Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani S
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani S »

Itekki ehin vähä katteleen säätöjä.

Oma elopaino on sielä 75 kg tuntumassa. Varusteet päällä ollaan siis jossain 80 kg. Löimme tarakalle 6-7 kg tavaraa, kun enempää ei siihen hätään löytynyt. Näillä painoilla saimme takaa ja edestä Race Sagin ihan kohdalleen, eikä takana ole vielä jousi edes tapissa.( takana tuo painuma jäi alle 30%, joten siinä on vara vielä painua jos lastia on enemmän) Static Sagiki pysy ihan siinä 10% toleranssissa. Keulaan pistin ihan vähä puristuvaimennusta lisää. Taakse lisäsin luonnollisesti paluuta, kun tuota jousta kirrattiin se kuus naksua. Jos jousen vakiosetuppi on tosiaan 10 naksua kiinni ja sielä on 24 naksua varaa, niin mulla kait on vielä vara kiristää jos kuormaa tulee enemmänkin.
JKon
Pyörä: Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

Koheltaja kirjoitti:Nopeusmittari virheestä pääsee eroon vaihtamalla molemmat ABS rinkulat https://www.tenere700.net/topic/1189-ab ... ment-11922

Laitoin tilaukseen, kerrotaan kokemuksia kun saadaan rinkula vaihdettua.
Itse olen pohtinut kumpi näyttää väärin nopeuden mun garmin vai teneren mittari? Ainakin hitosti enemmän näyttää aina pyörän mittari mutta toisaalta tunuu ettei kaikki autot voi ajaa niin paljoa alinopeutta mitä silloin näyttää garmini.. Kertokaas kuinka tää nyt oikeasti menee ?
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mittari näyttää noin 10kmh liikaa, jos ajat mittarin mukaan 100kmh niin todellinen nopeus on noin 90kmh. Tämä on todettu kännykällä, GPS:llä, tienvarsinäytöllä ja tutkalla.

Eihän tuo sinänsä haittaa kun on tiedossa mutta mielummin ajan oikein näyttävällä mittarilla. ABS renkaat vaihtamalla pitäisi näyttää oikein, vakio rinkuloissa 46 slottia ja uusissa 42 slottia. Tänään lähetetty ja varmaankin ensi viikolla täällä, pulverimaali pintaan ja paikalleen.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Pyörä: 690 Enduro R -15

Viesti Kirjoittaja B12 »

Usein matkamittari näyttää oikein, eli pyörä kyllä tietää oikean nopeudenkin, mutta nopeusmittari on ohjelmoitu näyttämään reilustikin liikaa. Silloin kun huijaa näyttämää esim noilla abs-kiekoilla, alkaa taasen matkamittari näyttämään väärin.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
Timsa
Pyörä: KTM 890 R

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Hei
Onko tietoa käykö Giwin takalaukun teline Yamahan sivulaukku rautojen kanssa yhteen sopivaksi, vai onko sillä mitään tekemistä sen kanssa.
Kiitos vastauksesta.
Koheltaja

B12 kirjoitti:Usein matkamittari näyttää oikein, eli pyörä kyllä tietää oikean nopeudenkin, mutta nopeusmittari on ohjelmoitu näyttämään reilustikin liikaa. Silloin kun huijaa näyttämää esim noilla abs-kiekoilla, alkaa taasen matkamittari näyttämään väärin.
Tuokin on totta, koskee myös johtojen väliin tulevia nopeuden korjaajia. Joskus mittasin heitot ja mittarin näyttö oli aika tarkkaan (nopeus) 10% ja (matka) 2%, alla vakio renkaat susitus paineilla.
mikaka
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Tässä muutama viikko sitten eräässä mäessä pamautin etusen kiveen niin iloisesti ,että nyt se sitten pompottaa.
Vaihdoin uuden renkaankin ja huolella tasapainotin mutta ei apua.
Mestari mekaanikon luona kävin vanteen kanssa ja pystyheittoa noin 5mm ja sivuttaistakin ja yksi selvä lommo.
Nyt taitaa olla vannekehän osto edessä.
Löytyykö Suomesta vai pitääkö ostaa Euroopasta,onko hyviä ideoita.
Nyt täytyy myös miettiä tubeless vaihtoehtoa.
Koheltaja

Ei ehkä halvin mutta OTR:ltä löytyy Excelin kehiä, ota samalla vanne missä on olake niin voit halutessasi tehdä tubeless konversion. Tai sitten tilaa kehän ja konversion Tubliss:ltä.

