vakuutusmarinaa

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Patukka
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S

Re: vakuutusmarinaa

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Inline kirjoitti:Nyt tarttii vähän avautua vaikkei tapana ookkaan.

Hei. IF kansiossasi on uusi lasku 1000.90e. Laskun eräpäivä on 21.07.2014.
Mulla on IF:in vuodenaikahinnoiteltu vakuutus, en halunnu seisonta-ajallista koska haluan, ja aion yrittää ajaa ympäri vuoden.
Suora lainaus IF:in sivuilta:

"Ifin vuodenaikahinnoitellun vakuutuksen hinta vaihtelee eri kuukausina painottuen niihin kuukausiin, jolloin moottoripyörät ovat eniten liikenteessä. Vakuutusmaksu laskutetaan kuitenkin tasaisesti ympäri vuoden.

- Asiakkaamme ovat toivoneet, että laskutus tapahtuisi tasaisesti, jolloin kesällä rahaa jäisi enemmän loma-ajasta nauttimiseen. Kuuntelimme asiakkaitamme ja päätimme toteuttaa heidän toiveensa, Pöyhönen kertoo."

21.7 on eräpäivä tosiaan, maksettavaa prätkän osalta 908,53€, prätkän koko vuoden vakuutukset 965,53€.
Talvelle, 21.1 eräpäivä, jää siis prätkän osalta maksettavaa 55,11€ :twisted: :twisted:
Mun laskut tulee 2 erässä, mutta mun mielestä joku mättää kun 94% prätkän vakuutuksesta lankee nyt maksettavaks,
kun vakuutusta ottaessakin mulle mainostettiin tota että jakautuu tasasesti.....
( Hurjat vakuutusmaksut selittyy nuorella iällä + ei o etukäteen bonuksia muuta kun liikenteen lähtöbonus 20%)

Onneks laskutus tapahtuu tasaisesti niin kesälle jää enemmän rahaa käyttöön :twisted:

Kyllä tuossa on nyt jotain hämärää. Vakuutusmaksun suuruuteen en ota kantaa mutta tuossa Ifin vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa pitäisi kyllä maksujen tulla tasaerissä. Näin ainakin minulla tuon Villen vakuutusten kanssa, vakuutus on kolmessa erässä ja viimeisen vakuutuskauden maksut tulivat 3*noin kahdeksan kymppiä. Kannattaisikohan ottaa yhteyttä yhtiöön ja kysäistä missä nyt oikein mennään kun puheet eivät vastaa tapahtunutta.

Muuten, Domille If tarjosi vakuutusta hintaan ~570,00€ mutta Pohjola pisti vielä parisataa halvemmaksi. Pohjolalla on ajokauteen perustuva hinnoittelu joten sieltä tulee vakuutus yhdessä erässä, tammikuussa eikä siten ole lisäämässä kesäkauden kustannuksia joita muutenkin on enemmän. Tällä hetkellä ajoneuvojen vakuutukset ovat siis kolmessa yhtiössä ja kotivakuutus neljännessä joka varmaan siirretään lähiaikoina johonkin näistä kolmesta. Joten ainakaan minun tapauksessani ei keskittäminen olisi kannattanut ja kantona kaskessa ovat juuri kahden eri pyörän vakuutukset. Niistä molemmista ei yksikään yhtiö ole saanut aikaiseksi kustannustehokasta kombinaatiota.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Miten hyvin vakuutusyhtiöden nettilaskureiden antamat hinnat täsmäävät niihin, joita saa soittamalla? Ei olisi oikein työaikaan aikaa roikkua puhelimessa ja vakuutus pitäisi saada otettua uuteen pyörään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
uiop
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja uiop »

Kyllä ne aika "lukkittuja" ovat ne nettilaskurien hinnat yksittäisissä vakuutuksissa. Eli samaa saat netistä ja soittamalla. Keskityshommissa sitten varmaan kannattaa soittaa/käydä paikanpäällä.
{]o.O[}
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

marinaa tai ei,niin ois kiva tietää josko jossain vakuutusyhtiössä voi vielä pitää pyörän kilvellisenä,ja seisonnassa koko vuoden?vai onko oltava vähintään 1 "ajokuukausi"?
Foorumin "sekakäyttäjä"
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

