R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Re: R1200GS
Mulla on muistaakseni kertaalleen vaihdettu kiristäjä (olikos nyt oikealle puolelle). Tällä hetkellä kilometrejä 240tkm
-
Iibu
- Pyörä: R1200GS-13, KTM 525 -06, Beta RR400 -14
Tervehdys,
Onkohan kenelläkään muulla ollut hankaluuksia uuden 2013 GS:n katkaisioiden (vasen, jossa vilkut ym) kanssa? Minulla kertaalleen vaihdettu takuuna, ja taas kilahtivat vajaan kuuden tunnin käytön jälkeen. Eipä tuo kovastikkaan kannusta pidemmille reissuille lähtemistä
viimeksi osien saapuminen Saksasta kesti kolme ja puoli viikkoa, toivotaan hieman ripeyttä tällä kertaa 
Onkohan kenelläkään muulla ollut hankaluuksia uuden 2013 GS:n katkaisioiden (vasen, jossa vilkut ym) kanssa? Minulla kertaalleen vaihdettu takuuna, ja taas kilahtivat vajaan kuuden tunnin käytön jälkeen. Eipä tuo kovastikkaan kannusta pidemmille reissuille lähtemistä
OHO!Iibu kirjoitti:Tervehdys,
Onkohan kenelläkään muulla ollut hankaluuksia uuden 2013 GS:n katkaisioiden (vasen, jossa vilkut ym) kanssa? Minulla kertaalleen vaihdettu takuuna, ja taas kilahtivat vajaan kuuden tunnin käytön jälkeen. Eipä tuo kovastikkaan kannusta pidemmille reissuille lähtemistäviimeksi osien saapuminen Saksasta kesti kolme ja puoli viikkoa, toivotaan hieman ripeyttä tällä kertaa
Pekka
-
Iibu
Sanoppa muuta, samaan syssyyn kun yhdistää episodin GS saappaiden tilaamisesta, niin onhan taas lapsille kerrottavaa iltanuotiollaPekkavee kirjoitti:OHO!Iibu kirjoitti:Tervehdys,
Onkohan kenelläkään muulla ollut hankaluuksia uuden 2013 GS:n katkaisioiden (vasen, jossa vilkut ym) kanssa? Minulla kertaalleen vaihdettu takuuna, ja taas kilahtivat vajaan kuuden tunnin käytön jälkeen. Eipä tuo kovastikkaan kannusta pidemmille reissuille lähtemistäviimeksi osien saapuminen Saksasta kesti kolme ja puoli viikkoa, toivotaan hieman ripeyttä tällä kertaa
Pekka
![]()
![]()
Eniten harmittaa että muuten erinomainen pyörä saa kyllä kyseenalaisen luottamuksen luotettavuudesta
- juhan
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Ei ole vielä kokonaan kilahtanut (kop kop), mutta vakkari menee pois päältä vilkkukytkimen oikealle ja pois asennoilla. Uusi tilattiin heti viipurin reissun jälkeen. Olikohan niin, että tuolla reissulla se sai eka kerran kunnolla vettä päällensä. Mää vihaan tuota vilkkukytkintä.Iibu kirjoitti:Tervehdys,
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Mitenkäs se menikään se juttu niistä beta -testaajista...
Noita katkaisin vikoja on tainnut olla kaikissa näissä uudemmissa malleissa eli aika odotettavissa oleva *vika*.
Noita katkaisin vikoja on tainnut olla kaikissa näissä uudemmissa malleissa eli aika odotettavissa oleva *vika*.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Iibu
Totta, taisi muuten kastua tuo vilkkukytkin edelleisenä päivänä ?? Siis ei kestä vettäjuhan kirjoitti:Ei ole vielä kokonaan kilahtanut (kop kop), mutta vakkari menee pois päältä vilkkukytkimen oikealle ja pois asennoilla. Uusi tilattiin heti viipurin reissun jälkeen. Olikohan niin, että tuolla reissulla se sai eka kerran kunnolla vettä päällensä. Mää vihaan tuota vilkkukytkintä.Iibu kirjoitti:Tervehdys,
-
Iibu
Kytkinten vaihdon yhteydessä Johtosarjan liittimen tiiviste vahingoittunut joka pitää käytännössä liittimen paikallaan?? Joten vika paikallistettu ja toivottavasti keskiviikkona kunnossa!?? 
-
Iibu
Wow, nyt kaikki kunnossa
Kytkinpakka vaihdettu, Vilkun katkaisija vaihdettu ja johtosarja korjattu. Alku aina hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo!
-
cloud castle
- Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250
Morjenttes
Olen jo jonkin aikaa harkinnut isomman pyörän hankkimista jolla myös "siirtymät" sujuisi
kivuttomasti ilman armotonta "poraamista". Bemari on ollut kovasti mielessä mutta nyt on
alkanut arveluttaan. Mm. tällä palstalla pyörä esiintyy jatkuvasti tämän topicin kärkisijoilla
ja yleensä kyse on teknisestä ongelmasta.
Itselleni tulisi varmaan kyseeseen jonkun jo hylkäämä yksilö, ei siis uusi.
Ymmärrän että näitä pyöriä on paljon joten myös juttua riittää jo senkin vuoksi,mutta
silti on alkanut epäilyttämään.
Minkälaisilla vakuutteluilla saisitte minut taas uskomaan että se oikea valinta on
BMV R1200 GS/GSA ?
Olen jo jonkin aikaa harkinnut isomman pyörän hankkimista jolla myös "siirtymät" sujuisi
kivuttomasti ilman armotonta "poraamista". Bemari on ollut kovasti mielessä mutta nyt on
alkanut arveluttaan. Mm. tällä palstalla pyörä esiintyy jatkuvasti tämän topicin kärkisijoilla
ja yleensä kyse on teknisestä ongelmasta.
Itselleni tulisi varmaan kyseeseen jonkun jo hylkäämä yksilö, ei siis uusi.
Ymmärrän että näitä pyöriä on paljon joten myös juttua riittää jo senkin vuoksi,mutta
silti on alkanut epäilyttämään.
Minkälaisilla vakuutteluilla saisitte minut taas uskomaan että se oikea valinta on
BMV R1200 GS/GSA ?
Olen ajanut moottoripyörällä 36 vuotta. Pyöriä on ollut kymmenkunta. Aika säännöllisesti tuli vaihdettua pyörää kolmen vuoden välein, mutta GSA:n oston jälkeen ei ole vielä tullut vaihto mieleen, vaikka seitsemäs ajokausi alkaa olla päätöksessään. Ensimmäisen sadan tuhannen kilometrin ongelmat on helppo kertoa: Ajovalon poltin ja muutama tuhat kilometriä sitten kardaaniakseli. Aika vaikea kuvitella parempaa tai luotettavampaa pyörää minun tarpeisiini.
Olisiko tässä perustetta Gessun hankkimiseksi?
Olisiko tässä perustetta Gessun hankkimiseksi?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
Mulla GSA:ssa ollut kerran tikku takajarrun mikrokytkimen välissä ja kerran oon vaihtanut perän stefan, muuten menty perushuolloilla..
Jaa no kytkin luisti hetki sitten melko paljon, no käänsin rysterin oikeeseen asentoon ja kytkin remppa oli tehty
P.S tää huippu biimeri olis ny kaupan
http://www.nettimoto.com/bmw/r/1575660
Jaa no kytkin luisti hetki sitten melko paljon, no käänsin rysterin oikeeseen asentoon ja kytkin remppa oli tehty
P.S tää huippu biimeri olis ny kaupan
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
-
cloud castle
- Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250
Oli siin kieltämättä perustetta, ja kokemustakin varmaan. Mutta miten sitten niin monilla kuitenkin
on ollut huononpaakin säkää? Tai jos asian hieman kääntää toisin niin miten onnistuu
itse huollot ja korjaukset? Jos "uskovaiseksi" alan miksen hankkisi vaikkapa Moto-Gutzia ?
Loistava matkapyörä kuulema myöskin.
