vakuutusmarinaa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Re: vakuutusmarinaa
Pohjola toimitti uuden vakuutuslaskun ja katos vaan vakuutuksen hinta pomppasi 330->420 €/v. Tuossa siis liikenne täysillä bonareilla ja osakasko. Ei ollut mukana mitään perusteluita hinnannousulle, pelkka lasku vaan. No ne selitykset on kyllä vuosittain jo nähty vaikkakin oikea selitys on, että omistajat vaativat parempaa tuottoa sijoitukselleen. Eikö näille vakuutusyhtiöille mitään voida vaikka tuottavat lailla määrättyä palvelua? Liikennevakuutus on tietääkseni lailla säädetty pakolliseksi kaikille moottoriajoneuvoille. If:n toiminta on tietysti aivan oma lukunsa, mutta pelottaa että muut seuraa perässä ja harrastuksen hinnannousulle on vain taivas rajana.
Edit: eikun vanha hinta olikin 282 €/v. Eli hinnan nousu kevyet 49% !
Edit: eikun vanha hinta olikin 282 €/v. Eli hinnan nousu kevyet 49% !
Kura lentää...
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
ymmärtääkseni tosta voi jo valittaa. ei kai vanhaa sopimusta saa korottaa kun indeksikorotuksen verran vuosittain. Asia on eri jos mene irtisanomaan vakuutuksen,ja ottaa sit kuukauden kuluttua uudelleen. Mulla meinas iffillä käydä köpelösti kun ajattelin laittaa fantin seisonta ajalliseen vakuutukseen,ja sitten selvis että ympärivuotisen hinta on kaksinkertastunu. (vahinkotilastot on niin synkät...)Nyt jatkuu vanhalla hinnalla.
No maksetaan periaatteessa turhasta,mutta ompa sit kaks mopoa joista voi valita noin teoriassa.Huski pitäs saada jonnekin halvempaan yhtiöön,mutta tuntuu olevan kallis kaikilla.
No maksetaan periaatteessa turhasta,mutta ompa sit kaks mopoa joista voi valita noin teoriassa.Huski pitäs saada jonnekin halvempaan yhtiöön,mutta tuntuu olevan kallis kaikilla.
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Minusta nuo korotukset on aina mitä sattuu ja takuulla ei perustu mihinkään yleiseen indeksiin. Puolen tunnin surffauksen tuloksena vakuutus vaihtu jo POP vakuutukseen ja hinta on nyt halvempi kun Pohjolan vanha hinta
Kilpailu toimii edelleen ja hyvä niin !
Kura lentää...
Mulle tuli viime viikolla postia POPlta, että ilmotappa tilinumeros, niin maksellaan takaisin Kotarin alentunutta liikennevakuutusmaksua.
Ajoneuvovakuutukset siirty viime elokuussa Turva->POP toisen mopedin oston takia.
Välillä näinkipäin
Ajoneuvovakuutukset siirty viime elokuussa Turva->POP toisen mopedin oston takia.
Välillä näinkipäin
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Punakilpinen siirty poppiin pohjolasta 640e->400 vuosi.
Iffissä 5500, lähitapiolassa 900.
Pikkusen korpeaa ettei boonuksia voi siirtää kilvettömään...
Iffissä 5500, lähitapiolassa 900.
Pikkusen korpeaa ettei boonuksia voi siirtää kilvettömään...
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Nämä on jänniä nämä vakuutukset.
Kasigessun vakuutus on mulla halvin Aktia/Folksamissa.
Eroa esim tuohon Poppiin on liikennevakuutuksessa 300€ vuosi ja kokonaishinta kasko + liikenne vakuutus jo 500 € halvempi.
Eri yhtiöt laskee nuo eri tavalla. Helppoa onneksi vertailla nykyää webissä pitää vaan muistaa mitä yhtiötä niitä on olemassa.
Kasigessun vakuutus on mulla halvin Aktia/Folksamissa.
Eroa esim tuohon Poppiin on liikennevakuutuksessa 300€ vuosi ja kokonaishinta kasko + liikenne vakuutus jo 500 € halvempi.
Eri yhtiöt laskee nuo eri tavalla. Helppoa onneksi vertailla nykyää webissä pitää vaan muistaa mitä yhtiötä niitä on olemassa.
