Itse ratkaisin ongelman ostamalla halvan 125cc skootterin rimpulan millä päristellä alkukesä, on kulkaas naurettava vehjeHappi kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä kuinka mullistavan pyörän äijät meinaa saada, että ovat valmiit uhraamaan hyvää ajo kautta odotteluun?? Kumminkin ajoaika meillä kaikilla on rajallinen. Itse en missään tapauksessa tuhlais aikaani odotteluun, vaikka uus malli on varmasti hieno laite, jonka meikäläinenkin haluaisi.
Happi
Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Leka79
- Pyörä: Milloin mikäkin
Re: Yamaha Ténéré 700
-Noloo Enduro Team-
Kävimpä sitten paikallisessa yamahaputkassa kyselemässä koeajopyörästä. Koeajopyörä oli kuulemma tilattu, mutta koska pyörää on myyty niin paljon on koeajopyörien tilanne tälle kaudelle kysymysmerkki. Ilmeisesti yamahalta on todettu, että pyörät toimitetaan ensin asiakkaille sitten vasta koeajopyörien toimitukset. Tosin samaan hengenvetoon totesi että tilanne elää, koko ajan eikä vastausta ja maahantuojan politiikkaa tiedä ennen kuin pyörät oikeasti ovat Suomessa.
Heinäkuussa hekin pyöriä odottelivat saapuviksi.
Heinäkuussa hekin pyöriä odottelivat saapuviksi.
Kyllähän se odotus tässä nousee, kun eri foorumeita selailee ja YouTube: a kuluttaa.
Itselleni tulossa tammikuussa messuilta ostettu valkoinen.
Viime viikolla tsekattiin sitten härpäkettä päälle, Explorer paketti, johon siis kuuluu sivulaukkujen lukot ja avaimet, mutta ei itse laukkuja! No mukaan sivulaukut, lämpökahvat, virranulostulo, tankin tarra, lisävalojen raudat eteen ylös. Pitää sovitella lisäpitkät keulaan syksyä ja talvea varten. Näillä nyt aloitellaan ja saahan sitä sitten varmaan myöhemmin vaikka mitä tarviketta.
Lomaa olisi heinäkuun kaksi ensimmäistä viikkoa, joten pieni toivo on, että tälle toiselle viikolle saisi jo alle, no elokuun alussa on sitten lisää lomapäiviä, joten silloin on tarkoitus lähteä T7:lla pohjoiseen pidemmälle testilenkille.
Syksyllä sitten vielä jotain varustelua talven rientoihin. Näytti joissain kuvissa olevan säätövaraa etulokasuojan pulteissa (jos oikein näin) eli saa nostettua ylemmäs helposti, mikäli nappulaa ja nastaa alle heittää.
Kyllä ne sieltä tulossa on
Viime viikolla tsekattiin sitten härpäkettä päälle, Explorer paketti, johon siis kuuluu sivulaukkujen lukot ja avaimet, mutta ei itse laukkuja! No mukaan sivulaukut, lämpökahvat, virranulostulo, tankin tarra, lisävalojen raudat eteen ylös. Pitää sovitella lisäpitkät keulaan syksyä ja talvea varten. Näillä nyt aloitellaan ja saahan sitä sitten varmaan myöhemmin vaikka mitä tarviketta.
Lomaa olisi heinäkuun kaksi ensimmäistä viikkoa, joten pieni toivo on, että tälle toiselle viikolle saisi jo alle, no elokuun alussa on sitten lisää lomapäiviä, joten silloin on tarkoitus lähteä T7:lla pohjoiseen pidemmälle testilenkille.
Syksyllä sitten vielä jotain varustelua talven rientoihin. Näytti joissain kuvissa olevan säätövaraa etulokasuojan pulteissa (jos oikein näin) eli saa nostettua ylemmäs helposti, mikäli nappulaa ja nastaa alle heittää.
Aika samat varusteet mitä itekin ajatellut. Valoja en meinannut alkuun laittaa ja laukuiksi harkitsen jotain kätsyjä pehmeitä. Aika vaihtelevia on ollut viestit toimitusajoista riippuen lähteestä. Kai ne lopoulta joskus tulee, mutta ketuttaa kyllä jos ei heinäkuun aikana tapahdu.Roof kirjoitti:Kyllähän se odotus tässä nousee, kun eri foorumeita selailee ja YouTube: a kuluttaa.