Siksi tätä utelen että lehti tietoihin ei niinkään ole luottamista kun pyöriä testataan
pari viikkoa. Siksi kuulisin (lukisin) mielelläni kokeneiden käyttäjien rehellisiä arvioita.
on ollut huononpaakin säkää? Tai jos asian hieman kääntää toisin niin miten onnistuu
itse huollot ja korjaukset? Jos "uskovaiseksi" alan miksen hankkisi vaikkapa Moto-Gutzia ?
Loistava matkapyörä kuulema myöskin.
Siksi tätä utelen että lehti tietoihin ei niinkään ole luottamista kun pyöriä testataan
pari viikkoa. Siksi kuulisin (lukisin) mielelläni kokeneiden käyttäjien rehellisiä arvioita.
Kun paljon ajetaan, niin sattuuhan sitä kaikenlaista. Gessuilla ajetaan varmaan kaksi tai kolme kertaa enemmän kuin "tavanomaisilla" pyörillä.cloud castle kirjoitti:Oli siin kieltämättä perustetta, ja kokemustakin varmaan. Mutta miten sitten niin monilla kuitenkin
on ollut huononpaakin säkää?
Itse olen ajanut omallani, R1100GS, 140.000 km 9 vuodessa. Ainoa hajonnut osa on ollut Hall-anturi, josta johdot hapertuivat kuumuuden vaikutuksesta. Kytkinlevyn ja takalaakerin olen vaihtanut ihan varmuuden vuoksi sadassa tonnissa. Ai niin, on siitä kytkinvaijeri ja kaasuvaijerin yksi pätkä mennyt.
Huolto on helppoa ja halpaa tehdä itsekin.
Pekka
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
Rehellisesti kerroin omat kokemukseni tuossa yllä, toki kauheen kokenut bemun omistaja en ole, 4 vuotta ja n 30tkm takana kessulla. (kessua ennen K1200S) Ensin pelkäsin alkuun myös tuota mystistä perää johonka google antaa lähes poikkeuksetta pelkästään negatiivis sävytteisiä tuloksia, liekö paljon positiivisia kirjottamatta?
No ongelmia ei ole juuri ollut (stefa vuosi, vaihdoin itse) Muutenkin tuon huollot on suht helppo ollut tehdä itse, Koneen, laatikon ja perän ölpät kun vaihtelee ja tulpat ja suodattimet sillontällön niin siinähän se. Toki jotain on jollain varmasti rikkikin mennyt, sillon ne korjataan ja homma jatkuu, mutta kalliimpaa tämän ylläpito ei ole ollut yhtään kuin muidenkaan omistamieni pyörien (7kpl)
Kokeneemmat kertokoot omista kokemuksistaan.
Eikä kyllä pelottais gutsinkaan osto, jos semmosen haluaisin, joku tykkää äireestä ja toinen tyttärestä..
P.s kessu ei olis hukkauksessa, jos ei olis jotain suuria suunnitelmia tulevaisuudelle. Vaimo tykkää mahottomasti istua tilavassa kessussa ja reittivalinnat pystyyy tekemään muunkin kuin pikitien kautta. Eli enpä tuosta pahastu vaikkei kaupaksi meniskään
edit: lisää perusteluita
No ongelmia ei ole juuri ollut (stefa vuosi, vaihdoin itse) Muutenkin tuon huollot on suht helppo ollut tehdä itse, Koneen, laatikon ja perän ölpät kun vaihtelee ja tulpat ja suodattimet sillontällön niin siinähän se. Toki jotain on jollain varmasti rikkikin mennyt, sillon ne korjataan ja homma jatkuu, mutta kalliimpaa tämän ylläpito ei ole ollut yhtään kuin muidenkaan omistamieni pyörien (7kpl)
Kokeneemmat kertokoot omista kokemuksistaan.
Eikä kyllä pelottais gutsinkaan osto, jos semmosen haluaisin, joku tykkää äireestä ja toinen tyttärestä..
P.s kessu ei olis hukkauksessa, jos ei olis jotain suuria suunnitelmia tulevaisuudelle. Vaimo tykkää mahottomasti istua tilavassa kessussa ja reittivalinnat pystyyy tekemään muunkin kuin pikitien kautta. Eli enpä tuosta pahastu vaikkei kaupaksi meniskään
edit: lisää perusteluita
http://www.brbikers.com