Kuraköröttelijä
-
Patukka
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Ihan uteliaisuuttani kokeilin minkä verran Domin liikennevakuutus olisi POP:illa, oli 589 euroa. Nykyinen vakuutus Pohjolassa 371 euroa eli parisataa halvempi. Eli tässä näin päin, ei näitä millään normalilla logiikalla pysty selittämään, toisalta vakuuttamisen logiikka onkin aivan omanlaistaan. Minkä olen vuosien varrella oppinut on se että mp-vakuutukset kilpailutetaan kerran vuodessa vakuutuskauden vaihtumisen tienoilla. Lisäksi näyttää siltä ettei keskittäminen, ainakaan minun tapauksessani, kannata. Deauvilleen halvin vakuutus löytyi viimeksi If:istä.tertsu kirjoitti:Minusta nuo korotukset on aina mitä sattuu ja takuulla ei perustu mihinkään yleiseen indeksiin. Puolen tunnin surffauksen tuloksena vakuutus vaihtu jo POP vakuutukseen ja hinta on nyt halvempi kun Pohjolan vanha hintaKilpailu toimii edelleen ja hyvä niin !
On noi vakuutuksien hinnat hurjaa luettavaa. Vaihtelee eri pyörä merkkien kesken todella paljon. Niinkuin myös yhtiöittäin.
Esim. mun kawa kle 500 -91 vm, IF: ssä 35% bonuksilla pelkkä liikenne 226,70 €. Pohjolassa sekä kaikkialla muualla samoilla bonuksilla vähintään 500€ / vuosi.
Kaveri vaihtoi zxr 750 kawan vm -94 turvasta IF -> maksu tippu melkein 500€ / vuosi.
Laskeskelin piruuttani 990 adven vakuutuksia IF: stä ja samoilla tiedoilla, ikää 31v ja bonuksia 35% niin pelkkä liikenne yli tonnin
huhhuh..
Esim. mun kawa kle 500 -91 vm, IF: ssä 35% bonuksilla pelkkä liikenne 226,70 €. Pohjolassa sekä kaikkialla muualla samoilla bonuksilla vähintään 500€ / vuosi.
Kaveri vaihtoi zxr 750 kawan vm -94 turvasta IF -> maksu tippu melkein 500€ / vuosi.
Laskeskelin piruuttani 990 adven vakuutuksia IF: stä ja samoilla tiedoilla, ikää 31v ja bonuksia 35% niin pelkkä liikenne yli tonnin
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Moro,
Tuli If:ltä punakilpipyörien vakuutuslappu ja noussuthan ne oli pirusti.
Kyseessä siis 65cc crossi ja 250cc enduro. Molemmissa liikenne+osakasko (hirvi, palo, varkaus).
Liikenne 295 eur/vuosi
Osakasko 74 eur/vuosi
Kolmisen vuottan sitten punakilpisen liikenne+osakasko oli about 230 eur. Viime vuonna 300 eur ja nyt 370 eur!
Eihän tuo nyt ihan mahdoton olisi, jos mopoilla ajettais pirusti, mutta kun nyt nuo molemmat lähinnä seisoo tallissa. Liikennettä ei tarvita ollenkaan, mutta kun palo, varkausvakuutusta ei saa ilman liikennettä, eikä maastoliikennettä saa seisontaan.
Tietääkö joku yhtiön, jossa maastoliikenteen saisi seisontaan?
Tuli If:ltä punakilpipyörien vakuutuslappu ja noussuthan ne oli pirusti.
Kyseessä siis 65cc crossi ja 250cc enduro. Molemmissa liikenne+osakasko (hirvi, palo, varkaus).
Liikenne 295 eur/vuosi
Osakasko 74 eur/vuosi
Kolmisen vuottan sitten punakilpisen liikenne+osakasko oli about 230 eur. Viime vuonna 300 eur ja nyt 370 eur!
Eihän tuo nyt ihan mahdoton olisi, jos mopoilla ajettais pirusti, mutta kun nyt nuo molemmat lähinnä seisoo tallissa. Liikennettä ei tarvita ollenkaan, mutta kun palo, varkausvakuutusta ei saa ilman liikennettä, eikä maastoliikennettä saa seisontaan.
Tietääkö joku yhtiön, jossa maastoliikenteen saisi seisontaan?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Mulla on iffissä pelkkä palo/varkaus punakilvessä.pari vuotta sitten ainakin onnistu katkasta maastovakuutus ja jättää osakasko.
