KTM sxc 625

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

AnttiL
Pyörä: exc

Re: KTM sxc 625

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hmm, puolipuristinta käytät aina?????
Sitähän ei tarvitsisi koskea kuin silloin kun stumppaa syystä tai toisesta "epänormaalisti". Itse joutunut koskemaan ko vipuun ehkä n 10 kertaa koko pyörän omistusaikana!
Normaalisti automaattinen pp hoitaa homman... ja on ilmeisesti jollain tavalla heikko kohta vaikkei ole vielä itselle realisoitunut.
Yksi akku minullakin vasta mennyt 2006 pyörään.

Toki tiedän tapauksia kun on uusikin akku samantien tapettu liian tehokkaalla laturilla, normi autolaturia ei kesta tuollainen pikku akku kovin hyvin. Mutta sinullahan olis se c-tec kuten minullakin, hyvä on.
antti
Pyry
Pyörä: KTM X2 + Montesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyry »

Mulla on toi on kolmas akku. -04 mallin pyörä, käyttöönotettu -05. Ensimmäisen kerra vaihdoin akun -08 alkutalvesta (btema) ja tosiaan tokan kerran sitten 09/10 vaihtees. Ja itsellä tosiaan aina ollut käytössä tuo ctek, ja käyttänyt siinä juuri mopottimelle tarkotettua ohjelmaa.

Onkos siinä haittapuolia, kun olen käyttänyt manuaali-pp:tä aina?
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ei kai siitä haittaa ole mutta herää kysymys jotta toimiiko automaattinen jos pitää manuaalista käyttää. Kaippa siinä 04 mallin mopeedissakin automaattinen on?
antti
Mr
Pyörä: 500 EXC

Viesti Kirjoittaja Mr »

Jarno kirjoitti:Startin hiilet kannattanee tarkistaa, adventurella oli kanssa pyöritys ongelmia viime keväänä.
Suunnilleen viimeisenä tuli tarkistettua startin hiilet, joista toinen oli jumissa...
Tänään avasin startin ja sama homma, toinen hiili jumissa, hädin tuskin otti kiinni ankkuriin. Ilmankos starttasi välillä nihkeästi, akkua kanssa epäilin...
Jankko
Pyörä: KTM SXC 625

Viesti Kirjoittaja Jankko »

Pitänee varmaan käyä kanssa startti läpi, josko lähtöyskiminen helpottais. Mitäs kaikkea sitä kannattaa vaihtaa/katsastaa samalla jos lähtee sitä automaattisen puolipuristimen jousta vaihtelemaan sitten? Nokan laakerit nähneet päivänvalon varmaan 15tkm sitten.
Pyry
Pyörä: KTM X2 + Montesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyry »

Noniin, hommat selvitelty. Eli starttireleen vaihdoin aluksi, helpotti hieman. En uskonut että viimene niitti vois olla akku. Kuitenki suht tuore ja merkkiakku. Mutta siinä se vika oli. Jos oli laturissa nii lähti hyvin käyntii tai jos oli ajelemassa, niin sillonki lähti. Mutta jos seiso parikin päivää nii ei enää. Ostin sitte btemasta normiakun sinne. Toimii. Ei jaksanu vanha akku ilmeisesti pitää varausta siellä kauaa (syynkin olen sinne todennäkösesti keksiny, liittyen kahvanlämppäreihi..). Ei paranis olla liia hätäne näitte vehkeitte kaa =D

E: nii ja onhan tässäkin joo autom-pp. Nyt olen luottanut sen varaan ja kyllä tuntuisi toimivan.
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
Deecu
Pyörä: KTM SXC -05

Viesti Kirjoittaja Deecu »

Mites nuo vakiovälit toimii muilla. Pari päivää oon nyt pöllyttänyt soratietä käyntikuntoon laiton jälkeen, ja tuntuu melkoisilta aavikko-välityksiltä nuo vakiorattaat (laskin piikit, ja ne vastaa ohjekirjan lukuja)

Kun tuntuu ettei alle 90 km/h:n viitsi isointa latoa pesään, kun alkaa juristamaan kone. Vai olisko jotain säätöjuttuja joita kannattaa kokeilla? Ihan mateluvauhtia ei tuolla voi ilman luistatusta ajaa oikeastaan lainkaan. Kaverilla Dominaattori, ja se ajelee jo kakkosella kun mä vedän mininimivauhtia ykkösellä ilman luistatusta (eri vehje joo..sen tiedän, mutta silti iso ero).

