XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Taajuus-
Pyörä: XT660X

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

Tepe kirjoitti:Mulla oli just tommoset raudat pyörän ostaessa paikoillaan,
kun vaihdoin putkiston purin samalla raudat pois, ei siellä
mun muistin mukaan mitään ylimääräistä ollut. Ne raudat
muuten roikkuu varaston seinällä joutilaana...
Kiinnityspisteiden pultit voi huoletta availla kaikki yhtäaikaa? Nehän ovat koneen kannakkeita kaikki, mutta katselin että ainakin parilla pultilla vielä jää kiinni... Ettei motti tipahda lattialle :lol:

Tältä se asennusohje siis näyttää:
http://i52.tinypic.com/684pbl.jpg

Eniten hämmästyttää oikean alakulman "Foot rest" kuva. Mutta kummastelin myös ohjeen kohtia "Use the orginal parts from fixing point A to mount crash bar" sekä "Use position 5 if skid plate is not mounted". Miksi pitää orkkispultti siirtää koneen alapuolelta tuonne ylimpään kiinnityskohtaan? Mikä ihmeen kohta 5, kun en minä tajunnut muutenkaan kuin yhden kohdan johon raudan saa tuolla kohdin kiinni? Joo, Yammun orkkis skid plate löytyy...
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

Hommasta on toista vuotta aikaa joten en muista missä järjestyksessä ne pois löysäilin,
mutta ei se motti sieltä minnekkään karannu. Raudat on kyllä aivan saman näköiset joten
eiköhän ne saman valmistajan ole.
Taajuus-

57pannu kirjoitti:Vähän menee ohi ketjun, mutta kun tässä on kaikenlaista, mennenee tämäkin. http://www.xt660.com:lla kirjoitellaan ahkerasti (KEV) stage1 ja stage2 ja jopa stage3. Homma on itellä kyllä jotenkin hyppysissä, mutta en oikein ymmärrä miksi stage2:ssa pitää poistaa snorkkeli ja vaihtaa DNA:n putsari, siis sen orkkiksen tilalle. Kun siis joka tapauksessa stage2:ssa asennetaan DNA:n putsari siihen sivuun, siitähän se kaikki ilma tämän operaation jälkeen kulkee. Antakaa minun kokea valaistus.

-h
Kevmod = Porataan ilmanputsarikoteloon vasemmalle puolelle lisäreikiä.
Stage 1 = Vaihdetaan orginaalisuodattimen tilalle paremmin virtaava, ei modauksia.
Stage 2 = Vaihdetaan ilmanputsarikotelon kansi DNA:n kanteen, jossa suodatin.
Stage 3 = DNA:n kokonaan kustomi ilmanputsarikotelo.

Ja kysymykseesi. Jos pultataan kiinni DNA Stage2, se vain lisää ilmavirtausta suodatinkoteloon. Luonnollisesti ilma kulkee myös alkuperäisestä aukosta koteloon, eli snorkkelin poisto helpottaa ahdistusta. Samoin siellä on vielä alkuperäinen putsari ahdistamassa ilman koneeseen virtausta, joten toki Stage1 filsun vaihtaminen sen tilalle parantaa entisestään.

Parhaan tuloksen saa joko Stage3 putsarikotelolla, tai sitten Stage1 & Stage2 & Kevmod yhdistelmällä.
XIII
Pyörä: XTX

Viesti Kirjoittaja XIII »

Tuli tämmönen X versio ostettua ja kysysinkin notta löytyykö isompaa tankkia ? Moniin merkkeihin/malleihin löytyy mutta tähän en oo löytäny vielä...
Taajuus-

XIII kirjoitti:Tuli tämmönen X versio ostettua ja kysysinkin notta löytyykö isompaa tankkia ? Moniin merkkeihin/malleihin löytyy mutta tähän en oo löytäny vielä...
Joku etelä-amerikkalainen(?) pulju niitä valmisti. Taisi tässäkin ketjussa jossain olla juttua.

