Vielä jos osaisi leipoa muhkeat sämpylätkin itse..."
Itte kun tekee, saa mitä tulee
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Leipomista olen harjoitellut kylmillä ilmoilla...Sottapytty kirjoitti: Vielä jos osaisi leipoa muhkeat sämpylätkin itse...
Se on totta että paras purilaispihvi tulee ihan vain lihasta. Joko poroa tai naudan paistijauhelihaa. Sekotetaan mukaan pippuria ja suolaa, otetaan reilun kananmunan kokoinen pallo leivinpaperille, nostetaan toinen leivinpaperi päälle ja painetaan pöytää vasten leikkuulaudan avulla taikina pihviksi. Saa painaa koko painolla. Lopuksi vedetään päällimmäinen paperi varovasti irti, nostetaan alimmainen paperi pihveineen lieden ääreen, heitetään pihvi papereineen ylösalaisin pannulle ja vasta nyt vedetään se toinen paperi pois. Tulee mielettömän hyviä ja koossapysyviä pihvejä.Sottapytty kirjoitti:Elikkä jauhelihaan vain mustapippuria ja suolaa, tiukka sekoitus, ohueksi lätyksi ja pannulle tai parilaan.
Tuo leivinpaperihomma toimii hyvin. Lisäksi pinon raakoja pihvejä voi pakastaa leivinpaperit välissä. Irtoavat jäisinä yksikerrallaan kohtuuhelposti.TTA kirjoitti:Se on totta että paras purilaispihvi tulee ihan vain lihasta. Joko poroa tai naudan paistijauhelihaa. Sekotetaan mukaan pippuria ja suolaa, otetaan reilun kananmunan kokoinen pallo leivinpaperille, nostetaan toinen leivinpaperi päälle ja painetaan pöytää vasten leikkuulaudan avulla taikina pihviksi. Saa painaa koko painolla. Lopuksi vedetään päällimmäinen paperi varovasti irti, nostetaan alimmainen paperi pihveineen lieden ääreen, heitetään pihvi papereineen ylösalaisin pannulle ja vasta nyt vedetään se toinen paperi pois. Tulee mielettömän hyviä ja koossapysyviä pihvejä.Sottapytty kirjoitti:Elikkä jauhelihaan vain mustapippuria ja suolaa, tiukka sekoitus, ohueksi lätyksi ja pannulle tai parilaan.
Useinmiten turskaa tai koljaa on(lähde: wikipedia). Itse olen kokeillut Fish&Chipsiä hauesta, leivitettyjä suikaleita ihan pannulla paistaen. Hyvää tuli.Sottapytty kirjoitti:Fish & Chips, ei tälläkertaa tarkoita kalapuikkoja ja lötköjä/kuivia uuniranskalaisia.
Pakaste ranskanperunoita ja kuhaa friteeraustaikinassa "vähärasvaisella" britti-tyylillä upporasvakeittimessä valmistettuna.
Olikohan se turskaa se alkuperäinen englantilainen Fish&Chips kala?
En tunnustaudu herraksi, korkeintaan helvetin hienoksi työmieheksiJAK kirjoitti:![]()
Ei s..tana, tai eetana, mutta kyllä Lakupilotti oli vähäniinku oikeessa,
on teillä herrojen herkut !
Missäs on ne oikiat ruuat ilman niitä globaalimaailmantalousmausteita ?
ja sellanenkin ajatus vituttaa että se Berluskooni olikin oikeassa kun sano meidän ruoasta niin![]()
SUOMALAINEN RUOKA ON AINA HYVÄÄ !