KTM Freeride

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

svheebo
Pyörä: Ktm 690 enduro-r

Re: KTM Freeride

Viesti Kirjoittaja svheebo »

Tapaninpäivän ajelulla sitten se tapahtui, eli kiusaus pikku säädättämiseen iski. Virtaavampi ilmansuodatin on tilattu ja odotellaan racingbike sidecarilta ilmoitusta koska on säätäjäwelho paikalla. Olettekos te ilmansuodatin / säädättämisen teettäneet käytelleet jokainen pyörän dynossa, vai onko tullut tuloksia ihan ilman penkitystäkin?
makeboy
Pyörä: KTM Freeride 350

Viesti Kirjoittaja makeboy »

svheebo kirjoitti:Olettekos te ilmansuodatin / säädättämisen teettäneet käytelleet jokainen pyörän dynossa, vai onko tullut tuloksia ihan ilman penkitystäkin?
Vapaavirtaussuodin + power commander V, täysin vakio putki.
Dynossa säädetty. Tyytyväinen olen, läpi alueen tuli tuplaten vääntöä. Huipputehoa olisi saanut revittyä enemmänkin,
muttei säätäjä suositellut. Vakiona takarenkaasta 18.8hp@10000, nyt 27.5hp@8000

Tarkkana pitää olla, ettei jää seos laihalle, edellyttää myös sitä että suodin pysyy hyvin paikallaan, eikä ime mistään väärästä välistä ilmaa.
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Ai että kun on ihmisen hieno elää pattereilla pyörivässä maailmassa.. jostain purasi hirvee ajovimma vaikka pihalla vesijääsekainen täysin ajokelvoton keli piikeille saatika nappuloille..

Eipä muuta kuin freeridellä ajelemaan pitkin tehdasta, hallit kapeine käytävineen ja tiukkoine käännöksineen tarjosikin ihan mielenkiintoisen temmellyskentän.. jos tila loppuu niin ainahan sitä voi yrittää pysytellä pystyssä vaikka ihan vaan paikoillaan - tai koittaa kääntää pyörä tapeilla seisten liian pienessä tilassa :? trukkilavoista saa varaston lattialle kehitettyä vaikka mitä ja onneks akku ei kestä loputtomiin niin ehtii vielä illaks kotiin.. :mrgreen:

saakohan näihin semmosia valkosia elintarvike renkaita ettei jäis niin kovasti mustaa jälkeä :?: :lol:

edit: no mutta perkule, googlehan se heti tarjos kuviin vimosen päälle kumit:
Kuva

edit2: löytyi toinenkin potentiaalinen vaihtoehto jolla ajoon tulee ihan erilaista tuntumaa:
Kuva
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Alempi taitaa olla se city rengas? :lol:
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Paloittelin, putsailin, vaihdoin loppuun ajetut osat uusiin ja niputin.
Kaksi KärmeKustaata ja muutama muukin varsin syvissä vesissä kahlattu kuntolenkki oli tehnyt tehtävänsä. Kuravesi oli mennyt, tai vähintään yrittänyt kaikkialle mihin ei saisi mennä.
Kävin läpi kaikki liittimet, laakerit, nivelet.. iskarihuoltoa unohtamatta.
Tuli kuin uusi :)
Liitteet
17880535_1434509356612480_9118765261761402696_o.jpg
18156635_1449424815120934_696703897835549313_o.jpg
ramirin

Ei mee tasan nallekarkit tässäkään ku toisilla on Freeridessä pakoputkia oikein kaksin kappalein ja toisilla ei yhtään..

Kuva
Liitteet
Screenshot_9.png
timo

ramirin kirjoitti:pakoputkia oikein kaksin kappalein]
No onhan se leuhkempaa kun oikeita lommoja tulee reilusti ja molemmin puolin 8)
Pakareista puheen ollen.. no akkuporakoneilla ajavia ei kiinnosta, mutta kuitenkin, noi on aika pirun hyvät kun tolla haluaa hiippailla salaa siellä sun täällä. Hirvet ja peuratkin ihmettelee mikä perskärpänen se siinä.
Haittapuolena oli, että meni toinen sihti totaalisen tukkoon ja toinenkin vähän. Otin pois. Meteli alkoi. Tein rosterista pikkaisen isommilla reijillä uudet. Nyt on enemmän ääntä, mutta ei liikaa. Kiertääkin paremmin.