En kyllä keksi mihin moista kaipaisi, ellei oo "Dakariin lähös"...
makke71
Pyörä: V-strom 650 2019

Viesti Kirjoittaja makke71 »

XIII

Joo, tämän ketjun ekassa postauksessa oli tuonne linkki... Pitäis ottaa silimä kätteen ja kattoa tarkemmin :oops:
57pannu
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Niin että otin laitoin DNA putsarin sinne sivuun ja ihan itse tein "kehikon" että putsari pysyy paikoillaan. Tehoja tuli Dynon mukaan 3 hevoista ja toisaalta nyhtäminen hävisi oikeastaan kokonaan. Eli kannatti. Nyt on Voimakomentaja paikoillaan, muutamaa valmista karttaa olen perstuntumalla testannut, erojan niissä on. Vielä kun saisin Metalmulen putket jotenkin sopimaan paikoilleen ilman laikkaleikkuria, niin pitäisi viedä penkkiin uudelleen.
Ehyttä ei kannata korjata
Taajuus-

Onko sellainen kehikko välttämätön, vaikuttaako DNA putsarikansi niin letkulta muuten?

Teekkö mullekin? :lol:

On siis vasta matkalla tuo Stage2 mulle...
57pannu
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Taajuus- kirjoitti:Onko sellainen kehikko välttämätön, vaikuttaako DNA putsarikansi niin letkulta muuten?

Teekkö mullekin? :lol:

On siis vasta matkalla tuo Stage2 mulle...
Onhan se vähän "letku", paremmin tiivistää kun tekee "framen"-
Ehyttä ei kannata korjata
Taajuus-

Ne kaatuma/moottorinsuojaraudat tänään sain asenneltua paikalleen ja v**tu että osasi harata vastaan! Kahdesta pultista onnistuin korkkaamaan kierteet, kun väärillä muttereilla aloin vetämään kiinni. Joo, mulle M10 pultti ja M10 mutteri on pari, rakettitieteeksi menee että niissä voi erimittaisia kierteitäkin olla :evil:

Kaveri toi nipun uusia pultteja ja vielä onnistuttiin yksi niistäkin kiristämään poikki ("täähän on vielä ihan löysällä, vetäsen vähän.. NAPS"). Mutta lopulta raudat paikallaan. Eivät pilaa pyörän ulkonäköä yhtään, melko huomaamattomat kun myötäilevät alalinjaa. Vaihdepoljinta piti pykälällä nostaa ylöspäin, siinä nyt vähän totuttelua taas.
XIII

Taajuus-

XIII kirjoitti:Mimmoset raudat Taajuudella on ?
SW-Motechin:
KuvaKuva

Noi sulla taitaa olla Kappan?
Ja tossa putsarikotelossa XT660.com myymä kehikko? Pohdin pitäisikö tilata moinen vai askarrella jotain itse...

Mitenkäs tuo Stage2 suodatin/kansi suhtautuu pyörän pesuun? Uskaltaako hillitysti suihkutella suoraan tuohon kylkeen?
XIII

Giwi ois tuo minun. Näkyy tarrakin siinä.
Tuo SW-Motechin kehikko on tukevampi kun tulee taaksekin kiinni runkoon/koneeseen. Giwi on joustava kun ei ole pultattu muualle kuin etuputkeen. Suojaa se kuitenkin ehkä jotain :P
XT660.comin kehikko on lappujen mukaan. Vasta 500km:in verran omistanu tuon pyörän joten ei ole kerennyt pesemään vielä. Kun pesen, taidan suojata jotenkin tuon putsarin ihan vaan varmuuden vuoksi...
makke71
Pyörä: V-strom 650 2019

Viesti Kirjoittaja makke71 »

Talven aikana kokeilin alumiinin työstämistä...tuloksena pohjapanssari.
http://korkki71.kuvat.fi/kuvat/MP/

...mainoskatko....

tekele löytyy myös tämän foorumin myyntisivuilta.
Vastaa Viestiin