Yksi asia kannattaa pitää mielessä: kun on pienempi pyörä alla, tulee helpommin myös mentyä pienemmille poluille. Tässä kohtaa alkaa 690 tuntua isolta möhköltä. Melkein väittäisin että sinullakin kun on tuo 690 aiemmin ollut niin pistä suosiolla se pienempi, veri vetää kuitenkin metsääneero1989 kirjoitti:
Hmm jos ajattelee että molemmissa on sienisuodatin, ok pesu aina kun on törkynen, koneessa on öljyt-suodattimet yleensä vaihtuu samalla.. kuinka usein 15h(mitälie)tulee täyteen?
Tietty jos 690 pyrkis pitämään vakiona, että vaan konttaus-suojaus ja jotain pikkusta powerpartsia??
Toisaalta 690 tankki valopalaa/täysi tekee niin suuren muutoksen ajettavuuteen, että tuota..
Huoltoväleistä en nyt niin isosti murehtisi, öljyn + suodattimen vaihto on nopea toimenpide ja ilmansuodattimia kun hankkii kolme kappaletta, ei niitä tarvitse olla koko ajan pesemässä. Vielä kun ilmanputsarin päälle hankkii pölysuojan niin peseminen helpottuu entisestään. Itse olen vaihdellut ilmansuodatinta n. 2h välein, vaikka se ei päällisin puolin likaiselta näytäkään niin pestessä on kyllä sitä hiekkaa sieltä tullut ja paljon. Läpi ei ole mennyt.
Huoltovälin täyttyminen riippuu tietysti täysin ajoista, itse olen vaihtanut öljyt+suodattimen 5-6 tunnin välein, viimeksi meni aika tasan kuukausi välissä. Ajo pelkästään radalla (+ siirtymä kotoa radalle tietä pitkin ~2-3km suunta). Yhdellä ajokerralla on tuntimittariin tullut yleensä n. 1h, vaikka kellosta katsottu radalla ja varikolla vietetty kokonaisaika on ollut n. 2h. Keskimäärin on tullut vedettyä semmoinen 5 kierrosta, ~12min/kierros ja sen jälkeen on miehestä mehut loppu.
Isommassa pyörässä (e.g 500 EXC) ja tiellä ajaessa voi varmasti tuota huoltoväliä huoletta venyttää sinne 10-15h, itse vain olen ajatellut sen niin että turha alkaa pihistelemään kun yksi öljynvaihtokerta maksaa suodattimineen ~15-20€ ja uusi mopo 12000+ €.
690 oli hauska pyörä, mutta kyllä se oikea enskailu on vaan niin paljon hauskempaa että vähän harmittaa miksi en jo aiemmin hankkinut tätä nykyistä pyörää. Mutta makunsa kullakin, sanoi kissa kun kassejaan nuoli