Ja sitten noista universaaleista Kotarin takapyöränlaakereista; ostin tuohon koko takasetin keskiholkkeineen koska vanha oli muuttunut kolisevaksi ruskeaksi mössöksi.
Siinä on tietysti mukana ulkostefatkin. Niiden tarkoitus on säilöä uimavesi navan sisään, liuottaa rasva pois ja ruostuttaa laakerit niin nopeasti kuin mahdollista.
Jos toivoo pitkää ikää laakereille, voi kokeilla ulommaisista stefoista luopumista.
Niiden tilalle voi leikkailla vaikkapa polyeteenistä pelkän väliholkkiin nahkeasti kiinnittyvän muovikilven joka estää heinien ja risujen kiertymisen kiinni laakerin stefaan.
Sama metodi toimii Adventure-pyörissäkin.
Liitteet
1-78010015000.jpg
timo

Eli tuo vaalea on sitä halpaa muovia. Kura menee pienestä raosta sen taakse, mutta tulee heti lammikosta noustessa poiskin. Toimii.
Liitteet
xxxxxxxx.png
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

kiinnostaa, että saatko isomman tuntimäärän laakereille ilman stefaa. Jos toimii, niin täytyy itsekkin koittaa. Mä oon laittanut vaseliinia aika reippaasti stefan taakse, ettei sinne mahtuisi niin paljoa vettä. Tosin nyt laakerit ovat kyllä olleet tosi kestäviä, kun pyörä on maannut tallissa koskemattomana.

timo

VAK kirjoitti: ettei sinne mahtuisi niin paljoa vettä.
Siinähän sen pointti mun mielestäni onkin. Vesi menee sinne myös akselin ja keskiholkin välyksien kautta ja kun hiekka syö ulommaisen stefan ja sen hienon- moneen muotoon sorvatun holkin väljäksi, niin sitäkin herkemmin. Eikä varmasti tule pois. Yötä päivää siellä muhii ja lopulta on kuulissa asti.
Jos napaa "tuulettaa", eli laittaa vaan tuommoisen roskasuojan, kestää laakerin oma stefa ihan hyvin. Toki se laakeri pitää myös täyttää rasvalla piukkaan.
Mulla on SE:ssä ollut näin. Laakerit pysyy sisältä täysin puhtaana vuosia.
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

Liekö Bemarin insinöörit tätä miettinyt, kun tossa mun Terrassa ei eturenkaassa oo ollenkaan stefoja?? Tuskin.

Happi
ramirin

Mulla on kans toiminu vähän liiankin hyvin tuo metodi et pitää käytännössä aina mopon tallissa pukilla nii ettei renkaat ees ota maahan.. :cry:
timo

Ajoittaisiin yskänkohtauksiin löytyi selitys.
Vuoden verran niitä tuli harvakseltaan, ei joka ajokerralla, mutta joskus.
Viimeiset pari kuukautta tämän sytkäboksin liittimen putsauksen jälkeen kulkenut häiriöttä.
Harmillisia tällaiset viat, jotka tulevat hiipimällä ja joita ei heti tule korjattua.
Tai mitäpä sitä omaa laiskuuttaan harmittelemaan :oops:
Liitteet
17883705_1435450146518401_5896162147760179766_n.jpg
Pikku Hukka
Pyörä: KTM 690 enduro R, eMTB

Viesti Kirjoittaja Pikku Hukka »

Kuulumisia

Tänä kesänä tulee 4 vuotta täyteen Freeriden omistajana. Aikoinaan tehdyt muutokset pyörään ovat olleet minulle hyviä ratkaisuja. Ajoni on n. 1 x viikossa tapahtuvaa kuntoenduroajelua. CC-kisoissa olen pari kertaa käynyt jonkun yllyttämänä, mutta varsinaisesti kisaa ei ole tarkoitus pyörällä edelleenkään ajaa. Pari talvea oli nastat alla, viime talvena ei, liian vähäisen lumitilanteen vuoksi. Olen ollut pyörääni tyytyväinen ja en ole sitä mihinkään vaihtamassa. Recluse-kytkin oli pari vuotta kiinni, mutta se ei kuitenkaan ollut mun juttu, otin sen pois. Haluan paremmin kontrolloida itse pyörää, kuin mitä recluse mahdollistaa. Kuvia ei ole nyt laittaa, mutta ajetun näköinen mopo alkaa jo olla, virn. Tunteja on taulussa 160.

Semmosta.

t. Pikku Hukka, pyörässä Kuntohukka
"I am not so serious driver"
timo

Laita ihmeessä kuvia ja juttuakin.
Kuulostaa siltä että on ollut mieluinen pyörä sulle :P
Vastaa Viestiin