KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Re: KTM 990 adventure
Mulle Topi simmasi kanssa molemmat päät uusiksi. Herkkyys lisääntyi reilusti vaikka omien sanojensa mukaan lisäsi vaimennusta lähes 60 prossaa molempiin päihin. Etuiskareista poistettiin joku parikymmentäsenttinen alumiiniholkki, jolla saatiin lisää öljytilaa sisä- ja ulkoputken väliin (uudemmissa iskareissa on sisäputkea ohennettu saman homman aikaansaamiseksi, ainakin sellaista Topi mulle esitteli) Ite en ole nähnyt tarvetta jäykemmille jousille, vaikka ajokamoissa paino lähentelee 100 kiloa. Kertaakaan ei tuon simmityksen jälkeen ole jouset pohjanneet. Olen ainakin itse erittäin tyytyväinen ammattilaisen tekemiin iskareihini.
Pohjaamisongelmia kannattaa siis miettiä myös vaimennusten kannalta. Itse en ainakaan haluaisi hukata pienetkin juuret ja muut epätasaisuudet huomioivaa herkkyyttä pohjaamisongelman takia. En halua, että keula hakkaa käsille jatkuvasti, mutta en halua iskareiden paukkuvan pohjaankaan. Keväästä asti mulla on ollut sellainen jousitus omassani ja Topille annoin palautetta, että samalla setillä muillekin, ellei asiakas nimenomaisesti muuta osaa vaatia.
-petteri
Pohjaamisongelmia kannattaa siis miettiä myös vaimennusten kannalta. Itse en ainakaan haluaisi hukata pienetkin juuret ja muut epätasaisuudet huomioivaa herkkyyttä pohjaamisongelman takia. En halua, että keula hakkaa käsille jatkuvasti, mutta en halua iskareiden paukkuvan pohjaankaan. Keväästä asti mulla on ollut sellainen jousitus omassani ja Topille annoin palautetta, että samalla setillä muillekin, ellei asiakas nimenomaisesti muuta osaa vaatia.
-petteri
En sano ääneen, mutta tekisin itse samoin. BillyD ymmärtää toimivan tekniikan päälleamaunu kirjoitti:Jotain hyvää tossa wanhassa tekniikassa häätyy olla .
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Tuolta ameriikan pojilta minäkin aikoinaan tilasin jäykempää jousta ja myöhemmin kuulin et Gustafsson racingilta olis suomesta löytyny...Jarkko kirjoitti:Mie oon nyt penkonut "nettiä" ja jenkkeihin sitä miekin rahani lopulta laitoin. Slavensracingilta on jo tulossa paketti. Nopeaa palvelua sanoisin.
Etelä-Afrikasta löytyisi progressiiviset, mutta hinta menee yli kipurajan. Ja tosiaan onko hyötyäkään.
Alkuperäiset olen saanut pohjaamaan ja Stormin etulokasuojan jatke meni kappaleeksi, kun otti kiinni SW-Motech:n suojarautojen väliseen lattarautaan.
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Advriderista bongattua: Kyselyyn.
KTM:n kysely kaikenmaailman asioista. Pistin toiveita koskien uutta adventurea. =)
edit: Kiitos MotoMasa, linkki korjattu
KTM:n kysely kaikenmaailman asioista. Pistin toiveita koskien uutta adventurea. =)
edit: Kiitos MotoMasa, linkki korjattu
Viimeksi muokannut ÖÖ., Pe Joulu 09, 2011 12:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
"The page cannot be found"
-
Kannonkiertäjä
- Pyörä: BMW R1200GSA -12
Terve!
Tilasin Pololta uudet 37 litran TraX Evo alulaukut. Suositelkaan mallikohtaisia laukkurautoja 2011 Mörköön. Tekeekö esim näillä mitään:
Quick-Lock EVO sivutelineet » SW-Motech Quick-Lock Evo sivutelinesarja KTM LC8 950/990 Adventu [KFT.04.262.200]
Ovat ainakin kätevä irroittaa...miten sitten tukevuus/kestävyys?
Tilasin Pololta uudet 37 litran TraX Evo alulaukut. Suositelkaan mallikohtaisia laukkurautoja 2011 Mörköön. Tekeekö esim näillä mitään:
Quick-Lock EVO sivutelineet » SW-Motech Quick-Lock Evo sivutelinesarja KTM LC8 950/990 Adventu [KFT.04.262.200]
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Minä ainakin tykkäsin noista Quick Lock telineistä 990 advessa. Eikä niissä isommatkaan Traxin boksit heilunut. Ne mitkä mulla oli ei tosin tainut olla Evo mallia jos ne on jotenkin erillaiset?Kannonkiertäjä kirjoitti:Terve!
Kura lentää...
Pistin 2" Rally Riserit paikoilleen ja nousihan se tanko.. Seisaaltaan rento ajaa ja istualtaan tuntuu äkkiseltään oudolta.
