Joo kannattaa ne v-välykset säätää ohjearvoihin ja seurata tilannetta. Tuskin siellä titaanivenat kuitenkaan on menossa sillä jos ne korkkaa niin säätöväli on yks ajoreissu...
Sait ilmeisesti manuskat imutettua, siellä on ihan OK ohjeet.
Manuskan mukaanhan moottorin peruskorjausväli enskakäytössä olis just tuo 80h (crossissa 40h) joten pitäishän ne venat sitten jo vaihtaakkin, kuten myös kokolailla kaikki muutkin koneen liikkuvat osat.
No taitaa kaikki harrastajat venyttää tuota remppaväliä omaan vauhtiin suhteuttaen... Kuitenkin se kone kannattaa avata ennen kilahdusta, tulee näet reilusti halvemmaksi.
Omassa puolikkaassa tunteja nyt noin 140 ja harkinnassa että avaanko koneen syksyllä (150-160h) vai vasta talvikauden jälkeen keväällä...
No niin nyt se sitten kilkkas kiinni... Kerkesin ajaan siis tosiaan pyörällä sen hieman alle 10H itse ku leipo... Nostettiin sylinteri pois ja huomattiin että kiertokangen laakerit on leikannu kiinni... Myös varmaankin tästä johtuen mäntään tullut imupuolelle helman alaosaan leipomisnaarmut ja pytty täytyy hoonauttaa...
Alkoi vaan ihmetyttään että millä järjellä se kiertokangen laakeri on vetänyt niin jumiin että ei lähde enää ollenkaan pyörimään?? Öljyt kun laski pois niin oli melkoisesti metallimuhjua magneetissa, eikä mitään tietoa mistä se on tullut. Itse tuskin alan halkaisemaan lohkoa, vaikuttaa aika isolta työltä?..
Onko kukaan löytäny netistä näihin osia, muitakin ku mäntiä? Olis kiva vähän laskeskella että mitä remontti nyt sitten tulee maksamaan...
Tein 450:seen just koneremontin johon uusin kaikki osat, jotka keksin. Mulla oli myös kiertokangen alapään laakeri vika. Se metalli on tullut varmaankin alapään laakerista tai laakerin allaolevasta tapista.
Osat olivat halvimmat MP-racingissä, joka oli aika ylläri.
Tuolta lukuun korjausmanuaali, jonka avulla voi päätellä haluaako homman tehdä itse. http://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals
Joo meikällä menee pyttykin vaihtoon... Mitäköhän mieltä vakuutusyhtiö on tämmösestä remonttihommasta ku sattuu oleen toi isokasko tuolta Pohjolasta...?
Olikos tuo liikkeestä ostettu ja 80 tuntia heidän mukaansa ajettu? Hyvin vaikeeta uskoa, että kone menee noille tunneille, kun tiedän parikin pyörää joilla ajettu yli 200h eikä ole venttiilejä ees säädetty. Eikös näissäkin jonkunlainen kuluttajan suoja ole voimassa, kun näinkin äkkiä oston jälkeen hajos?
joo kyllä se liikkeestä on ostettu, ja itse ajanut noin 9h. Öljyt vaihdoin heti ostaessa, ja 5 tunnin ajon jälkeen... Kaikki näytti ihan normaalilta... Soittelin liikkeeseen niin heillä kuulemma kahden viikon vastuu näissä, tehdas uusissakin kuulemma 1kk takuu vain?
tade- kirjoitti:joo kyllä se liikkeestä on ostettu, ja itse ajanut noin 9h. Öljyt vaihdoin heti ostaessa, ja 5 tunnin ajon jälkeen... Kaikki näytti ihan normaalilta... Soittelin liikkeeseen niin heillä kuulemma kahden viikon vastuu näissä, tehdas uusissakin kuulemma 1kk takuu vain?
Takuu ja virhevastuu on kaksi eri asiaa. Jos kaupan kohde on oleellisesti huonommassa kunnossa kuin kaupantekohetkellä on perustellusti voitu olettaa, on myyjä vastuussa ja tällä vastuulla ei (periaatteessa) ole aikarajaa, yleisesti kuitenkin käytetään 6kk ohjeaikaa. Vastaavista asioista on käytettyjen autojen osalta väännetty usein ihan kuluttajariitalautakunnassa asti, kannattaa katsoa vinkkejä kuluttajaviraston sivuilta.
Itse reklamoisin kyllä myyjäliikettä (kunhan olisin ensin soittanut kuluttajaneuvojalle, heiltä saa hyviä neuvoja kuinka edetä)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Mulla kesti se alapää 100h. Kaikki muut osat näyttivät siltä, että ei olisi vielä tarvinnut vaihtaa. Öljyt vaihtelin noin 10h välein, alussa jopa tiheämmin.
Kyllähän tässä vähän semmonen olo on että olis ostanu 3500€ konevikasen pyörän, remontti ei varmaan kauks jää 2000€ kun menee pyttykin... Toivon vaan että kampiakseli olis ok...
Täytyy tosiaan tonne kuluttaja-asiamiehelle soitella... Olisin ihan tyytyväinen jos menis remontti vaikka puoliks, mutta ekalla keskustelulla kyllä sano suoraan että ei voida korvata mitään, ja oli kyseessä paikan omistaja. Vähän parempaa kuvaa sain kuitenkin firmasta ku seuraavana päivänä myyjä soitti liikkeestä ja kerto että voisivat tilata mulle tarvike männän ja kiertokangen 290€ hintaan, mutta eipä sekään nyt paljon lohduta koska alkuperäset saa 390€. Mieluummin laittaa originaalia kun jotain proxia...
Sylinterin voi pinnoittaa uudelleen, jos vaan pienet hankaumat pinnassa. Jos naarmuja joutuu täyttö hitsaamaan, niin voi olla jo parempi hankkia uusi pytty.
tade- kirjoitti:...ekalla keskustelulla kyllä sano suoraan että ei voida korvata mitään, ja oli kyseessä paikan omistaja...
Tuo on hyvin yleinen ensimmäinen vastaus, ei kannata suorilta uskoa. Tottakai yritykset yrittävät minimoida kulunsa, hyvin moni asiakas varmaan jättää asian siihen. Itse aikoinaan taistelin erään susipaskan käytetyn fiatin myyjän kanssa, joka kusetti sumeilematta ja ohjasi minut vaatimaan korvauksia maahantuojalta. Ehdin jo tehdä valituksen kuluttajariitalautakuntaankin, kunnes kuluttajaneuvoja otti minuun yhteyttä ja ohjeisti reklamoimaan myyjää. No, johan muuttui myyjällä ääni kellossa kun tajusi narahtaneensa ja maksoi sitten mukisematta puolet auton koneremontista.
Joten ei muuta kuin tuonne yhteyttä: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
Sieltä ohjeet ja jatkotoimenpiteet niiden mukaan. Ja vielä yksi vinkki: älä tee pyörälle mitään korjaustoimenpiteitä ennenkuin vastuukysymys on selvä, myyjäliikkeellä on oikeus korjata virheensä, ts. tehdä remontti itse.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)