Surauttelusaappaista
Valvoja: Moderaattorit
- Mika S
- Pyörä: BMW R1200 GS
Kuntohan on hyvä ja istuvuus parempi kuin entisissä saappaissani, jotka ovat sentään yli kuusi vuotta saaneet muotoutua omaan jalkaani!Mika S kirjoitti:Daytona Trans Open GTX:t tulossa Saksasta!![]()
Ostin iipeistä vähänkäytettynä. Saas näkee mikä on todellinen kunto ja miten istuu käpälään...
Laatujalkineet, tyytyväinen olen. Koko on sama kuin vakiopopoissa, ja osui nappiin.
Suojaavuutta on goresaappaiksi hyvin, mutta olisin odottanut vielä vähän enemmän. Taitavat olla siinä mielessä Oxtar Infinityn kanssa samaa luokkaa. Koitan vertailla kaverin kanssa jossain vaiheessa...
- impreza_MY04
- Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
SETUP CROSS STIEFEL *AKIRA*
Hei!
Onko kellään kokemuksia näistä Louisin saappaista?
http://www.louis.de/_10a4544b3aec5598be ... _gr=202445
Hinnaltaan kiinnostava ja joku brittikauppias niitä kovasti kehuikin.
http://www.getgeared.co.uk/productinfo/ ... Tests.html
http://www.getgeared.co.uk/acatalog/Set ... Boots.html
Olisikohan noista pari numeroa normikenkää suurempi oikea koko kun ovat Italialaisella lestillä?
-Tero-
Onko kellään kokemuksia näistä Louisin saappaista?
http://www.louis.de/_10a4544b3aec5598be ... _gr=202445
Hinnaltaan kiinnostava ja joku brittikauppias niitä kovasti kehuikin.
http://www.getgeared.co.uk/productinfo/ ... Tests.html
http://www.getgeared.co.uk/acatalog/Set ... Boots.html
Olisikohan noista pari numeroa normikenkää suurempi oikea koko kun ovat Italialaisella lestillä?
-Tero-
Uskaltauduimpa tuossa jotakuinkin kuukausi sitten nettikaupan asiakkaaksi ja tilata pärräytin Suitsaitsilat Oxtar TCX compit. Hintahan ei päätä huimannut ja hyvältä tuntuvat sohvalla istuessa. Ei oo nääs vielä kuin kuivaharjoiteltu mutta hyvältä näyttää. Oon meko varma että hita/laatusuhde on kohillaan. En todella omaa kokemusta moisista lapikkaista, mutta soljet ovat vähän sellaiset kertakäyttöisen näköiset. Mutta niitähän saa varaosina ja tuskinpa ne nyt oikein käytettyinä poikki paukkuuvat. Jos vähänkin rinnastaa joihinkin 70 eskon katupyöräsaapikkaisiin niin on hän nää toista maata. Ei varmasti käy hevillä käpälään. Kyllä kai ne tuollasaset rossisaappaat pitää olla jos ajotapa on vähänkin "heittoista". Koko vaan piti olla 46 jotta mahtui 44 jalkaan. Nivelkin kun on niin eiköhän noilla vaikka osallistune kylätoimikunnan lavatansseihin...
Oon kyl ollu omiini puolenvuoden kokemuksella muuten aika tyytyväinen, mutta ne on alkanu narisemaan kävellessä niin prkl:sti et melkeen pakko tankkaa aina automaatilla, ku ei kehtaa kävellä sisälle maksamaanEHi kirjoitti:Uskaltauduimpa tuossa jotakuinkin kuukausi sitten nettikaupan asiakkaaksi ja tilata pärräytin Suitsaitsilat Oxtar TCX compit. Hintahan ei päätä huimannut ja hyvältä tuntuvat sohvalla istuessa. Ei oo nääs vielä kuin kuivaharjoiteltu mutta hyvältä näyttää. Oon meko varma että hita/laatusuhde on kohillaan. En todella omaa kokemusta moisista lapikkaista, mutta soljet ovat vähän sellaiset kertakäyttöisen näköiset. Mutta niitähän saa varaosina ja tuskinpa ne nyt oikein käytettyinä poikki paukkuuvat. Jos vähänkin rinnastaa joihinkin 70 eskon katupyöräsaapikkaisiin niin on hän nää toista maata. Ei varmasti käy hevillä käpälään. Kyllä kai ne tuollasaset rossisaappaat pitää olla jos ajotapa on vähänkin "heittoista". Koko vaan piti olla 46 jotta mahtui 44 jalkaan. Nivelkin kun on niin eiköhän noilla vaikka osallistune kylätoimikunnan lavatansseihin...
Viime kesä tuli ajeltua Forman Raptoreilla, ja olen erittäin tyytyväinen kenkiin. Erittäin jämäkkä saapas, ja lestikin on tällaiseen suomalaiseen räpylä-malliin sopiva - aika lähellä Alpinestarsin saappaiden lestiä. Esimerkiksi Oxtarit eivät sopineet meikäläiseen koipeen ollenkaan.
Hinta-laatu-suhde on näissä mielestäni erinomainen; soljet ovat alumiinia ja materiaalit muutenkin laadukkaita. Varaosiakin uskoisin saatavilla olevan, sillä tämä kenkä ja merkki on esimerkiksi Ruotsin Allrightin ohjelmassa. Rikkaille suomalaislle sama kioski myykin sitten vain Alpinestarsia... Mutta ei sen väliä, sillä hintaa oli Raptoreilla vain 175 euroa, ja näitä saa ainakin Mansesta täältä http://www.jy-trading.fi/page4910.phtml
Hinta-laatu-suhde on näissä mielestäni erinomainen; soljet ovat alumiinia ja materiaalit muutenkin laadukkaita. Varaosiakin uskoisin saatavilla olevan, sillä tämä kenkä ja merkki on esimerkiksi Ruotsin Allrightin ohjelmassa. Rikkaille suomalaislle sama kioski myykin sitten vain Alpinestarsia... Mutta ei sen väliä, sillä hintaa oli Raptoreilla vain 175 euroa, ja näitä saa ainakin Mansesta täältä http://www.jy-trading.fi/page4910.phtml
Diadoran stone 2:et
Ouluss kävin EMC:llä pari viikkoa sitten ja siellä oli Stone 2:et tarjouksessa 150 €, kokeilin ja ostin. norm. jlka 42 nämä 43:et. hieman kapeahko lesti mutta ei paha., jäykät kuin puu pökkelöt 
Nyt käynyt pari reissua piikillä maastossa ja kengät olleet ihan ok, hieman tunnottomat vaihdepolkimen kanssa mutta kunhan nahat vähän pehmenee niin paranee.
Vesi menee nahasta läpi mutta sisätossu pitää sukat kuivana
.
Tähän asti kokemukset ok
-timo
Nyt käynyt pari reissua piikillä maastossa ja kengät olleet ihan ok, hieman tunnottomat vaihdepolkimen kanssa mutta kunhan nahat vähän pehmenee niin paranee.
Vesi menee nahasta läpi mutta sisätossu pitää sukat kuivana
Tähän asti kokemukset ok
-timo
"Soraa sen soisi olla"
Re: Diadoran stone 2:et
Tuommoiset kävin itsellekin hakemassa. Notkeat ne on crossikenkiin verrattuna, tosin eipä taida samaa suojakaan antaa, jos on jalka tapin ja kannon väilissä... pitää yrittää välttäätimo58 kirjoitti:Ouluss kävin EMC:llä pari viikkoa sitten ja siellä oli Stone 2:et tarjouksessa 150 €, kokeilin ja ostin. norm. jlka 42 nämä 43:et. hieman kapeahko lesti mutta ei paha., jäykät kuin puu pökkelöt
-timo
No välimallin pyöräilijälle välimallin kengät, kun ei noitakaan raski kaksia ostaa ja perus tourinki saappaasta petti vetoketju. Kerrankin hinta kotomaassa semmoinen, etten ole löytänyt etelämpää halvemmalla.
tonik kirjoitti:Oon kyl ollu omiini puolenvuoden kokemuksella muuten aika tyytyväinen, mutta ne on alkanu narisemaan kävellessä niin prkl:sti et melkeen pakko tankkaa aina automaatilla, ku ei kehtaa kävellä sisälle maksamaanEHi kirjoitti:Uskaltauduimpa tuossa jotakuinkin kuukausi sitten nettikaupan asiakkaaksi ja tilata pärräytin Suitsaitsilat Oxtar TCX compit. Hintahan ei päätä huimannut ja hyvältä tuntuvat sohvalla istuessa. Ei oo nääs vielä kuin kuivaharjoiteltu mutta hyvältä näyttää. Oon meko varma että hita/laatusuhde on kohillaan. En todella omaa kokemusta moisista lapikkaista, mutta soljet ovat vähän sellaiset kertakäyttöisen näköiset. Mutta niitähän saa varaosina ja tuskinpa ne nyt oikein käytettyinä poikki paukkuuvat. Jos vähänkin rinnastaa joihinkin 70 eskon katupyöräsaapikkaisiin niin on hän nää toista maata. Ei varmasti käy hevillä käpälään. Kyllä kai ne tuollasaset rossisaappaat pitää olla jos ajotapa on vähänkin "heittoista". Koko vaan piti olla 46 jotta mahtui 44 jalkaan. Nivelkin kun on niin eiköhän noilla vaikka osallistune kylätoimikunnan lavatansseihin...