Noita lisävaloja kun tuumaatte, niin tässä reissatessa aurikoisessa säässä pistää silmään heti vastaantulevat pyörät missä on lisävalot.
Niinpä en niistä tinkisi vaikkei pimeällä ajkkaan, tuo on tutkittu juttu, en muista mistä lukeneeni(Bike?, Moottori?).
LEDit ei vie tilaa eikä kuluta mitään.
Ei mulla ole, mutta seuraavaan pyörään..
STN
Niinpä en niistä tinkisi vaikkei pimeällä ajkkaan, tuo on tutkittu juttu, en muista mistä lukeneeni(Bike?, Moottori?).
LEDit ei vie tilaa eikä kuluta mitään.
Ei mulla ole, mutta seuraavaan pyörään..
STN
-
Koippa
- Pyörä: Yahama Tenere 700
Päiväajovalothan on huomattavasti enemmän häikäsevät autoissakin kuin lyhkäset. Ja monethan ajelee mopoilla pitkillä päivisin, juurikin siitä syystä että näkyisi. Pinta-alahan sen näkyvyyden pitkälti ratkaisee ja Teneren ledit on aikas pienet.
Itse meinasin ottaa lähes kaiken. Akran putkesta en viitsi 800€ maksaa ja jotain muutakin jätin pois. Mutta suurin osa. Ompahan sitten varusteet. Se on eri asia koska ne siihen saa. Todennäköistä on, ettei heti ainakaan.
Itse meinasin ottaa lähes kaiken. Akran putkesta en viitsi 800€ maksaa ja jotain muutakin jätin pois. Mutta suurin osa. Ompahan sitten varusteet. Se on eri asia koska ne siihen saa. Todennäköistä on, ettei heti ainakaan.
Näkyvämmäksi lisävalot tekee sen että niitä on kaksi mopon molemmilla äärisivuilla. Pitkillä ajelu ei tee aurinkoisella säällä näkyvämmäksi.Koippa kirjoitti:Päiväajovalothan on huomattavasti enemmän häikäsevät autoissakin kuin lyhkäset. Ja monethan ajelee mopoilla pitkillä päivisin, juurikin siitä syystä että näkyisi. Pinta-alahan sen näkyvyyden pitkälti ratkaisee ja Teneren ledit on aikas pienet.
Se on tuo kolmiuloitteinen näkyvyys. Parhaiten erottaa ne pyörät missä on kaksi valoa mahdollisimman alhaalla, mene ja tiedä miksi.. Tämä on vaan oma huomio.
STN
-
Koippa
- Pyörä: Yahama Tenere 700
Olisko se, että kirkas valo tulee todenäköisesti tienpinta taustana. Ylhäällä jos, niin taivas ehkä taustana. Itseä tulee vastaa aamuisin pyörä jossa stongassa melkein ulkoreunoissa huomiovalot. Näkyy todella hyvin.STN kirjoitti:Näkyvämmäksi lisävalot tekee sen että niitä on kaksi mopon molemmilla äärisivuilla. Pitkillä ajelu ei tee aurinkoisella säällä näkyvämmäksi.Koippa kirjoitti:Päiväajovalothan on huomattavasti enemmän häikäsevät autoissakin kuin lyhkäset. Ja monethan ajelee mopoilla pitkillä päivisin, juurikin siitä syystä että näkyisi. Pinta-alahan sen näkyvyyden pitkälti ratkaisee ja Teneren ledit on aikas pienet.
Se on tuo kolmiuloitteinen näkyvyys. Parhaiten erottaa ne pyörät missä on kaksi valoa mahdollisimman alhaalla, mene ja tiedä miksi.. Tämä on vaan oma huomio.
STN
Joo on siinä säätövaraa ylöspäin.. Katsoin ihan samaa ja sitä joku jollain videolla kommentoi kanssa..Roof kirjoitti:Näytti joissain kuvissa olevan säätövaraa etulokasuojan pulteissa (jos oikein näin) eli saa nostettua ylemmäs helposti, mikäli nappulaa ja nastaa alle heittää.
Lisävarusteiden saatavuudesta sanottiin mulle että explorer paketteja saa ehkä samaan aikaan kun pyöriäkin suunnilleen .. ja varmaan myös rallipaketteja. Osa erikseen tilattavista lisävarusteista tulee joskus myöhemmin vasta varsinkin sellaiset mitä ei ole muissa jammuissa. Itse tilasin led vilkut, tavaratelineen taakse ja alumiinisen takaloosterin, kahvalämppärit, tankin suojatarran, keskiseisontatuen..