If:illä ainakin pystyy tai pustyi, rojekti susuki ollut seisonnassa nyt muutamia vuosia.
Lisää urkua monitoriin...
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Mulla on nyt Honda Tapiolassa seisontavakuutuksessa ajokausivakuutukselle muutettuna sen pystyy tekemään.
Eli ajokauden ajaksi kun laittaa seisontaan ei vuodessa vakuutukset ole montaa kymppiä jos kahtakaan.
Kuraköröttelijä
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pohjolassa ei saa seisontaan ollenkaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
juhop
Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500

Viesti Kirjoittaja juhop »

IF:illä vakuutukset. Bemari n.260e/v liikenne + osakasko, Honda n.290e/v liikenne + osakasko. Ei valittamista. Bonuksia olen kerryttänyt viime vuodesta. Niin ja ympärivuoden on voimassa.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

pkilpo kirjoitti:Mulla on nyt Honda Tapiolassa seisontavakuutuksessa ajokausivakuutukselle muutettuna sen pystyy tekemään.
Eli ajokauden ajaksi kun laittaa seisontaan ei vuodessa vakuutukset ole montaa kymppiä jos kahtakaan.
Tossa kuukaus,kaks takaperin kysyin tätä,niin ei kuulemma enää onnistu.Olisin tarvinnu talvimopolle vakuutusta...

Iffillä on perin kummallinen hinnottelu,vanhat mopot on mukavan halpoja,mutta uudemmista nyhdetään.
Jani_rr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Popvakuutukselta sain ihan kohtalaisen hinnan. 0 prosenteille, kun toisessa pyörässä on täydet.
Eli eteläsuomi KTM400exc vuosimallia 2009. 20% liikenteeseen alkuponari. Osakasko joka oli aika laaja, jotain 38€ vuosi.
Yhteensä n 400€ vuosi.

Pohjolalla oli puolet kalliimpi vaikka mulla on siellä kaikki muut vakuutukset, ja selvästi halvin paikka ollut muuten.

Jani
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
kylaenmies
Pyörä: Beta RR 400

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

Meikälläkin hyppäsi tänään poppiin, 400€ pikkukaskolla (bonus 20%) koko vuosi ajoa, ei meinannu irrota muualta vastaavaa alle 600€:lla. Korvaakohan ne oikeasti mitään? Vakuuttaako nuo kilvettömiä?
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ei onnistunut vakuutuksen laskeminen popin sivuilla, kun
ei löydy rekisterinumeroa. Noh, soitto sinne ja joutuu vakuutusmyyjä varmistamaan tuotepäälliköltä
saako tehdä osakasko/kaskoa ollenkaan. Liikennevakuutus olisi onnistunut.
Luetteli merkkejä joihin joutuu varmistamaan, Husaberg, Beta, Husqvarna yms.
Kesän alussa kuulemma muuttunut tälläiseksi.

Kilvettömän vakuutus heillä kuulemma erittäin kallis. En kysynyt mikä on erittäin kallis, kun
ei asia kosketa tätä tapausta.

Maanantaina selviää, mutta saattaa olla että pidän Pohjolassa, ihan vaan sorsimisen vuoksi.
Braa-aab!
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Re: Vs: vakuutusmarinaa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Tuli Pohjolalta lasku tänään. Superin liikennevakuutusmaksu on noussut 134 euroa, 664,71 euroon. Eivät ole edes vaivautuneet tuhlaamaan mustetta kertoakseen mistä moinen 25 prosentin korotus hinnassa johtuu. No, onneksi bonukset ovat sentään nousseet 5 prosenttiyksikköä niin en tarvitse maksaa vakuutuksestani kuin nelisenkymppiä aiempaa enemmän. :mad:
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Jeps. Eivät POPilta sitten voineet tehdä mulle kuin liikenevakuutuksen.
Ottamatta jäi. Mopo 300te Berggi 2011.
Braa-aab!
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tämä lupaa hyvää moottoripyöräilylle :evil:

Kohta pojjaat, on kurapyöräilyä lihasvoimin, kaikista suosituin topicci tällä foorumilla...

http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarki ... f5497713f4
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin