KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Akselissa lukitustapin reikä mennyt horoksi ja uudella lukolla lukitus tuntuu oudolta, kokemusta on. Vaihtoehtoja on kolme, jättää sellaiseksi, ostaa uuden akselin, tai irroittaa nykyinen ja kääntää sitä 180 astetta jolloin tulee terve lukituskolo käyttöön. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa keulan offset muuttuu joka vaikuttaa ohjauksen vakauteen ja kääntyvyyteen, jotkut ei huomaa eroja, toiset tykkää ja toiset ei.
Kylätason kurapyöräilijä.
Miten toi akselin kääntö on lukittu? Onko akselin pää muotoiltu niin ettei sieltä voi pyöriä tyhjää.
Ok. Pitää tässä purkaa etupää kun aika on otollinen. Itsellä tulisi mieleen, että olisi mahdollista muotoilla kemppiliimalla reikä uutta vastaavaksi.
a2 muutos:
Menikin kivuttomasti. Bikeworldissa a2 kartta koneeseen ja paperi taskuun. K1 konttorille. Pyörästä katsottiin vain kilometrit ja se olis siinä. On tää nykyruiskumaalilma hieano
a2 kartta: 70e
rekisteröinti 59e
a2 muutos:
Menikin kivuttomasti. Bikeworldissa a2 kartta koneeseen ja paperi taskuun. K1 konttorille. Pyörästä katsottiin vain kilometrit ja se olis siinä. On tää nykyruiskumaalilma hieano
a2 kartta: 70e
rekisteröinti 59e
-
Koheltaja
Kukin tavallaan hitsivehkeiden kanssa mutta mulle ohjauslaitteisto on pyhä paikka minne ei kemppejä näytetä.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Olen lähes kaikkea mopossa hitsivehkeillä sorkkinut mutta ohjauskomponentteihin ei epäjatkuvuuskohtia tehdä.
-
Koheltaja
Lukitus on alemmassa T-palassa, ei saa paikalleen kun kahdessa asennossa. Helpoin tehdä alakolmio irroitettuna ja samalla saa huollettua ohjauslaakerit.AKH kirjoitti:Miten toi akselin kääntö on lukittu? Onko akselin pää muotoiltu niin ettei sieltä voi pyöriä tyhjää.
Päivitystä
60 tkm tuli mittariin.
Edellisestä vaihtunut kytkin, ohjauslaakerit ja linkun laakerit.
Moro
Laitteeni on malli -13 ja otettu käyttöön -14.
Viime sunnuntaina tuli 50 tkm täyteen.
Matkan varrella hajonneita osia on:
- takajarrun pääsylinteri
- 2 jakkaraa
- johtosarja (hankin joskus käytetyn muutamalla kympillä)
Tulossa
- kytkin täytyy uusia, samalla vapaakytkin. Oli täällä hyvä esitys aiheesta.
Venttiilien seuraajien rullia on uusittu 20 tkm välein. Varmuuden vuoksi.
Moottori ei ole kovilla ollut mutta ajo-olosuhteet ovat olleet pääosin metsäautoteihin verrattuna rankemmat.
Öljyn ja suodattimien vaihtovälinä olen pitänyt n 3 tkm. TB n öljyä pääosin olen käyttänyt.
" ei huono" - mielestäni. Toki uusi johtosarja olisi ollut kallis.
ptr
60 tkm tuli mittariin.
Edellisestä vaihtunut kytkin, ohjauslaakerit ja linkun laakerit.
Moro
Laitteeni on malli -13 ja otettu käyttöön -14.
Viime sunnuntaina tuli 50 tkm täyteen.
Matkan varrella hajonneita osia on:
- takajarrun pääsylinteri
- 2 jakkaraa
- johtosarja (hankin joskus käytetyn muutamalla kympillä)
Tulossa
- kytkin täytyy uusia, samalla vapaakytkin. Oli täällä hyvä esitys aiheesta.
Venttiilien seuraajien rullia on uusittu 20 tkm välein. Varmuuden vuoksi.
Moottori ei ole kovilla ollut mutta ajo-olosuhteet ovat olleet pääosin metsäautoteihin verrattuna rankemmat.
Öljyn ja suodattimien vaihtovälinä olen pitänyt n 3 tkm. TB n öljyä pääosin olen käyttänyt.
" ei huono" - mielestäni. Toki uusi johtosarja olisi ollut kallis.
ptr
Viimeksi muokannut ptr, La Elo 24, 2019 8:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oliko niin, että nuo keinuvivut voi laueta varottamatta?
e: Mitä yleensä särkyy, jos nuo pettää?
e: Mitä yleensä särkyy, jos nuo pettää?
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Muutaman kuvan nähny kun metsästetään neuloja koneen päältä ja sisältä. Kaikki on mahdollista hajota siinä vaiheessa kun vieraita metalliosia liikkuu vapaana.
Itellä varoitteli niin että alkoi naputtaa tavallista enemmän, pikkuhiljaa voimistuen. Rullassa oli klappia n. 1mm, eikä neulat, tai niiden jämät, olleet päässy karkuun. Olipa sitten akselitappi tai neulat kuluneet niin tomuna suodattimissa ja laakerimetalliin painautuneena? Uudet sisään ja välysten tarkistus riitti minulle, taas o kehrätty 10k! Tietysti toivois että nuo uudet kestäis hamaan tulevaisuuteen, ennakkoon en viitti alkaa vaihtaa ellei ole tiedossa pidempää reissua.
Jumiutunut rulla voi hangata nokkaan jälkeä, se onkin sit onnenkauppaa et kuinka paljon...
Jumiutunut rulla voi hangata nokkaan jälkeä, se onkin sit onnenkauppaa et kuinka paljon...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Ekat kunnon ajelut takana. Tehoa on alhaalla vaikka kuristettukin. Ja mistähän niitä jarrukahvoja saa ostettua? 
-
Justeeri
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Vaikkapa motokeitaalta tai motopalvelusta.Pilssi kirjoitti:Ekat kunnon ajelut takana. Tehoa on alhaalla vaikka kuristettukin. Ja mistähän niitä jarrukahvoja saa ostettua?
-
B12
- Pyörä: 690 Enduro R -15
Itse olen laittanut viime vuosina kaikkiin pyöriin ebaysta hankitut "Kiinan Pazzot". Kotariin käy se short-malli. Laatu on huippuluokkaa ja hinta jotain 15-20€/pari. Ei itketä kauheasti, vaikka ottaisi osummaakin. Alkuperäiset kahvat ovat aika kalliita.
Vaikka tuollaiset, itellä juuri nuo oranssit:
https://www.ebay.com/itm/Short-CNC-Brak ... :0&vxp=mtr
Vaikka tuollaiset, itellä juuri nuo oranssit:
https://www.ebay.com/itm/Short-CNC-Brak ... :0&vxp=mtr
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
-
Justeeri
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Täytyypä tilailla kans. Kiitos vinkistä.
Nimim. Jarrukahva poikki.
Nimim. Jarrukahva poikki.
Noista halpiskytkinkahvoista puuttuu sitten se kyhmy joka painaa sen mikrokytkimen pohjaan jolla ECU haistelee että onko kytkin vedetty vai ei ja säätää syöttöä sen mukaan ollaanko moottorijarrulla vai kytkin pohjassa.
Mutta eipä se ole iso homma askarrella siihen kahvaan.
Mutta eipä se ole iso homma askarrella siihen kahvaan.