Toivon että kahvat ja vilkut (samat ku tracer 700) nyt saa ainakin samalla kun pyörän tulee muut sitten kun tulee.. Suunnitelmissa olis ajella kans pidempää reissua pohjoseen mahdollisesti viikon mittanen tuossa heinäkuun lopussa / elokuun alussa jos pyörä vaan tulee ja mulla on 25 litran pehmeet universaalit sivusatulalaukut ja 32 litran pehmee päälle tuleva satulalaukku vielä ja siihen kun ottaa vielä tankkilaukun pärjännee hyvin tän kesän reissut.. Ainoo mitä toivois olis että olis keskiseisontatuki tollasella reissulla jos rengasrikko tulee niin on elämä helpompaa.
Toivon että kahvat ja vilkut (samat ku tracer 700) nyt saa ainakin samalla kun pyörän tulee muut sitten kun tulee.. Suunnitelmissa olis ajella kans pidempää reissua pohjoseen mahdollisesti viikon mittanen tuossa heinäkuun lopussa / elokuun alussa jos pyörä vaan tulee ja mulla on 25 litran pehmeet universaalit sivusatulalaukut ja 32 litran pehmee päälle tuleva satulalaukku vielä ja siihen kun ottaa vielä tankkilaukun pärjännee hyvin tän kesän reissut.. Ainoo mitä toivois olis että olis keskiseisontatuki tollasella reissulla jos rengasrikko tulee niin on elämä helpompaa.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Kylkiraudat on myös hankintalistalla mutta saatan jäädä odottamaan minkälaisia tarvikerautoja tulee tarjolle. Oletan että tähän pyörään tulee eri valmistajilta aika kattavasti lisävarusteita ja aika nopealla aikataululla.
Päivävalot tulee myös rautoihin juuri tuon 3D vaikutelman takia. Valoiksi tulee sumuvalot tai sitten päivävalo led-nauhat.
Päivävalot tulee myös rautoihin juuri tuon 3D vaikutelman takia. Valoiksi tulee sumuvalot tai sitten päivävalo led-nauhat.
Kylätason kurapyöräilijä.
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Lapland Adventure Centeriin Ranualle (Kari Tiainen) tulee 10 kpl Tenereä safaripyöriksi. Enpä hoksannu kysyä koska ne saa niitä, mutta sielä pääsee niillä vetään safaria jatkossa.
Kura lentää...
Tää on muuten taivahan tosi. En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että pitkillä ajaminen millään tavalla parantaa liikenneturvallisuutta. Itse kun noita pitkillä ajavia motoristeja katselee, niin ainoa huomio on, että koska valo on kirkas on etäisyyden hahmottaminen pyörään huomattavasti hankalampaa. Jos kaikki mopoilijat ajaisivat pitkät päällä niin oma veikkaus olisi, että risteysonnettomuudet lisääntyisivät entisestään...Koippa kirjoitti:Päiväajovalothan on huomattavasti enemmän häikäsevät autoissakin kuin lyhkäset. Ja monethan ajelee mopoilla pitkillä päivisin, juurikin siitä syystä että näkyisi. Pinta-alahan sen näkyvyyden pitkälti ratkaisee
Jos vilkut ovat lähellä ajovaloa niin pitkillä ajaminen piilottaa vilkkumisen tehokkaasti.Hobes kirjoitti:Tää on muuten taivahan tosi. En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että pitkillä ajaminen millään tavalla parantaa liikenneturvallisuutta. Itse kun noita pitkillä ajavia motoristeja katselee, niin ainoa huomio on, että koska valo on kirkas on etäisyyden hahmottaminen pyörään huomattavasti hankalampaa. Jos kaikki mopoilijat ajaisivat pitkät päällä niin oma veikkaus olisi, että risteysonnettomuudet lisääntyisivät entisestään...Koippa kirjoitti:Päiväajovalothan on huomattavasti enemmän häikäsevät autoissakin kuin lyhkäset. Ja monethan ajelee mopoilla pitkillä päivisin, juurikin siitä syystä että näkyisi. Pinta-alahan sen näkyvyyden pitkälti ratkaisee
Beta 200 rr
Nyt Teneren odottajat lehtikioskille.
Moto 1 uusimmassa numerossa 4/2019 on 9-sivun koeajoraportti pyörästä.
Moto 1 uusimmassa numerossa 4/2019 on 9-sivun koeajoraportti pyörästä.
HiekkaHeikki