Tänään se sitten vaihtui. Niin hyvän tarjouksen sain uudesta Honda AT:stä, *DCT*. Että ostettiin sitten sika säkissä. Olin mä sen istunut, ja asento oli hyvä. Aattelin että muokataan sitten loput jos tarvetta tulee..
Hampaat nauranut koko päivän. Ei paluuta normivaihteiseen. Ajamisen helppous,mukavuus ja vaihtuu kuin ajatus jos tykkää näpsiä vaikka manuaalilla, tai ihan automaagina. Alusta erittäin hyvä, ja mukava. Patit ei tunnu missään, ei edes isommat mielestäni käy käsille. Ajoasenta mulle loistava. Penkki nyt matalalla, mut kuhan noi matkustajantapit nappaan pois, niin varmaan saa nostaa korkeammalle tasolle. Koneessa runtua mukavasti, ja pyörä "kaatuu" mutkiin kuin ajatus. Voisinpa väittää että fägervikin mutkat taittuu lähes yhtä helposti ja nopeasti kuin 701:lla tai jopa nopeammin, kun jarrut on mielestäni loistavat. Hiekkatielläkin voi pitää aikamoista vauhtia päällä. Tosin noi esiasennusrenkaat vähän luistelee, mutta pärjää. Erittäin helppo käsitellä ja kun istuu päälle, niin keveys on uskomaton. Painopiste kohdillaan, ja on helppo käännellä pienissäkin tiloissa. Huippulaite!
Tossa lueskellut juttuja tuosta laitteesta, niin aika parku koneen tehoista? Mutkasella hiekkatiellä ottaa sen 150km-h ihan vahingossa ja säätää vähän TC:lle siimaa niin mukavat luistot pystyy aika varmoin ottein heittelee. En testannut vielä ilaman avustuksia, mut hauskaa se oli noinkin, ja emmä 150:n vauhdeista siis luirutellut, vaan suoralla kun ei mittaria kattonut ja kiihdytti niin kuin vanhallapyörällä, niin vauhti kasvoikin yllättäen. Maantiellä kiihdytys automaatilla.. No tarviiko edes sanoa että, ei tarvii kuin kaasuakääntää ja katsoa kun maisemat vaihtuu. Mä en todellakaan haluisi enempää paukkua tuohon. Nytkin tuntuu että vois olla 20-30hv vähemmän ja silläkin kerkeis. Toi on nimenomaan MINULLE se kaivattu Adventurepyörä, jolla voi lähtee vähän pidemmälle seikkailee, ja jopa asvaltillakin viihtyy, (kunnon asvalttimutkat aivan mahtavaa, mut voi käydä kortin päälle.. DCT tekee siitä todellakin hauskaa, ja mutkasta kun ulostaa, niin ei tarvii ku kahvaa kääntää, tai jos oikein lapsettaa, niin manuaalipäälle, joka toimii myös todella nätisti..) vaikka hiekkateille heti käännyn kun mahdollista on. Plus kotimatkakin on vielä kivaa, ja rentoa. Toki mä ymmärrän niitäkin ketä haluaa vähintään sen 160hv pyörältä, mutta ne ei mun juttu ole. Voisin muistella 1200bandittia joka aikoinaan oli, ja tossahan näyttäisi olevan runtua samanverran, ja vääntöä enemmän, mutta alempana. Emmä kaivannut aikoinaan siihenkään lisää ruutia.

Mut jos oisin katupyörän hankkinut, niin sitten siinä ois saanut olla vaikka kolmesataa heppaa..

Mutta ei tähän tarkoitukseen mitä olen viimeiset viisvuotta mopoilta halunnut. Ehkäpä tuosta tulee mieleen banditin/950 ois yhistellyt jos pitäisi muutamalla sanalla sanoa.
Tänään ajeltiin kavereiden kanssa, pääosin oli katupyörää mukana, mut olipahan pitkästä aikaa hauskaa ajaa asvalttiakin. Toimi myös moottoritievauhdeissa. Ei tullut paikat kipeäksi, ja oisin vielä hyvin voinut jatkaa ajoa, mut panssari/rossipaita varusteena alkoi vähän jo vilu tulemaan. Tosin orggisplexi suojas 178cm ruhoa hyvin, ja pysyi sen takana sutkoht lämpimänä.
Jotain miinuksia? Matkustajanjalkatapit eessä kun liikuttelee pyörää kun päällä istuu. DCT voisi välillä toimia fiksummin D:llä. Eli pitää melkein aina kuutosta, ja kestää hetken tajuta että voishan sitä pienempääkin vaihtaa, ja loppuiltaa kohden se alkoi jo itsekin tajuamaan, ja mä tajusin myös kääntää vähän enemmän kahvasta niin silloin vaihtoi iloisesti pykälän pari pienempää mut jos ajaa vaikka jonkun hitaahkon paikan, niin melkeinpä sitten nappaisin manuaalille ja ajaisin vaihteella mikä sopii parhaiten.. Ongelmaa ei ole, ku ite kertoo sillä hetkellä että laitetaanpa se 5, tai 4 sisään. Sportilla, tai sitten tuo ofroad moodi joka nostaa kierroksia jonnin sata. Eli ei sekään oikeastaan ole ongelma, ja voisi olla jossain kohtaa vaikka ihan päivityksellä "korjattavissa" Enpä mä nyt muuta keksi. Mulle toi pyörä sopii paremmin kuin hyvin, ja mielestäni vielä hyvännäköinenkin. Ei ole ostorapulaa...

Tekis mieli lähtee testaa valot vielä ja heittää joku muutaman tunnin yöpyrähdys. Mut säästetään yöajelua toiselle illalle.
Suosittelen! 9,5/10