XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Näyttäisi Akran putkistolta.
Weteraani kurapyöräilijä
mjtee
Pyörä: exc 300

Viesti Kirjoittaja mjtee »

ATC kirjoitti:Näyttäisi Akran putkistolta.
Akra vain ei tunnusta valmistaneensa eikä tee yläkäyrällä olevaa putkistoa. Vain slip-on series löytyy. Jos oikein katson.

Itse asiassa OTR:n sivustolla olevat 2-1 putkistot täsmäävät omaani. http://www.off-the-road.de/XT-660/Exhausts/
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-Make-
Pyörä: Maastopyörä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Taitaa olla mulla MetalMulen alkuläyrä vaikka otr:n valmistamana ostin. MetalMulella ei vaan ole tuota hiilikuitu lämpäsuojaa. Onkohan otr tehnyt sitten samanlaisia...tuskin. No paremmin suunniteltu kuitenkin, koska lämpö ei tee tuhojaan ja jarrunestesäiliölle oli kiinnikkeet uuteen paikkaan mukana.

Kuva

http://www.metalmule.com/exhaust-system ... st-system/
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

mjtee kirjoitti:
ATC kirjoitti:Näyttäisi Akran putkistolta.
Akra vain ei tunnusta valmistaneensa eikä tee yläkäyrällä olevaa putkistoa. Vain slip-on series löytyy. Jos oikein katson.

Itse asiassa OTR:n sivustolla olevat 2-1 putkistot täsmäävät omaani. http://www.off-the-road.de/XT-660/Exhausts/
Kyllä Wanhalla oli Akran täysputkisto XTX:sässä ja juuri tuon kuvan mukainen ja jarrunestesäiliön siirtokappale tuli myös mukana. Tuon vesiletkun pakokäyrien kohdalla muutin rautaputkeksi.

Kuva
Weteraani kurapyöräilijä
mjtee
Pyörä: exc 300

Viesti Kirjoittaja mjtee »

OTR myy kyllä Akran sliparilla olevia putkistoja, mutta luulempa, etteivät he tai akra tee itse tuota pakosarjaa. Voivat toki tehdä, joten luulen vain. Jos minä olisin OTR niin ostaisin sen halvimmalta toimittajalta ja möisin kalliilla.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

mjtee kirjoitti:OTR myy kyllä Akran sliparilla olevia putkistoja, mutta luulempa, etteivät he tai akra tee itse tuota pakosarjaa. Voivat toki tehdä, joten luulen vain. Jos minä olisin OTR niin ostaisin sen halvimmalta toimittajalta ja möisin kalliilla.
Taitaa olla tämän päivän trendi, joten tuo on helppo uskoa. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

Vaikka lie ATC:een vanha putki paikallaan siinä mjteen jampissa,
ostettu nimittäin käytettynä ja R mallissa oli ollu viimeksi paikoillaan.
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

Juu karih sen osti minulta ja laittoi omaan XT 660 R Jamppiinsa joten on luultavaakin että on Wanha entinen tuubi. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

Kyllä se sitten sama on.
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

Heh kaverilla komea Akran täysputkisto... :lol: :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
-Make-

Tartteis etuvannekehän R malliin jostain. Orkkis maksaa 220€ ja exeleitä saa 110€ kuhan tietäis mikä tuohon pyörään käy. vanne halki sauman kohdalta ja olis menny kuulema takuuseen, jos en olis kerenny hitsauttamaan rikkonaista...prkl. Piti vaan saada kiekko alle äkkiä kkkk surautukseen viime viikonlopulle. Jeesiä siis tartteis että osaisin tilata oikean,.
Mossab
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Mossab »

Morjensta Kurapyöräilijät! Uusi XT:n omistaja ilmoittautuu foorumille :).

Tuli tuossa viimeviikolla hankittua valkosilla katteilla oleva 660X. Vuosimallia -09 ja kilometrejäkään ei ole kerinnyt kertyä kuin 4tkm. Vanha omistaja oli asentanut sliparit ja virtaavamman suodattimen. Mietiskelinkin tässä, et mahtaako kone käydä hieman laihemmalla siitä syystä? Tekniikkaan nimittäin ei ole sen koommin kajottu. Ilmeisesti kannattais asennuttaa PC, ja dynottaa? Tietenki huomioon ottaen sen, että ylimäärästä riihikuivaa ei tällähetkellä ole :x. Mutta sit, ja heti, ja joskus kun rahaa on. :mrgreen:.

Onko jotain mitä kannattais yleisesti tehä tolle Jammulle? Esim. noita Stage1 & Stage2 & Kevmod yhdistelmälmää tms... :roll: En oo vielä pahemmin kerinnyt perehtyä niihin, mut jotain on nopeasti tullut lueskeltua. Onko jotain lyhyitä ja helppoja vinkkejä?

Tarkotuksena olisi hankkia pienempää rekisterikilpitelinettä, led-vilkkuja, pohjapanssaria ja kahvasuojia... ja ja... ja ihan kaikkea 8).

Postailen kuvia kunhan kerkiän napsia niitä :P
Taajuus-
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

^Kantsii lueskella taaksepäin tätä ketjua, aika hyvin löytyy tarinaa suodattimista DNA Stage 1 & 2 ja kevmodeista.

Jos pärrään on pantu sliparit ja virtaavampi suodin, varmasti käy laihalla. Jos mittariston kautta on CO-arvoa nostettu reippaasti, siinä ja siinä ettei ole laihiksella... Silti ainakin KevFuelModiin sijoittaisin heti ensi tilassa, sillä saa kakkua lisää helposti & halvasti.
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
-Make-

jarmoke kirjoitti: Etupäähän laitettiin Wilbersin progressiiviset jouset ja täytyy sanoa että ero entiseen on merkittävä. Kovin paljoa en ole vielä ehtinyt ajaa mutta sanoisin että on paljon parempi, vakioilla oli ihan liian löysä (kenties jouset oli jo väsyneetkin, en tiedä niiden laadusta). Tuntuu että keula saattoi noustakin pikkuisen verrattuna entiseen, tämä tosin täyttä mutua... Samalla kun vaihdettin stefat ja pölysuojat laitettiin ebaystä hankitut haitarikumit putkia suojaamaan, mielestäni ihan hyvän näköiset kun ne alkuperäiset muovit mahtuu siihen päälle ihan hyvin. Toivon haitarikumien auttavan siihen ettei jompi kumpi putki vuoda öljyä joka kesä...

Viitsitkö miten paljon sulla on nyt matkaa keulan stefan yläpääästä alakolmion alapäään... mulla oli jo kesällä tunne että nämä vakio jouset on jotenkin kuoleutuneet. Ulosjousto nimittäin "lepotilasta" pyörän painolla noin. 100mm. Joko tilattava öhlinssin vieterit tai nuo samat jouset mitkä sulla on. Saman hintaiset jostain syystä??
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

-Make- kirjoitti: mulla oli jo kesällä tunne että nämä vakio jouset on jotenkin kuoleutuneet. Ulosjousto nimittäin "lepotilasta" pyörän painolla noin. 100mm. Joko tilattava öhlinssin vieterit tai nuo samat jouset mitkä sulla on. Saman hintaiset jostain syystä??

Etkö sitten parempaa keulaa ostanutkaan? Saahan siitä vakiostakin hieman paremman jäykemmillä jousilla ja laittamalla delvacit sisään.
Vastaa Viestiin