Rampe kirjoitti:Portti aukeaa paikanpäälle 14-16 välillä ja se riippuu siitä mitenkä ammunnat lopetetaan.
Perjantai on lähinnä kokoontumiselle varattu, viimeiset kun ovatten saapuneet yleensä siinä 22 aikoihin, eli varsinaiset ajot alkaa lauantaina ja sunnuntaina klo 08-09 paikkeilla.
Minä tässä siirtymäajoaikatauluja laskeskelen...mihis aikaan Sunnuntaina sirkuksen portit sulkeutuvat, suurinpiirtein?
En ihan äkkiseltään löytänyt selkokielellä sanottuna, että minne sitä nyt oikein pitäisi perjantaina tulla (tai sitten olen puusilmä). Pohjankangashan on googlen mukaan TÄÄLLÄ.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Meikäläinen nyt saattais näemmä päästä varasijalta nousemaan mukaan ja saattaa jopa käydä semmonen munkki että tuo viikonloppu on vielä vapaa, joten varmuuden vuoksi omat kantani esitettyihin kysymyksiin:
1. Ehdottomasti, ainakin la, syömään pöydän ääreen muutakin kuin jätkänmakkaraa. Mielellään monipuolinen salattipöytä, jossa myös hedelmiä kuten ananassilppua, persikkasilppua, yms. sekä lämpöseks tuhtia, eikä mitään suolatonta, esim. kunnon naudanpaistia. Sit jaksaa sunnuntainakin ajaa ja nostella tota möykkyä. No tää nyt olis se unelma, kyllä mikä tahansa lounasravintola jollain alkusalaatilla ajaa jokseenkin saman asian.
2. Tohon vetomiesryhmään ei näyttäis tunkua olevan, yks? Mä jostain syystä huomaan aika usein olevani korvallani jossain haastessa, tai ainakin mopo, eli tykkään haasteista. Vaan mitähän ne haasteet tuolla sit on? Oon nähny muutaman semmosen suorituksen noilla 200+ kg vempeleillä tän porukan toimesta, että itse en semmosella kuvittelis olevan mahdollistakaan ja jäis liki jokaselta enskan A-kuskiltakin tekemättä... pyöräs kans säädetty mitä säädettävissä on.
Sit muuta kommenttia.
a) Hiekkaan ainoo toimiva on rehellinen nappulakumi, esim. pehmeisiin nousuihin nappulalla edetään propulsiolla, ilman nappulaa ei ehkä lainkaan (riippuu mäestä ja alkuvauhdista).
b) Varustelistaan (saatto joku jo ollakin) lisäisin
- polvisuojat ja kyynärsuojat
- ei ainakaan maantieajoon tarkotettuja takkia ja housuja, vaan offroad-käyttöön hengittävät, kevyet
- ei umpikypärää vaan rossipotta tai avopotta ja lasit
- ohkaset hanskat ja rakkojahan tulee, sileemmillä ja pehmeemmillä tupeilla vähempi
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Rampe kirjoitti:Portti aukeaa paikanpäälle 14-16 välillä ja se riippuu siitä mitenkä ammunnat lopetetaan.
Perjantai on lähinnä kokoontumiselle varattu, viimeiset kun ovatten saapuneet yleensä siinä 22 aikoihin, eli varsinaiset ajot alkaa lauantaina ja sunnuntaina klo 08-09 paikkeilla.
Minä tässä siirtymäajoaikatauluja laskeskelen...mihis aikaan Sunnuntaina sirkuksen portit sulkeutuvat, suurinpiirtein?
En ihan äkkiseltään löytänyt selkokielellä sanottuna, että minne sitä nyt oikein pitäisi perjantaina tulla (tai sitten olen puusilmä). Pohjankangashan on googlen mukaan TÄÄLLÄ.
HUPS! Mä oon unohtanut esitellä ajo-ohjeen. Täytyy alkaa väsäämään sellainen.
Pikaisena linkkinä vain jäsenille osiossa sisääntuloportti alueelle.
Siinä kahden aikaan lopetellaan ja porukat saa lähteä hikisen märkinä ja lopen uupuneina selviytymään kotiin päin. Toki on mahdollisuus peseytyä ja vaihtaa vaatteet. On kuulemma pikitie tuntunut hyvältä kotimatkalla
Paikallinen moottoripyöräliike Satamotors tarjoaa -20% kaikista ajovarusteista maastoajokurssin osanottajille.
Liike on avoinna myös sopimuksen mukaan. Viime vuonna esim. sunnuntaina yksi sai kotimatkalla uudet crossisaappaat.