Parhaiten se tuntuu toimivan kun on löylyä menossa, mutta ei sitä aina huvita tukka putkella työntää, joten onko vinkkejä?

Toinen homma olis etustefojen vaihto. Onko rakettitiedettä verrattuna tuollaiseen "oikeinpäin" olevaan tolppaan. Alkaa mehut olemaan pitkin keulaa...
Mr

Viesti Kirjoittaja Mr »

Vakiovälitys ei oikeen toimi muussa kun matkailuajossa, sillä ei möyritä suossa, joutuu vähän väliä luistattamaan. 14/48 pistin just itelle. Oli suorastaan pelottavaa ajaa reipasvauhtista mutkatietä, 60-100 km/h vauhdilla. Viitonen sai olla koko ajan silmässä, kaasua vaan käänteli, tentuissa keula pyrki ilmaan, ei se ennen tolleen...:-)) Renkaina Mitas C21/02. Ensi viikon Kannaksen reissun jälkeen tiedän miten noilla välityksillä pääsee suossa ja hitaassa ajossa eteenpäin! Takuulla paremmin kun aiemmin.
Deecu

Ok...eli rattaiden ostoon. Ihan noin lyhyttä en taida laittaa. Ajattelin että 14/45 vois olla mulla passeli. Paljonkos pitää olla ketjussa lenkkejä noilla väleillä jotta piisaa?
Mr

Viesti Kirjoittaja Mr »

Ei sitä lenkkimäärää tarvi muistaa/tietää, kyllä ne liikkeessä osaavat myydä riittävästi ketjua, lyhentää sitä pitää joka tapauksessa. Motonetistä ja Biltemasta en tiedä kun en sieltä ketjua osta... 14/45 oli minulla aiemmin, hyvin silläkin pärjäsi, varmaan sinulle ihan passeli jos ei ihan ryömintähommiin ala. Alkuun pitää muistaa tarkkailla ketjun kireyttä, löystyy melko nopeasti...
TeeS
Pyörä: 450exc

Viesti Kirjoittaja TeeS »

Useiden kokeilujen jälkeen olen päätynyt 16/46 välityksiin, pelaa hyvin metsässä, suossa jne.. mukavat ajella myös siirtymillä.
Deecu

Mr kirjoitti:Ei sitä lenkkimäärää tarvi muistaa/tietää, kyllä ne liikkeessä osaavat myydä riittävästi ketjua
Intterwebbin kummallisesta maailmasta jos tilaa, niin ei kyllä myyjältä paljoa vinkkejä voi odottaa... Monen mittaista on kuitenkin ketjuakin olemassa.

Kokeillaas siis 14/45 välejä seuraavaksi. Tommonen 120 lenkkinen perusvitja lienee siis riittävä? Lyhentelee sitten passeliksi.
XMS
Pyörä: Pappa-tunturi

Viesti Kirjoittaja XMS »

Kurawikistä löytyy infoa tuohon keulan huoltoon ja paljon muuta.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Toi 14-piikkine eturatas vaikuttaa tosi pieneltä, joutuu laahain kovil.
Itel adventures 16-48 jolloin satases viis tonnii kierroksii, polkuja paljon ajellessa kaipais tiheämpää mutta sit tahtoo käydä niin et sorateil sladitelles tahtoo loppuu kierrokset kesken mutkan, siis 15-48:lla joka vastaa tuota 14-45.
Eli siis suosittelen isompaa takaratast, eteen mahtuu jopa 17-piikkine jos tuntuu et meni liian tiheeks.
Ketjuiks oon ottanu aina 120-lenkkisen ja lyhentäny sopivaks.
Kiristelemään ei oo kyl joutunu ku vast vitjojen elinkaaren lopus, nyt paikallaan RK:n vahvimmat.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Deecu

t.t.tammi kirjoitti:Toi 14-piikkine eturatas vaikuttaa tosi pieneltä, joutuu laahain kovil.
Erinomainen vinkki. Pitänee miettiä uudestaan vastaavat välit isommalla etusella...
Samahan se miten ne sopivat välit tekee, mutta jos pikkunen eturatas voi olla ongelma, niin isonnetaan siis takaratasta.

Keulan huoltoon oon nyt opiskellut WP:n materiaalista kaiken oleellisen, ja luulen että onnistuu. Tänään uudet stefat kaupasta, ja viikonloppuna sitten koetan askarrella paikalleen.
Vastaa Viestiin