Mulla nyt myös vetopakan laakerimodaus tehty, kiitokset kommentoijille. Laitan nyt omasta muutoksesta dokumenttia, niin seuraavalla sitten helpompaa. Vetopakan kumit vaihdoin aiemmin vanhemman XTZ660 vm.90-91 kumeihin, jotka kestävät paremmin ja asettuvat hieman eri kohtiin jo 117Tkm ajettuun hieman kuluneeseen pakkaan. Aiemmin pari kertaa vaihtanut nuo alkuperäiset vaimenninkumit uusiin orginelleihin ja kokeillut myös sisärengaspatenttia. Minulla se ei toiminut, vaan minun ajossa sisärenkaan suikaleet muhjuuntui ja osin suli sinne pakan sisälle aika nopeasti. Lisäksi renkaanvaihto vaikeutui kun kumit painoi pakkaa leveämmälle ja ainakin minulla oli vaikeuksia saada holkkeineen vannetta paikoilleen. Noissa vanhemman tennarin kumeissa on pieni ja iso kumi päinvastaisella puolella ja noin ne tuntuisivat toimivan ja kestävän paljon paremmin. Pieni kokoerokin taisi olla ja muodossa hieman kaarevuutta enempi.
Laakeriksi hommasin samoilla ulko- ja sisämitalla(52mmx20mm)SKF Explorer 3304 A-2RS1/MT33 kaksirivisen laakerin, jonka syvyys oli 7,2mm korkeampi alkuperäistä eli 22,2mm. Väliholkista ja navasta pitää sorvata vastaavasti tuo 7,2mm pois.
Jonkin verran tukevampi on tuo kaksirivinen laakeri, tulevaisuus näyttää kestääkö tuplasti kauemmin, odotukset on korkealla.
T: Antti