Kaasuvaijerit piti pyöräyttää tangon alapuolelle, muut yltää nippa nappa kun vetelee vähän löysiä. ABS boksille menevä jarruletku on aika tiukalla ääriasentoon käännettäessä, mutta menettelee, siihenkin sain vähän löysiä kun kiskoin letkua tankin ja rungon välistä. Sen voisi reitittää uudelleen, mutta kokeillaan nyt näillä asetuksilla.
Kaasukahvan ollessa osina, muotoilin vaijerin ohjuria hieman (2-3mm) loivemmaksi alkupäästään rautasanterällä ja ohuella viilalla. Josko tuo vähän rauhoittaisi pikkukierroksilla hyökkäilyä.
Hetken aikaa piti pähkäillä miten saan oikean kahvalämppärinpiuhan pyöräytettyä alapuolelle, mutta sekin pyörähti suht vähällä vaivalla kun puhalsi paineilmaa lämpökahvan ja kaasukahvanrungon väliin samalla kun väänsi kaahvaa.

Kaasuvaijerit piti pyöräyttää tangon alapuolelle, muut yltää nippa nappa kun vetelee vähän löysiä. ABS boksille menevä jarruletku on aika tiukalla ääriasentoon käännettäessä, mutta menettelee, siihenkin sain vähän löysiä kun kiskoin letkua tankin ja rungon välistä. Sen voisi reitittää uudelleen, mutta kokeillaan nyt näillä asetuksilla.
Kaasukahvan ollessa osina, muotoilin vaijerin ohjuria hieman (2-3mm) loivemmaksi alkupäästään rautasanterällä ja ohuella viilalla. Josko tuo vähän rauhoittaisi pikkukierroksilla hyökkäilyä.
Hetken aikaa piti pähkäillä miten saan oikean kahvalämppärinpiuhan pyöräytettyä alapuolelle, mutta sekin pyörähti suht vähällä vaivalla kun puhalsi paineilmaa lämpökahvan ja kaasukahvanrungon väliin samalla kun väänsi kaahvaa.

Mullakin ne vanhemman malliset Sw-motechin raudat. Kätevät kun saa helposti pois tieltä. Ja hyvin on pysyny kiinni vaikka muutaman kerran on kontattukkin laukkujen kanssa. Aavistuksen joutuu ehkä enemmän käyttämään nyt voimaa kuin alussa mutta silti talttameisseli ja sormet riittää siihen että saa irti ja paikalleen.
2" korotuksen jälkeen mää en uskaltanu hirveesti vakioletkulla ajella. Niin tiukalle jäi.
2" korotuksen jälkeen mää en uskaltanu hirveesti vakioletkulla ajella. Niin tiukalle jäi.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Onhan se hiukan jännityksessä. Tankoa ei ainakaan uskalla säätää neutraalista taaksepäin. Kattelin pikaisesti että boksin päässä letkun voi tarvittaessa vetää suorempaan runkopalkin sisäpuolelta.ÖÖ. kirjoitti: 2" korotuksen jälkeen mää en uskaltanu hirveesti vakioletkulla ajella. Niin tiukalle jäi.
Lieneekö tilanne yhtään helpompi ei-absilliseissa malleissa.
Minulla on ollut 2" rally riserit kiinni pari vuotta. Käänsin myös kaasuvaijerit alapuolelle ja jarruletkulle sai riittävästi löysää (muutaman millin), kun otin tankin pois ja löysäsin klampit millä letku on kiinni rungossa. Sarvet ei tunnu istuenkaan liian korkeilta, kun tilasin renazcolta viitisen senttiä vakiota korkeamman satulan. Samaan syssyyn kun madalsin vielä plexiä 6cm, niin tuulenpyörteilyominaisuuskin helpotti huomattavasti matka-ajossa.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Isot pojat on kertonu, että sivujalan ku pamauttaa kiveen, niin lohkon saa rikki. Rahat meni kaikki polttoaineeseen, kun toi Kotari kuluttaa, niin paljon. Oli siis pakko väsätä itte osa jalan siirtoon.
Kyllä se jalka kesän aikana oli osumia saanut.
Happi
Happi
Siitähän tuli yhtä hieno kuin esikuvansa.
Pitäis varmaan itsekin alkaa ähräämään. Huonoa tuuria kaatuessa, sivujalan pää osuu kiveen tai kantoon, niin se on koppa kaput. Tiedä sitten onko Suomessa vielä kellään ollut niin huonoa tuuria, vai onko kaikki muut jo modanneet jotain tilalle.
Pitäis varmaan itsekin alkaa ähräämään. Huonoa tuuria kaatuessa, sivujalan pää osuu kiveen tai kantoon, niin se on koppa kaput. Tiedä sitten onko Suomessa vielä kellään ollut niin huonoa tuuria, vai onko kaikki muut jo modanneet jotain tilalle.
On, ainakin SEn hevijuuuserilla.MotoMasa kirjoitti:Tiedä sitten onko Suomessa vielä kellään ollut niin huonoa tuuria, vai onko kaikki muut jo modanneet jotain tilalle.
Happi