Jotkut on tehnyt tubelekset vakio etuvanteeseen Outexin teippisarjalla ja hyvin kuulema toimii, minimi paineet olleet 1.3bar ilman ongelmia. Mä en välttämättä saisi mielenrauhaa ja luottoa etuseen tuolla yhdistelmällä...
Koheltaja

Onko kukaan vielä syventynyt ruiskun läppien synkronoinnin säätöön? Rungoissa näyttää olevan nipat esillä mittaria varten ja voisi katsoa onko läpät synkassa, purkamatta en löytänyt säätöruuvia.
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

mikaka kirjoitti: Mestari mekaanikon luona kävin vanteen kanssa ja pystyheittoa noin 5mm ja sivuttaistakin ja yksi selvä lommo.
Nyt taitaa olla vannekehän osto edessä.
Lieneekö samaa laatua kehät kuin vanhemmassakin? Siihen ois saanu ostaa sen parikymmentä kehää, jos jokaisesta tällistä ois uusia pitänyt. Aina ne luhmut vaan tuli oikaistua, koska niin meltoa tavaraa ettei siihen tarvinnut ruuvipenkkiä kummempaa. Itse en ole vielä saanut uuteen mitään kunnon osumia, niin en tiedä sen kestävyydestä.

Tässähän oli jo uutena heittoa etuvanteessa. Ensimmäinen huolto meni niikuin arvelinkin, pelkkä öljyn ja suodattimen vaihto. Pinnoituksia oltu edes hipaistu vaikka mainitsin asiasta, tämä on kuitenkin ohjekirjan mukaan tehtävä. No toisaalta parempi ettei koske, jos ei tiedä mitä tekee. Oikaisin heiton ja kiristin pinnat sekä ketjut huollon jälkeen.
slip

Viesti Kirjoittaja slip »

Koheltaja kirjoitti:Onko kukaan vielä syventynyt ruiskun läppien synkronoinnin säätöön? Rungoissa näyttää olevan nipat esillä mittaria varten ja voisi katsoa onko läpät synkassa, purkamatta en löytänyt säätöruuvia.
Tämä nyt ei vastaa kysymykseen mutta eikö noita tsekattu sulla 10tkm huollossa? Mulla oli kirjattu tehtyihin toimiin tuon synkkauksen tarkistus ja huoltomies vielä niistä erikseen maikitsikin että ei ollut tarvetta muuttaa mitään.

Seinäjoella 10tkm huollon hinta 240e, Vaasassa 196e.
Koheltaja

Varmaan on kympin huollossa katsottu, mutta helppo tuo on tarkistaa koska nippoihin pääsee helposti käsiksi. Jos säätö on hankalassa paikassa niin helposti tulee tilanne vastaan että "on toleranssien sisällä, ei tarvii säätää". Siksi teen ainakin tarkastuksen mielenrauhan saamiseksi.

Vielä on vanteet pysyneet suorana vaikka varoituksista huolimatta olen ajanut alhaisilla paineilla ja teräviä osumia on tullut useampi kun on koluttu vauhdikkaita metsäteitä.
Tsalpa

Viesti Kirjoittaja Tsalpa »

Missä Vaasassa on valtuutettu Yamaha-huolto?
slip

Viesti Kirjoittaja slip »

Tsalpa kirjoitti:Missä Vaasassa on valtuutettu Yamaha-huolto?
No nyt kun kysyt niin en olekaan enää satavarma, mutta sellainen käsitys minulla oli että AJ Bike olis Yamahan valtuutettu huolto. Tarkemmalla tutkimisella sellaista suoraa tekstiä ei kyllä löydy heidän sivuilta vaikka huoltosivuilta isot Yamahan logot löytyykin. He pääsi myös Yamahan omaan järjestelmään käsiksi kun ilmoittivat kyselyn yhteydessä että sinne ei ole merkittynä 1000km huoltoa ollenkaan. Voi tietysti olla että sitä pääsee lukemaan muutkin kuin valtuutetut huollot.

Mun pyörä oli siis Seinäjoella huollossa (aikataulujen takia), mutta kysyin myös tarjouksen Vaasasta.
Koheltaja

Olen ollut vähän skeptinen keulan 17mm spacereista ja ensin otin ne pois ja sen jälkeen 5mm spacerit tilalle. Hetken olen ajellut ja vakion sekä 5mm spacereiden välillä ei ole juurikaan eroa ajotuntuman osalta, 17mm spacereilla keula kevenee herkemmin, huonompi etupito soralla ja pyörä "ei käänny" yhtä herkästi mutkaan sisään. Race sag taisi olla 5mm spacereilla 55mm ja free sag saa olla mitä on.

Väpättävä etuvalo ja mittaristo... tein POM muovista tukipalat ja navitangon ja mittariston kiinnikkeen välille, eipä väpätä enään :)

Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin