XT 660 R/X rakentelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
motohenkka
- Pyörä: SXC 625 -03
Re: XT 660 R/X rakentelu
Ei oo lambdaa vielä tossa. Tuli mieleen että kun tuota kääntää, niin anturi ei saa/ota arvoja sieltä ihan alhaalta. Joskus kun sammuu risteyksiin tultaessa ja sillon on kaasu ollu kiinni. Tainnut olla tuo anturi ns. tyyppivika useesti tässä 2004 vuotisessa. Elikkä jos auttas tohon vikaan...
Rikkaammallahan se pyörä käy varmasti nytten, koska luulee että kaasu on auki enemmän mitä se todelisuudessa on.
Rikkaammallahan se pyörä käy varmasti nytten, koska luulee että kaasu on auki enemmän mitä se todelisuudessa on.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Joo,mulla on oma pannu superissa tdm 2002,sama kuin 04 mallissa,ja niissä oli takaisin kutsu tuosta tps:anturista saattaa olla vielä sama anturi kuin xt:ssä? en o omaani tutkinut muuten,paitti että mulla on just se,mikä olis pitäny vaihtaa,mutta ed omistaja ei o sitä kele tehnyt,mutta´vielä ei o oireillu...Taitaa olla pelkkä potikka,kirja sanoo,että pitäis arvon muuttua lineaarisesti,500-900 ohm :a tyhjäkäynti
4-6kohm täysin auki.Ite kalibroin tepsin asennon 15-17 arvoon,ja kun kaasua kääntää pohjaan,pitäisi arvon olla 97-100.mulla toi lamda korjaa,mutta ilman sitä voi olla toisin,säätäisin kyllä itse oikeisiin arvoihin,niin tyhjäkäynti voi olla varmempaa,Kyllä tepsiltä pitäisi tulla lukemaa myös minimi asennossa. Kun tps arvo on väärä,kone luulee,että ei olla enää tyhjäkäynnillä,ja kenties antaa sytkä ennakkoa myös lisää?
mulla omassa on toi lamda ,mutta saasteen kierrätysventtiili on hyllyssä
sitten Xt:ssä varmaan tutkitaan alipaine,tuskin se pelkän tepsin varassa säätyy.Ootko tutkinut alipaineanturien antaman arvon,kun mopo ei käy,vissiin 2 anturia,imu ja vapaa-ilma.muistaakseni sai vielä kalibroitua näyttämät samaan ,kun kone ei käy,muistaakseni 760 hg perus säätönä?
mulla omassa on toi lamda ,mutta saasteen kierrätysventtiili on hyllyssä
sitten Xt:ssä varmaan tutkitaan alipaine,tuskin se pelkän tepsin varassa säätyy.Ootko tutkinut alipaineanturien antaman arvon,kun mopo ei käy,vissiin 2 anturia,imu ja vapaa-ilma.muistaakseni sai vielä kalibroitua näyttämät samaan ,kun kone ei käy,muistaakseni 760 hg perus säätönä?
Oliko jossain nettisivusto tms. paikka josta löytyisi kaikki koodit ja arvot jotka jampun mittarista saa kaivettua esille?
Tuolta löytyy jotain http://www.yam-xt.com/diag.html
Tuossa 2004-mallin XT:ssä on myös ollut maailmalla takaisinkutsu ja TPS on vaihdettu, mutta kun tuota ei ole virallisesti Suomeen tuotu 2004 niin maahantuoja ei suostu asiaan reagoimaan...Juhana kirjoitti:Joo,mulla on oma pannu superissa tdm 2002,sama kuin 04 mallissa,ja niissä oli takaisin kutsu tuosta tps:anturista saattaa olla vielä sama anturi kuin xt:ssä? en o omaani tutkinut muuten,paitti että mulla on just se,mikä olis pitäny vaihtaa,mutta ed omistaja ei o sitä kele tehnyt,mutta´vielä ei o oireillu...Taitaa olla pelkkä potikka,kirja sanoo,että pitäis arvon muuttua lineaarisesti,500-900 ohm :a tyhjäkäynti4-6kohm täysin auki.Ite kalibroin tepsin asennon 15-17 arvoon,ja kun kaasua kääntää pohjaan,pitäisi arvon olla 97-100.mulla toi lamda korjaa,mutta ilman sitä voi olla toisin,säätäisin kyllä itse oikeisiin arvoihin,niin tyhjäkäynti voi olla varmempaa,Kyllä tepsiltä pitäisi tulla lukemaa myös minimi asennossa. Kun tps arvo on väärä,kone luulee,että ei olla enää tyhjäkäynnillä,ja kenties antaa sytkä ennakkoa myös lisää?
mulla omassa on toi lamda ,mutta saasteen kierrätysventtiili on hyllyssä![]()
-
motohenkka
Kumma juttu, ainakin mun pyörä on myyty kx-centeristä tampereelta uutena 
Ei kellään satu tosta mun pyörästä olemaan tietoo? Rekkari CV-8** , vaikuttanu aika monella omistajalla ennen minua, Tampereella kait eniten kun huollettu kx-centerissä ja ollut siellä vaihtopyöränäkin. Joskus näin nettimotossa vanhan ilmotuksen niin korkee pleksi ja takalaukku siinä oli telineen kanssa. Ei oo mitään vikoja ollu, ois vaan kiva kuulla historiikkiä vähän, kerran kaudessa kun tuntunu omistajaa vaihtavan. Onhan mulla akesta haettu tuo omistajalippu, mutta monta nimee salattu eikä nyt oikeen ketään varmaan kiinnosta jos rupeen soittelee...