Löytyy mm. runsaasti Scottin käsineitä, takkeja ja housuja sekä laseja. Crossikypäriä runsas valikoima esim. Airohia. Crossisaappaita, polvi/kyynärsuojia ja suojapaitojakin on erilaisia.
Liikkeestä voi hankkia myös siten, että tavarat toimitetaan postitse jälkikäteen, jos matkatavaroihin ei mahdu.
Br Pro Service tuo tapahtumaan reilut 20 juomareppua, joita voi lunastaa itselleen 15e hintaan. Ja tämä tarjous koskee vain kurssiviikonloppua ja sinne tulevia osallistujia.
Jos tarvitsette muita ko. yrityksen tuotteita vaikka jotain näistä, joita THA voi tuoda mukanaan pakulla, niin ottakaa yhteyttä numeroon/emailiin joka linkistä löytyy.
Hinta on ok-hinta, ilman mitään kuluja, eli 19,90e on hinta muutoin.
Tapahtumaan tulevien on mahdollisuus tilata perjantai-illaksi (jolloin itse tulen) paikalle tuotteita (kuten karjiksia, varakahvoja, putsareita, voiteluaineita) siten että 1. tuote ovh-hintana ja siitä eteenpäin ok-hintaan. Tilaukset ja tiedustelut em. linkin meiliin, ei yv (haluaisin niin kovasti pitää minut ja yrityksen erillään ja ajaa tapahtumassakin ihan vaan minuna ja hoitaa mieluummin jo pe yrityksen asiat). Toki jos tulee vasta la aamuna paikalle, joustoa löytyy. Ja kysellä ja jutella voi mistä vaan tekniikkana liittyvästä, sehän on mukava harrastus
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Lisäilin tuonne osallistujalistaan ilmoittamanne lähtöpaikkakunnan ja mielenkiintonne mukaisen ryhmän.
Tämä ryhmäjako ei ole vieläkään sitova. Ryhmää voi vaihdella jaksamisen mukaan, kunhan se EI TAPAHDU ajokouluttajan tietämättä ja kesken lenkin.
Kolme erilaista ryhmää, jotka ajavat siksakkia alueella, aiheuttavat lisääntyneen turvallisuusriskin, joten älkää unohtako silmiä ja järkeä kotiin. Dyynin/kummun takana ei enää ole vain monttuja, siellä saattaa olla joku toisesta ryhmästä vauhti päällä tai rähmällään.
Toki ajoalueita jaetaan ryhmien kesken, jotta edellä mainittua minimoidaan.
Lupaa muuten aika hurjaa keliä tapahtumaan - helteen puolella aina kun ajetaan.
Urheilujuomaa menee jääkaapillinen ainakin allekirjottaneella ja 20l vettä - niskaan kipattavaks joka tauolla
Satais vaan huolella pe aamuna, nyt kaks tippaa.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tällä hetkellä tosiaan näyttää siltä, että nesteiden lisäksi tarvitaan tosissaan niitä viime vuonna hehkutettuja pölysuojia ja/tai putkihuiveja myös kuskille.
Yösateita laitan tilaukseen. Viime vuonna tuo melko hyvin onnistui. Mitä nyt tankkaussiirtymällä tuli hiukan kylmä. Eli oli koleahko keli.
Lisäsin myös tärkeän tiedotteen ajo-opasteisiin pohjoisen kautta alueelle tuleville.
Taitaa kelit olla kuin Saharassa, joten onkos siellä vesitankkauspistettä jossain lähellä, josta voi juomavarastoja täydentää? Vai pitääkö roudata kaikki päivän aikana tarvittava neste mukanaan sessiopaikalle? Kulutus voi olla melkoinen, kun tuota tonnikeijua nostelee pystyyn vähän väliä koko päivän - tai siihen saakka, kunnes noutaja tulee .
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Olen lähdössä Turusta jo torstaina kohti pelipaikkaa, joten onko vinkkejä mistä kautta kannattaa ajella ja mistä löytyisi kohtuuhintainen/halpa majoitus pään päälle yöksi?
Löytyskö pääkaupunkiseudulla kiinnostusta yhteislähtöön? Osan matkaa voisi rymytä soraa pitkin, perjantaina kun ei muuta ohjelmaa ole. Pikainen karttavilkaisun perusteella luonteva reitti näyttäisi kulkevan kolmostien länsipuolella, jossain siellä Somero-Sastamala akselilla. Tällä reitillä Veikkolan Neste voisi olla sopiva tapaamispaikka.