sen servomoottori -> pyörä keveni ja pörinät parani. En tiedä missä asenossa läppä pakoputkessa milloinki oli mutta nyt se ei siellä ainekaan haittaa päästöjä
Seuraavaksi lähtee AIS ja läppähässäkkä ilmapuolelta.
Samalla lähti EXUP valve ja sen servomoottori -> pyörä keveni ja pörinät parani. En tiedä missä asenossa läppä pakoputkessa milloinki oli mutta nyt se ei siellä ainekaan haittaa päästöjä
Joo, tämä on tullut huomattua jo tuossa katupyörässäkin, kun ketju meni vaihtoon. Mielestäni katsoin kyllä kireyden vaihtelun ja se ei ollut huomattavaa, ketjussa tosin näytti olevan jäykkiä lenkkejä ja se oli hieman oudosti kulunut kantikkaaksi lenkeistä. Luin jostakin WR foorumilta, että se olisi kylläkin ok. En ole kyllä vastaavaa ennen nähnyt Mielessä käy vain kauhukuva, että takahaarukka tai akseli olisi vääntynyt.Kipa kirjoitti:Kun ketjut ja rattaat ovat saattohoidossa, niin kireys ei ole sama joka kohdassa. Kokeile vaikka, säädä ensin ja pyöräytä takapyörää vaikka puoli kierrosta ja katso kireys uudelleen. Vaihtoon vaan sekä ketjut että rattaat niin säätökin onnistuu joka asennossa. Kohdistusmerkit kertovat, että takapyörä on suorassa kun molemmat puolet ovat samalla kohdalla.mosku kirjoitti:Otsikon mukainen rakkine hommattu soralle. Vaihdoin jokin aika sitten piikkirenkaat alle ja näytti siltä, että edellisen omistajan vaihtama Renthalin takaratas lähestyy loppua. Se ei luultavasti liity itse ongelmaan, joka on tämä; kun yritin säätä ketjun kireyden käyttämällä niitä kohdistusmerkkejä haarukan molemmin puolin, niin ei niitä saanut millään kohdalleen. Aina oli ketju joko liian kireällä tai aivan liian löysällä. Olisiko ollut että vasemmalle puolelle haarukkaa jäi 2 viivaa ja oikealle 4. Kieliikö tämä nyt sitten jostakin ongelmasta? Ketjussakin oli jo jäykkiä linkkejä...
Pelkän putken vaihtoko tosiaan tuo muutoksen kulkuun? Mietin aiemmin, että kalliiksi tulee, jos joutuu hankkimaan PowerCommanderin vielä siihen kaveriksi...täältä http://www.motorradteile-hamburg.de saisi LeoVincen edukkaasti...onko se muuten miten äänekäs, muistaakseni FMF:ää ja GYTR:ä on haukuttu liian meluisiksi.LateK kirjoitti:Jep, kyllä noita Jenkki sivuja on tullut kollattua, ei ainekaan itse tarvii olla koekaniinina kun tekee muutoksia pyörään.
Samalla lähti EXUP valve ja sen servomoottori -> pyörä keveni ja pörinät parani. En tiedä missä asenossa läppä pakoputkessa milloinki oli mutta nyt se ei siellä ainekaan haittaa päästöjä![]()
Vaatiiko muuten EXUP:n poisto mitään huijauskilkkeitä, ettei mitään vikavaloja syty tai ruiskun toiminta häiriinny?
-
LateK
Kaveri oli tehnyt testin:
Ykkösellä kaasu nopeasti pohjaan, ei oikein keula nouse.
Leovince kiinni (EXUP pois) ei mitään muita säätöjä, nyt keula nousee.
Ei kuulemma Yamaha pyöräkauppiaankaan mukaan tarvii ruiskua säätää, tähän on varmaan muitakin kommentteja olemassa
ja tottakai toi Commanderi olis asiaa.
Vincen mukana tulee erilaisia putken päitä joilla saa mieleisensä äänet, oli tuolla "tehdas asetus" päällä ihan ok hiljainen, huudatettaessa tulee kyllä vakioputkea enemmän mökää.
EXUP servo moottorin voi jättää paikalleen siellä se sitteen surisee ja säätää olematonta läppää, kun servon poistaa niin liittimeen kahden johtimen väliin n.10Kohm vastus niin ei vikakoodi tule näyttöön.
Valko/puna ja musta/puna johtimien välille. Täältä tämänkin lunttasin:
http://www.thumpertalk.com/forum
Ykkösellä kaasu nopeasti pohjaan, ei oikein keula nouse.
Leovince kiinni (EXUP pois) ei mitään muita säätöjä, nyt keula nousee.
Ei kuulemma Yamaha pyöräkauppiaankaan mukaan tarvii ruiskua säätää, tähän on varmaan muitakin kommentteja olemassa
Vincen mukana tulee erilaisia putken päitä joilla saa mieleisensä äänet, oli tuolla "tehdas asetus" päällä ihan ok hiljainen, huudatettaessa tulee kyllä vakioputkea enemmän mökää.
EXUP servo moottorin voi jättää paikalleen siellä se sitteen surisee ja säätää olematonta läppää, kun servon poistaa niin liittimeen kahden johtimen väliin n.10Kohm vastus niin ei vikakoodi tule näyttöön.
Valko/puna ja musta/puna johtimien välille. Täältä tämänkin lunttasin:
http://www.thumpertalk.com/forum