Empä oo mittaillu noita vastusarvoja taikka kahtonu muita arvoja. Huonot kelit niin ei myöskään oo tullu ajettua jolloin ois voinu toimintaa seurata (joopajoo aina pitää jotain selitellä
). Kuhan talvisäilöön laittaa niin täytyy mittalilla nuo arvot jne.
Ei kellään satu tosta mun pyörästä olemaan tietoo? Rekkari CV-8** , vaikuttanu aika monella omistajalla ennen minua, Tampereella kait eniten kun huollettu kx-centerissä ja ollut siellä vaihtopyöränäkin. Joskus näin nettimotossa vanhan ilmotuksen niin korkee pleksi ja takalaukku siinä oli telineen kanssa. Ei oo mitään vikoja ollu, ois vaan kiva kuulla historiikkiä vähän, kerran kaudessa kun tuntunu omistajaa vaihtavan. Onhan mulla akesta haettu tuo omistajalippu, mutta monta nimee salattu eikä nyt oikeen ketään varmaan kiinnosta jos rupeen soittelee...
Empä oo mittaillu noita vastusarvoja taikka kahtonu muita arvoja. Huonot kelit niin ei myöskään oo tullu ajettua jolloin ois voinu toimintaa seurata (joopajoo aina pitää jotain selitellä
Tampereen KX-centerin kautta minäkin olen tuosta kysellyt (oman pyörän on joku tuonut aikoinaan itse Saksasta) kyllä he minulle kovasti ovat valitelleet että kun ei ole -04 tuota Suomeen tuotu niin voivoi... Ja väittävät kysyneensä maahantuojalta asiasta ja että asialle ei ole mitään tehtävissä muuta kuin asiakkaan oman lompakon voimalla...motohenkka kirjoitti:Kumma juttu, ainakin mun pyörä on myyty kx-centeristä tampereelta uutena
Morjens.
Uusi XT-harrastaja ilmottautuu foorumille. Kuvien rassi tuli hankittua syksyn viimeisille ajokeleille. Vm 2007-Jammulla oli ajettu 10.000 km kun siirtyi minulle. Pyörässä oli valmiina pc, Leovincet, vapari-setti. Itse tuunailin kevyemmän kilpitelineen, vähän teippiä vanteeseen, Koson kierroslukumittarin, fat bar tangon koropaloineen ja bi-xenonit umpioon. Nyt vaan kärvistellään talven yli, jotta keväällä pääsisi sitten nautiskelemaan Pirkanmaan mutkateistä
Ohessa muutama otos:

Uusi XT-harrastaja ilmottautuu foorumille. Kuvien rassi tuli hankittua syksyn viimeisille ajokeleille. Vm 2007-Jammulla oli ajettu 10.000 km kun siirtyi minulle. Pyörässä oli valmiina pc, Leovincet, vapari-setti. Itse tuunailin kevyemmän kilpitelineen, vähän teippiä vanteeseen, Koson kierroslukumittarin, fat bar tangon koropaloineen ja bi-xenonit umpioon. Nyt vaan kärvistellään talven yli, jotta keväällä pääsisi sitten nautiskelemaan Pirkanmaan mutkateistä
Ohessa muutama otos:

-
motohenkka
Moro! Komee peli, kyllä se sininen vaan on yamahan väri , sen takia menee omasta moposta muovit maalaukseen talven aikana 
Oiskohan kellään kiinnostusta lueskella projektikertomusta? Yhelle foorumille tuli kirjoteltua viime talvena mutta ei siellä tuntunu ketään kiinnostavan...
Oiskohan kellään kiinnostusta lueskella projektikertomusta? Yhelle foorumille tuli kirjoteltua viime talvena mutta ei siellä tuntunu ketään kiinnostavan...
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Täällä kiinnostaa
Projektit osioon vaan,näitä odotellaan täällä kieli pitkällä 
-
motohenkka
Siellä se nyt on, koko kansan pällisteltävänäJuhana kirjoitti:Täällä kiinnostaaProjektit osioon vaan,näitä odotellaan täällä kieli pitkällä
onkos jo piikkiä väännetty alle? omaan meinasin ensi viikolla laitella..
Mitkäs kumit meinasit X:ään pistää ja millä piikeillä?massma kirjoitti:onkos jo piikkiä väännetty alle? omaan meinasin ensi viikolla laitella..
Kingsin 17" endurorenkaat mihin on pistetty enduronastat. Kisarengas toimitti. Pitoa tuntuu olevan hyvin eli uskaltaa vedellä ihan reippaasti menemään.
mitenkäs muuten on, saako XT:n tankkiin laittaa E10 bensiiniä? Nopealla googlettelulla en tietoa löytänyt, keskustelupalstoilla todetaan että voi ja ei voi..
Joku oli moottoripyörä.orgin puolelta soittanut konekeskolle josta oli todettu että ei mihinkään yamahaan saa laittaa etanolibensiiniä.
kenelläkään parempaa tietoa?
Joku oli moottoripyörä.orgin puolelta soittanut konekeskolle josta oli todettu että ei mihinkään yamahaan saa laittaa etanolibensiiniä.
kenelläkään parempaa tietoa?