Tampereen seudun porukka-ajelu

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

oppeS

Re: Tampereen seudun porukka-ajelu

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Pirkkala-Lempäälä välin metsäautotiet on tullut tutkittua melko tarkkaan, mutta on joitain osuuksia vielä tutkimatta. Kuvasurautustakin on tullut tehtyä. Yksikseni olen huristellut ja tuo bensakaan ei kovin pitkiin matkoihin riitä. Varatankin 2.5 l saan kyllä takalokariin kiinni verkolla. Ei ole kylläkään käyttäkokemusta siitä vielä. Eväät on myös ollut mukana ja Kaitajärven pohjoispuolella on poikettu nautiskelemaan niitä. Eipä ole Sinua siellä näkynyt.

Ensi vuonna täytyy hankkia sopivan köykäinen matkaenduro (nelari), niin pääsee nauttimaan pidemmistäkin matkoista.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Eipä oo suakaan :)
Mulla alkaa oleen koluttu mihin yksin uskallaudun. Viimeksikin ajoin semmosta nyrkin kokosta sepeliä, joka oli paikoin jääny heinän piiloon kokonaan ja paikoin kokonaan paljaana. Sit yks kaks "pluts" - olin kiinni, suota. Jotain 50m aiemmin oli se tie päättyny, mut aukko jatku.
Sun numeroo mulla ei taida missään olla, mut mitenkäs passais esim. huomisilta - kelpo kelikin luvassa. Mulla riittää tankki about sen verran kun sullakin.
Jos kevyttä pieniruokasta nelaria kaipaat niin osta se mun naksu. Kunhan peset reissun jälkeen niin pääset koeajaan tositoimissa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppeS

Juu, eipä olekaan. Huomenilta ei sovi. Mutta perjantai käy klo 16 eteenpäin.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

No mää voisin käydä tutkiin yhden tommosen uuden sepelitien ennalta, vaikka huomenna. Mulla on topokartta + Smartcom luurissa stongassa, niin tiedän ainakin sanoo kuinka paljon naftiks jäi läpipääsy seuraavaan pistoon. Mulle kävis muu kuin pe paremmin, mut ellei sulle sovi, pe sit. Sulla kai jonkinmoista nappulaa kaasussa alla, että reitti sen mukaan?

Onko sulla trangialle paikkaa mopossa vai tähdätäänkö laavulle? Se vaan et ainoo laavu minkä mä tiedän tuolla niin teitä ja "teitä"kään ei pääse puolta kilsaa lähemmäks... mä voin ottaa kyl kaffet mukaan.

Olisko treffit vaikka ETRS-TM35FIN N 6814268 E 323611? (katso kansalaisen karttapaikasta kysenen risteys....) Ja siitä Pirkkalaan päin muuten, jatkuuko kumpikaan noista kartan metsäteistä sinne ohitustien hakkuulle asti vai meneeö ne kaasulinjalle/katkee? En o yhteyttä löytäny, oon koittanu ajaa sekä "aian vasemmalle" että "aina oikealle" ja aina päättyy joko kaasulinjalle tai umpimettään.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppeS

Onko muita tulossa? Paikka bongattu kansalaisen karttapaikasta. Trangian voin ottaa reppuun, mahtunee mukaan. Pirelli MT21-nappulat alla, joten polkujakin pääsee hyvin. Välttämättä Pirkkalan enduroreittiä, varsinkaan sitä kovin kivistä jaksoa en mielelläni aja kuin talvella, paitsi jos jaksat odottaa kun hitaampi olen.
Kohtaamispaikasta jos lähtee oikeanpuoleista reittiä ja ylittää Keskisentien, pääsee maakaasuputken vierellä menevää tietä enduroreitin ylittäen Takamaan alikululle ja Woikoskelle.

Jos taas lähtee Lempäälän suuntaan maakaasuputkea pitkin Houkkalammelle ja kääntyy oikelle kohti Muurannotkoa, niin pienen metsätaipalepunnerruksen jälkeen löydetään itsemme Iso Muurajärven luota Juustopolun päästä. Sieltä pääsee Paarentielle. Tai jos ajetaankin suoraan, niin olemme Siisjärvellä. Loppupätkä Siisjärvelle on aika isoa sepelikköä (ladun pohja), mutta seisaaltaan ajen se onnistuu hyvin.
Mielenkiintoisia kohteita löytyy alueelta, jossa voi kahveet keitellä ja eväät syödä.

