Seikkailuhenkisiä matkaenskailijoita Venäjälle?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ptr
Pyörä: 701

Tuollanen reissu tehtiin männä suvena..

Viesti Kirjoittaja ptr »

TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

No niin, nyt olisi 8 kurapyöräilijää ilmoittanut halukkuutensa ajelemaan rajan taakse. Siis vastausjärjestyksessä: Speedyg, jonpal, TTA, PilcQ, Kunkku, Mika TA-91, PAH ja minä itse.

Aika sopivan kokoinen joukko, mun mielestä...

Sitten aletaan vaikka kasaamaan reissun pelisääntöjä, laittakoon jokainen pienen kuvauksen itsestään, moposta ja varustuksesta. Ja kaikille jotakin reissun päällä, nimetköön jokainen jonkin paikan missä haluaa ajella tai käydä (no ei pakosti, jos haluaa vain ajaa joukossa mukana).

Laitetaan tähän topicciin piste ja siirretään nyt homman keskustelu ja suunnittelu yksityispuolelle ja sähköpostiin, O'K?

Sitten vaan ideoimaan...
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Minkäslainen viisumi tarvitaan moporeissuun ryssän maille ja mitä se maksaa :?:
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Tuskin edes Luoja tietää vastausta siihen, mitä ensi keväänä tarvitaan Venäjälle pääsemiseen... Tuskin siitä kannattaa vielä liian pitkälle meneviä päätelmiä tehdä.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Vain luoja tosiaan tietää mitä ens vuonna vaaditaan mut tänä vuonna on riittänyt normaali viisumi. Kannattaa vakavasti harkita vuoden viisumin hommaamista. Lyhyt viisumi maksaa noin 50e kun vuoden vastaavan saa 100e. Vuoden viisumi tulee noin 6 viikossa joten ajoissa pitää laittaa paperit vetämään.
Lisäksi vaaditaan venäjän liikennevakuutus prätkään joka 74kW pyörään maksoi neljältä kuukaudelta noin 40-50e. Lyhyemmäksikin aikaa vakuutuksia voi ottaa mutta esim. parin viikon vakuutus voi sitten maksaa 20e. Hinta ei ole lineaarinen.
Tänä vuonna lisäksi rajan ylitys Venäjälle on maksanut 3e/kerta. Takaisin pääsee ilmaiseksi :)
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Jos porukkaan vielä mahtuu, niin kiinnostusta reissuun kyllä löytyy. Venäjä kiinnostaisi nimenomaan matkaenskalla reissaamiseen, mutta ei tuonne päin ketään lähipiiristä saa houkuteltua mukaan ja yksin ei uskalla.
XRV-97
jonpall

Viesti Kirjoittaja jonpall »

Minulla ajotaito edes riitä CBRn maastotahtiin,
Kontiossa todettu..
Pyörä Transalp ja jos fiksumpia vaihtoehtoja,
niin kerkeenhän ostaa tarkoitukseen sopivampi.
Aloittelija olen, vasta toinen kesä takana, olen
kiitollinen hyvistä neuvoista.
tand
Pyörä: Yamaha Tenere Extreme Honda TLR200

Venäjälle...

Viesti Kirjoittaja tand »

Terve

Nytten vasta huomasin samoilla ajatusurilla olevat.

Hinkua olisi venäjälle lehteä.

Porukkaa ei voi tietenkään komppanian verran olla mutta jos mahtuu niin mukaan tulisin.

terveisin :D
T-and
HeikkiT

Viesti Kirjoittaja HeikkiT »

jonpall kirjoitti:Minulla ajotaito edes riitä CBRn maastotahtiin,
Kontiossa todettu..
Pyörä Transalp ja jos fiksumpia vaihtoehtoja,
niin kerkeenhän ostaa tarkoitukseen sopivampi.
Aloittelija olen, vasta toinen kesä takana, olen
kiitollinen hyvistä neuvoista.
Hyvä pyörähän tuo on reissuun, ei mitään syytä vaihtaa. Itselläni on seuraava malli ja sillä mennään.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Kyllähän sieltä venäjän teiltä näköjään haatetta löytyy...

http://englishrussia.com/?p=315
Jussi
Pyörä: KTM 950 Adventure H-D FatBoy

Maasturimiehiltä tietoa

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kannattaisi varmaan vähän konsultoida noiden offroad-autoilijoiden kanssa Venäjän reissuista. Ovat tehneet sinne useita reissuja maastoautoilla ja nimen omaan vältelleet asfalttia, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Vinkkejä reiteistä jne varmaan saisi kun joku kysyisi...

http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... php?t=2758
Juonio
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Juonio »

Tuollaiseen törmäsin: http://www.peterpanmaailma.com/MikaMika ... arelia.htm
Vähän pitempi reissu ja hintaakin reilummin.
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

Aika suolaisen hintaista... katteet on kohdallaan. Myyjän mielestä. Onhan se tietysti helppoa tuollalailla reissata: seuraa opasta ja ihmettele paikkoja.

