Oulun seudun päristelyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

PJE
Pyörä: Solifer

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja PJE »

rainerb kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Kävästiin ajelemassa ja lystiä oli: http://www.youtube.com/watch?v=BaDs5InI ... tube_gdata
Kivaa on ollut :P Ja hauska tuo kameran kuvakulma. En olekaan ennen hoksanut, että kaikki Oulun seudun hiekkatiet kulkevat jyrkän harjanteen päällä! :lol:
Erikoista että vesikin pysyy sen harjanteen päällä :lol:
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Ettekö tieneet että maapallo on pallon muotoinen? Tuossa kiinan kamerassa on niin laajakulmainen linssi, että se näyttää maapallon muodon aivan oikeastikin :)
Kura lentää...
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Montan motoristisauna tiistaisin

Viesti Kirjoittaja mek »

Pääsiskö sitä Oulun seudun kurapyöräpiireihin tutustumaan vaikkapa Montan motoristisaunassa huomenna tiistaina 22.5. klo 18-20. OPM (oma pyyhe mukaan, ei pullo... ainakaan jos MP:llä tulee paikalle ja meinaa sillä myös jatkaa)
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Meikä sinne ainakin tulee, tosin kahdella a****la.
adventure muka painava?
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanhakin pyörähti ihmettelemässä mokomaa. Tuota mahdollisuutta pitää vielä hyödyntää kesänmittaan.
Weteraani kurapyöräilijä
MarDu
Pyörä: BMW F800GS

Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja MarDu »

Kertokaas mimmonen juttu toi motoristisauna oli.

Sent from my iPhone using Tapatalk
shakali
Pyörä: KLE500&TS125x2

Viesti Kirjoittaja shakali »

MarDu kirjoitti:Kertokaas mimmonen juttu toi motoristisauna oli.

Voishan tuonne lähteä joku kerta kattomaan, mutta arvatenkin menee näin:
päristellään saunaan, osa kiertää kaikki kuralammikot ja susikaarrot ennen kuin saapuu paikalle. Tämän jälkeen saunotaan ja kerrotaan toisille päristelyaiheisia juttuja ja otetaan tietysti löylykisa. Heitetään löylyä vähän vielä lisää ja sitten onkin jo aika lähteä kotiinpäin. Kypärä märkään päähän ja päristellen kotiin. Kotona kerrotaan puoliskolle kuinka hienot päristelyt oli. 8) 8) 8)

Toki voi olla että olen pahasti väärässäkin, joten pitänee käydä joskus katsomassa.
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Tiistaina saunoneena voin vahvistaa, että noin se menee. Löylykisaa ei kyllä saatu kymppivalven kanssa aikaiseksi, eikä ollut tungosta. Kiitos kymppivalvelle makkaratarjoilusta!
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Löylykisat on MIESTEN hommia, ei kannata tämmoisten poikasten semmoisiin osallistua.
Kiitos, hyvä että kelpasi.
adventure muka painava?
BIGDR
Pyörä: DR800
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BIGDR »

tertsu kirjoitti:Kävästiin ajelemassa ja lystiä oli: http://www.youtube.com/watch?v=BaDs5InI ... tube_gdata
Mistäpäin nuo maisemat oli? Makiaa baanaa...
Auto- ja prätkämaalaukset, fiksaukset ym.ym www.splmotor.com
hvu
Pyörä: Honda CRF

Viesti Kirjoittaja hvu »

Tyrnävällä ja Muhoksella päinhän nuita susikaartoo ym.oulunseudun parhaasta päästä olevia hiekkapätkiä on,
itse oon huomenna (su) menossa porkkaamaan just samoja teitä yhden kaverin kanssa,jos kiinnostaa niin
tervetuloa samaan porukkaan.
Lortdadu
Pyörä: BMW F 800 GS

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Missähän päin Oulua olisi aloittelijalle sopivat reitit? Olen käynyt tuolla Hiukkavaaran ja Sanginjoen alueella tesmailemassa kuinka tuolla Kotarilla pöristely onnistuu, mutta olisi kiva tietää muitakin reittejä/alueita tällä. Olen kuullut, että Oulunsalossa ennen Hailuotoa olisi joitain sorateitä, onko näin?
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Lortdadu kirjoitti:Missähän päin Oulua olisi aloittelijalle sopivat reitit? Olen käynyt tuolla Hiukkavaaran ja Sanginjoen alueella tesmailemassa kuinka tuolla Kotarilla pöristely onnistuu, mutta olisi kiva tietää muitakin reittejä/alueita tällä. Olen kuullut, että Oulunsalossa ennen Hailuotoa olisi joitain sorateitä, onko näin?
Kansalaisen kartapaikka auttaa :-D Kaikki paksummat tikkutiet ovat laillista ajettavaa, ohuemmat eivät. Oulunsalossahan lentokentän takamaastot ovat kohtuullista hiekkakangasta.

Ehdotus: ota kartta pöydälle, ja mieti minne haluat ajaa (Muhokselle kahville? Joku tuttu laavu? jne. :P ). Sitten yrität löytää reitin niiden välille, joka ei kulje assua pitkin. Aika nopeasti alkavat paikat ja ajomaastot tulla tutuiksi.
Parin vuoden kuluttua onkin jo se ongelma, että pitäa ajaa aika kauas, että löytyisi uusia maisemia. :cry: Meinaan jos sen sorttinen seikkailu on mielessä.

Muut Oululaaset osaavat minua paremmin antaa vinkkejä hyvistä hiekkakuopista jne. Mä tunnen oikeastaan vain haukiputaan Annalankankaan. Niin ja Susikaarron... :roll:

Vielä vinkki: jokaisen sokkomutkan takana odottaa traktori tai kovaa ajava Hiace tai marjanpoiminnassa oleva eläkeläispariskunta Ooppelilla. Oikeasti. Iisisti.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
j.s.h
Pyörä: 500EXC, 1190R

Tulva vienyt tien

Viesti Kirjoittaja j.s.h »

Onkamo-Ii väliltä on vienyt tulva tien Iso-Ojan kohdalta. Varokaapa.

Tie poikki
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Käväsin juhannusaatto ajelulla ja paistelin makkarat Pilapaselän laavulla. Kukas se ajeli oranssilla 990 Advella siitä ohi eikä joutanut edes poriseen? Olin siinä valmiina jo lapanen pystössä kun tutun kuuloinen pörinä alkoi lähestyä.
Kura lentää...
Vastaa Viestiin