Mikäs aika perjantaina sopisi?
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

No jos päätän pistää puljun kii klo 17 niin 17:15 ok. Voi olla jopa klo 16. Riippuu miten osia tippuu, jos menee noi isommat hommat vasta pe:lle ni ei onnaa, to tietää. Ton muurannotkon kyl rauhottasin, on suht aktiivisesti fillarikäytössä ja on ihan perseestä vetää niitä mopon spooreja polkien. Sen sijaan lähempänä Hakkaria on semmosta pätkää mille tekis oikein hyvää mopolla ajo, vois lukee lähinnä reittitalkooks. En osaa kartalta näyttää missä, mutta 2-pyöräsellä sinne osaan niin tietä kuin metsiäkin pitkin.

Mulle on ihan sama kuinka hidas kukin on. Kivikossa on tärkeintä saada ajaa sitä itselle luonnikkainta vauhtia niin on mielekästä, ei väsy, kivaa. Sit vaan varrotaan porukka nippuun. Vaikka oonkin kisoja ajanu niin yleensä en oo kyllä muistanu kun korkeintaan vähän alkuun ajaa kisaa ja sit menny neppailuks - niissäkin päämotivaatio oli uudet ihmeelliset reitit/elämykset. Ja kisaenskalla ajan vaan kun muuten järkevän tehoset vehkeet painaa 50kg enempi kun saan pystyyn. Tosin nyt siinä on karttateline, GPS-teline, tavarateline + takalaukku ja tänään silmäilin jo minne sais tehtyä tankkia lisää... 10-11L olis tavotteena - joten se siitä "kisa"enskasta. Ja mulla on renkaissa nappulaa 6mm jäljellä, joten edes kohtuullisilla MT21:llä pääsee varmasti - kantsii pistää kevyin mopo kärkeen niin tietää mihin ei kannata ajaa ja on vähiten nostettavaa.... tää on tuttu rooli mulle, 100cc:n ajoilta sain aina olla se joka upotti ;D
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppeS

klo 16.15 sovitussa paikassa.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Kiitokset ajoseurasta ja retkikaffeista. On se parempaa noin kun termarista :)
Ens kerralla mennään sit enempi sun reittejäs, eli mitä mää en entuudestaan tunne.
Edelläni paikan sivuuttanut ja myöhemmin takaisin, sekä fanttikuskille, ei ole välttämätöntä ajaa maastoa. Nyt ajettiin 20m lukuunottamatta ihan karttaan tieksi merkittyjä laillisia baanoja (ja pätkä meidän pihassa :), pääs takalaukussa kessut ja sokerit kastuun, dame ;( ), joskin niihin laillisiin kuului ihan rellistä suotakin pätkä (kärrytietä). Monta hyvää pätkää jäi vielä ajamatta, niistäkin mitä mä tiedän.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppeS

Kiitos samoin ajoseurasta. Löyty uusia reittejä, mistä ei ollut aiemmin tietoakaan saati voinut kuvitellakaan. Täytyypä itsekin harkita telefoonia, jossa on maastokartat. Ajoreitistö laajenisi kummasti.
Viimeksi muokannut oppeS, Su Elo 22, 2010 12:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppeS

Ohessa linkki uusiin retkeilykohteisiin, jotka ovat seuraavien kuntalaisten Kangasala, Kihniö, Kuhmalahti, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Pälkäne, Ruovesi, Tampere, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat ja Ylöjärvi
vapaasti käytettävissä:

http://www.pirkanmaanvirkistysalueyhdis ... etjareitit
http://www.pirkanmaanvirkistysalueyhdis ... itutalueet

esim. Lempäälässä on Mäyriä, jossa keittomahdollisuudet, sauna ja veneet.
Kalle Seppi
Pyörä: DR 800

Viesti Kirjoittaja Kalle Seppi »