-
Tirli
- Pyörä: Honda XL 700 V Transalp
Vakuutusmatematiikka on kyllä mystinen laji. Mä tein pyörää ostaessani hätäpäissäni liikkeessä vakuutuksen Tapiolaan. No, se oli mennyt paikalliseen LähiTapiolaan. Liikennevakuutuksen perusnaksu 2579,24 euroa ja alennuksineen 1470,16. Kasko 3269,65 ja alennusten jälkeen 1011,63.
No, soitinpa vanhan Tapiolan aikaiselle vakuutusmyyjälleni, joka ystävällisesti siirsi liikennevakuutuksen LähiTapiolan järjestelmästä sinne Tapiolan järjestelmän puolelle ja teki kaskonkin uusiksi, vaika se säilyikin täällä paikallisessa LähiTapiolassa. Liikennevakuutuksen hinnaksi tuli 850,79 ja alennusten jälkeen 581,85. Kaskon hinta taas on 809,46 ja alennusten jälkeen 353,29. Enhän mä olis saanut edes kaskoa tällä yhteishinnalla, jos vakuutus olisi säilynyt ennallaan. Kyseessä on kuitenkin sama yhtiö käytännössä. Että niinku häh?!
No, soitinpa vanhan Tapiolan aikaiselle vakuutusmyyjälleni, joka ystävällisesti siirsi liikennevakuutuksen LähiTapiolan järjestelmästä sinne Tapiolan järjestelmän puolelle ja teki kaskonkin uusiksi, vaika se säilyikin täällä paikallisessa LähiTapiolassa. Liikennevakuutuksen hinnaksi tuli 850,79 ja alennusten jälkeen 581,85. Kaskon hinta taas on 809,46 ja alennusten jälkeen 353,29. Enhän mä olis saanut edes kaskoa tällä yhteishinnalla, jos vakuutus olisi säilynyt ennallaan. Kyseessä on kuitenkin sama yhtiö käytännössä. Että niinku häh?!
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Taitaa integrointi olla viel vähä vaihees...
Ite kyl soittaisin viel muutaman muunki vakuutusyhtiön läpi kun kuulostaa edellee aika kalliilta vaikka iso tiputus oliki.
Ite kyl soittaisin viel muutaman muunki vakuutusyhtiön läpi kun kuulostaa edellee aika kalliilta vaikka iso tiputus oliki.
Näissä pankkien, vakuutusyhtiöiden ym varainhoito systeemien yhdistymisessä on aina näitä sekaannuksia. Osa niiistä johtuu ihan tietoja suojaavasta lainsäädännöstä. Monia tietokantoja ym aisakkuuksia siirrellään ja niitä ei voi oikein lakisyistä etukäteen koeponnistaa. Eli siirretään (ajetaan systeemit läpi)viimetingassa ja onnistuu tai eiTirli kirjoitti:Vakuutusmatematiikka on kyllä mystinen laji. Mä tein pyörää ostaessani hätäpäissäni liikkeessä vakuutuksen Tapiolaan. No, se oli mennyt paikalliseen LähiTapiolaan. Liikennevakuutuksen perusnaksu 2579,24 euroa ja alennuksineen 1470,16. Kasko 3269,65 ja alennusten jälkeen 1011,63.![]()
Mutta kallishan tuo.
-too Big to fail-
Aika kalliilta kuulostaa tuo tiputettukin, sama teho/paino kuin AT:ssa ja if:ssä taitaa olla koko vuoden setti ~500e (ennen bonus/järjestöalennuksia) sisältäen jonkinlaisen kohtuullisen kaskonkin (parempi kuin se normi tulipalo/hirvihärpäke).
Русский военный корабль, иди на хуй
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
vakuutusmarinaa
Mulla oli iffissä 45% poonus liikennevakuutuksesta. Siirsin vakuutuksen Lähitapiolaan ja siellä on nyt 70% poonus. Siellä kasvaa poonus siis nopeammin. Onnistui myös laittaa Honda seisontaan, halvempaa kuin viedä kilvet konttorille ja voi ilmeisesti kuitenkin talvella ajaa ajokauden kun on vaan seisonnassa. Näyttäisi että jos on poonuksia edes jonkin verran tuo liikku kannattaa. Maksu on tuossa husassa nyt noin 300€ vuosi tuolla 70% poonuksella ja ympärivuotisella vakuutuksella siis.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Kuraköröttelijä