jaket kirjoitti:
Kaveri puheli samaa ongelmaa ja osti valutulpat, ongelmat loppuivat siihen.
Tarkoitatko minun ongelmaa vai huonosti istuvista tulpista.
Vähän epäselvästi kysyin. Eli oliko kaverilla samantapainen ongelma kuin minulla johon sitten auttoi valutulpat.
Ennen kurssia ostin Bilteman vaaleanpunaisia korvaan survottavia tulppia 2,99€ 10 paria jotka puristaa korvakäytävän vihlovan kipeäksi.
No entäs jos kiihdyttelet ilman tulppia?
Sillähän se on helposti testattu, ja olispa helppo korjaus. Survottavia en ole korviini tunkenyt yli kymmeneen vuoteen, muistan noista survottavista vain sen että jos ne saa paikalleen niin tiukasti että ne vaimentaa, niin kohta on korvakäytävät kipeät ja kävely ton rumpuefektin takia jotenkin vaikeaa.
Kaverilla oli sama kuin itsellä. Pitempi ajo rupeaa sattumaan korvakäytävään kun tulppa puristaa. Sormienvälissä pyöriteltävä on pahin koska se omaa eniten voimaa puristaa ulospäin.
Itse käytän quiet 2 tulppia, mutta pitemmän päälle nekin alkavat sattumaan. > 4h ja useita pois ottoja. Joskus kestää pitempään. Joskus ei. Kai se on kehon tapa sanoa, että ota nyt jumalauta tää pois korvasta tai tapahtuu jotain.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Suosittelen lämpimästi tulppia jotka on valmistettu omasta korvasta otetusta valoksesta.
Olen nyt 2 vuotta pitänyt niitä päivittäin korvissa (lukemattomina päivinä yli 12h kerrallaan) ilman mitään ongelmia.
Nuo pyöritettävät tulpat oli pakko ottaa pois noin 30 minuutin ajon jälkeen, mutta näillä valutulpilla ei ole pienintäkään ongelmaa.
Toki hankintahinta on kallis, mutta omasta mielestäni ne ovat todellakin hintansa arvoiset.
Oireet voisi kyllä sopia hyvin niskaan, itselläni on kaikenlaista kremppaa ja kulumaa,
ja kun niskassa menee hermot nikamien väleissä niin voi tapahtua äkillisessä repäisyssä just niin että alkaa sumentamaan.
Uusi pyörä jossa on eri asennossa niska ja kiihtyvyyskin parempi, niin periaatteessa vois vaikuttaa.
Itsellä on myös usein tuota asentohuimausta, sen saa aina pois kun tekee sen liikesarjan kunnolla kerran pari.
Onneksi ei ole vielä ullut mopoillessa sitä.
Marko Hemmilä kirjoitti:Suosittelen lämpimästi tulppia jotka on valmistettu omasta korvasta otetusta valoksesta.
Valokset löytyi. Ovat olleet 15v unohduksissa. Vaikuttaa että korvakäytävät eivät ole juuri muuttuneet tuntuvat pitävän melun jotakuinkin siedettävänä.
Niskojen tutkimus alkaa 10.6 Niska aikoinaan kuvattiin ja kuluma vikaa havaittiin jo 20v sitten.
Sen tästä säikäyksestä oppi että täytyy kuunnella vanhaa ruotoa ja mennään sen antamissa rajoissa.
,,,,,,,,,.........::::::???????!!!!----( ) ota täältä puuttuva välimerkki jos se on väärässä paikassa siirrä se tänne.