Pienellä omatoimisuudella selviää paljon halvemmalla, jos selvittelee kohteita ja reittejä itse etukäteen.

Mutta se maininta, että kyykkypyörille reitti ei ole sopiva, pitää paikkansa. Kun viimeinen Suomen rajapuomi on ohitettu niin kyykyllä matka loppuu siihen :D

Aina autoillessa sinnepäin tulee mieleen, että juuri siihen Suomen rajalle itäänpäin meneville voisi laittaa kuopista ja huonosta tiestä varoittavan liikennemerkin. Ja lisäkilpi alle: "Voimassa Vladivostokiin asti". :D
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Kiinnostusta Venäjänmatkailluun näyttää olevan muillakin. Omissa suunnitelmissani on ollut ajaa etelästä, Vaalimaalta tai Nuijamaalta rajan yli ja suunnata M18 tietä myötäillen pohjoiseen, Muurmanskiin. Sieltä Kirkenesin kautta Suomeen ja etelään.
Aikaa olen ajatellut varata pidennetyn viikon, 8-9 päivää. Ajankohdan pitäisi olla loppukesästä 2007, kovin aikaisin touko-kesäkuussa ei noille seuduille kannata mennä ja keskikesäksi on muita suunnitelmia. Yöpyminen mahdollisuuksien mukaan hotelleissa, teltan voisi ottaa varmuuden vuoksi mukaan. Metsäteitä ei minulla ole tarkoitus ajella, mutta hiekkateitä reitille varmasti osuu ja eiköhän paikalliset pikitietkin sovi paremmin matkaenduroille, kuin kyykyille.
Mitään lukkoonlyötyä suunnitelmaa mulla ei ole, eikä ole tarpeenkaan, yleensä lähtöpäivä ja ilmansuunta riittää. Päivämatkat ja reitit muotoutuvat kelien ja teiden mukaan.
Yleensä ajelen yksin, mutta jos talven aikana löytyy muita, joilla on samanlaisia reittisuunnitelmia, voitaisi ajaa porukassakin. MP matkailusta mulla on kyllä kokemusta, mutta Venäjä on suuri tuntematon. Sen verran tosissani kuitenkin olen, että kielen opiskelun aloitin, jos vaikka talven aikana oppisi aakkoset ja osaisi lukea tienviittoja.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

TeemuV kirjoitti:Mutta se maininta, että kyykkypyörille reitti ei ole sopiva, pitää paikkansa. Kun viimeinen Suomen rajapuomi on ohitettu niin kyykyllä matka loppuu siihen :D

Aina autoillessa sinnepäin tulee mieleen, että juuri siihen Suomen rajalle itäänpäin meneville voisi laittaa kuopista ja huonosta tiestä varoittavan liikennemerkin. Ja lisäkilpi alle: "Voimassa Vladivostokiin asti". :D
Nojoo, kaverit on ollu mukana monella reissulla puolikyykyillä ja hyvin pärjää. Jos ajaa asfalttia niin pärjää mainiosti. Soralla vasta tarvii enduromaisempaa pyörää.

Jos on ollu vain autolla liikenteessä niin pitää huomioida se että pyörällä voi aina ajaa siitä isojen reikiken välissä menevää kannasta pitkin. Autolla jossa renkaat on kahdessa linjassa on mahdotonta vältellä kaikkia kuoppia joten eteneminenkin on röykkysempää.

Tuossa kuva tuollaisesta perustiestä. Viime kesältä tuosta Kannakselta.
http://asko7.softavenue.fi/tuomo/kuvaga ... 2&Kid=4955

Tuokin kohta on hankala kiertää autolla mut prätkällä vaan ajaa tuosta oikealta tasaista kohtaa ohi.

Mitä käsitykseni noista offroad-touhuista on (ollu mukana parilla reissulla) niin äijät taitaa etsiä mahdollisimman pahaa maastoa eli käytännössä vain metsässä näkyvää ohumpia puita kasvavaa uraa. Ei todellakaan mitään parasta prätkämaastoa.
Vastaa Viestiin