THA kirjoitti:Löytyskö Tampereen eteläpuolelta seikkailuenduro/safariseuraa? Itse majailen Lempäälässä. Tutkimattomia paikkoja vielä edessä. Menyy lähinnä hiekkateitä, kärryteitä, mitä ei tieksi enää tunnista ja sen sorttista - porukan halukkuuden mukaan voi poiketa muutamalla endurolenkilläkin tai ajaa vaan niiden helpoimmat osat tms. Ittellä kulkenu termarissa kahvit mukana, sitä sit juodaan joko josain järven rannalla, kannon nokassa tai suon silmässä 8)

Lenkit Nurmen TB:ltä ei oikein onnistu, pikkupyörällä motarisiirtymät kärsimystä ja loppuu tankista bensakin 30-110km välein... no toi 30km kyl vaan sänkikrossailussa.
Näiden seutujen reitit kiinnostaisi itseäkin, aikani on tosin aikalailla kortilla, että hädin tuskin ehdin ajella. Eilen kuitenkin lähdin eilen klo 20.30 käymään Ideaparkissa ja olin perillä klo 22. Takaisin kotiin (10 km päässä) pääsin klo 23. Matkaa tuli kuitenkin 60 km, että monelaisiin paikkohin sitä eksyy. Ei ole aavistustakaan missä olen ollut, mutta Ideaparkin vieressä näytti kauheasti joltain enduroreitiltä? Voisi kai sitä joskus yrittää yhyttää itsensä jonkun paikat tuntevan matkaan.
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

luullakseni se on lempäälän enduroyhdyskunnan salainen ja epävirallinen polku. en tiedä sopiiko sinne mennä ilman lupaa.

Kalle Seppi
Pyörä: DR 800

Viesti Kirjoittaja Kalle Seppi »

VAK kirjoitti:luullakseni se on lempäälän enduroyhdyskunnan salainen ja epävirallinen polku. en tiedä sopiiko sinne mennä ilman lupaa.

Enpä arvannut ilman lupaa mennäkään, enkä muutenkaan ehkä olisi uskaltanut lähteä tuntemattomalle reitille pimeässä painavalla möhköllä. Osaisiko joku kertoa asiasta jotain?
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyseessä on kunnan omistama/hankkima maa-alue/useita paloja, jolle muutaman Team-Virkki -aktiivin ja erään lajiin vihkiytyneen virkamiehen myötävaikutuksella on saatu maanomistajan suullinen hys-hys-lupa ajaa. Mitään harjoituspaikkaa sinne ei saa tehdä, siksi ei reittimerkkejä tms. ja syytä käydä jonkun vähän useemmin paikalla käyvän kanssa. Periaatteessa siis alueella saa ajaa moottoripyörillä maastossa kaikki kuntalaiset, ongelma on vaan että harva tarkalleen tietää mikä kohta on kunnan, mikä Kallosen ja mikä kenenkin. Lisäsekaannusta aiheutuu helposti mönkkärisafarifirman reitistöstä, jolla ei mopoilla ajaminen ole laillista. Itse tiedän alueelta n. 5km ajokelpoista ja poikkeilen siellä viikottain. Olkoon tämä riittävä ja lopullinen julkinen selvennös asiasta, jatketaan halukkaiden kanssa vaikka sähköpostilla tai puhelimessa. Lisäks Lempäälä-Pirkkala -alueella on paljon metsittynyttä tietä, yhdellä ihan autolla ajettavalla kulkee talvella latu (ladun paikka on tosin tien vieressä, mutta latukoneen kuljettaja tekee omiaan), yhdelle on merkitty BIRGITAN POLKU liki puolen kilsan matkalle!!! jne.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppeS

Voidaanhan sitä mennä uudestaan Pirkkalan -Lempäälän välisille metsäautoteille porukalla ajamaan.Metsäautoteitä pääsee hyvin isommallakin pyörällä. Ensi viikolla käy minulle.

Voit oheisesta linkistä katsella alueen / alueiden topografikarttoja ja suunnitella reittejä.
http://www.retkikartta.fi/
Vastaa Viestiin