Ei mitään rotia miten nää kengät huutaa! Narina on ihan hel..tillinen. Kengät alkaa jo joustaa kun olen uittanut niitä jopa joessa. Kastui tosin melkein munatkin eikä ollut kyllä ollenkaan tarkoitus. Nepä ne, kevät jäät. Aika kapea lesti on monoissa. Vasuri saapas oli aluksi päkiän kohdalta hivenen tiukka tai sitten jalka kai liiaan leveä. Mutta narina on ihan älytön. Pitää kai niveliin kierteyttää rasvanipat. Vettä eivät pidä juuri yhtään. Ja kun ajelin noita sisään ja kävelin muutamia kilometrejä metsässä, tulivat polvitaipeet oikein kunnolla kipeiksi. Kerta se on ensimmäinenkin. Eipä olisi tiennyt että ihmisellä voi nuokin paikat kipeytyä
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Mulla on Oxtarin katusaappaat ja samanlaiset nivelet lienee niissäkin. Noiden saappaiden mukana tuli pieni pullo jotain silikoniöljyä, jolla saa voidella niveliä, kun alkavat valittamaan. Kokemuksen mukaan tuosta öljystä ei pitkää iloa hiljaisempien saappaiden muodossa saa, mutta mulla on pieni keltainen tuubi jotain rasvaa ja tuubin kyljessä taikasana PTFE. Tuo teflonia sisältävä rasva hiljentää ne nivelet jo hieman pidemmäksi aikaa.EHi kirjoitti:tonik kirjoitti:Oon kyl ollu omiini puolenvuoden kokemuksella muuten aika tyytyväinen, mutta ne on alkanu narisemaan kävellessä niin prkl:sti et melkeen pakko tankkaa aina automaatilla, ku ei kehtaa kävellä sisälle maksamaanEHi kirjoitti:Uskaltauduimpa tuossa jotakuinkin kuukausi sitten nettikaupan asiakkaaksi ja tilata pärräytin Suitsaitsilat Oxtar TCX compit.
Ei mitään rotia miten nää kengät huutaa! Narina on ihan hel..tillinen. Pitää kai niveliin kierteyttää rasvanipat.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Työni puolesta olen oppinut että silikoni on nahan turma ja muutaman kerran on tullut esiin kun paperitehtaalla on spray pullossa silikonia ja ukot ovat sillä "lankanneet" kenkiä niin nahka haurastuu tosi nopeasti eli älkää hölvätkö ihmeessä sitä silikonia nahka osiin ettei kalliit saappaat mene nopeasti huonoksiTimo Tasakaasu kirjoitti:Mulla on Oxtarin katusaappaat ja samanlaiset nivelet lienee niissäkin. Noiden saappaiden mukana tuli pieni pullo jotain silikoniöljyä, jolla saa voidella niveliä, kun alkavat valittamaan. Kokemuksen mukaan tuosta öljystä ei pitkää iloa hiljaisempien saappaiden muodossa saa, mutta mulla on pieni keltainen tuubi jotain rasvaa ja tuubin kyljessä taikasana PTFE. Tuo teflonia sisältävä rasva hiljentää ne nivelet jo hieman pidemmäksi aikaa.EHi kirjoitti:tonik kirjoitti: Oon kyl ollu omiini puolenvuoden kokemuksella muuten aika tyytyväinen, mutta ne on alkanu narisemaan kävellessä niin prkl:sti et melkeen pakko tankkaa aina automaatilla, ku ei kehtaa kävellä sisälle maksamaan
Ei mitään rotia miten nää kengät huutaa! Narina on ihan hel..tillinen. Pitää kai niveliin kierteyttää rasvanipat.
Alkaa ottaa pannuun tämä kenkäasia. Olen ajellut nyt kuukauden Meindl Army Pro kengillä (sitä ennen 5 vuotta katupyörällä goremaihareilla) ja toki kaipaisi hivenen vaelluskenkää parempaa suojausta. Kuitenkaan mitkään 100% motocrossiin suunnatut monot ei kauheasti innosta. Tuntuu, etti oikein välimallia ole. Tai jos on, pitäsi sokkona hommata varmaan jostain bulgariasta asti. Seuraavat kengät (nämäkin toisistaan poikkeavia) on päässyt "loppusuoralle", mutta kun täältä on lukenut, niin näistäkin on paljon negatiivista:
- Oxtar Infinity (vahvin ehdokas)
- Dainese Virunga (pitäis varmaan sokkona tilata)
- Diadora Stone 2 (sisäkenkämeininki ei oikein innosta)
Tuleeko mieleen muita ehdokkaita. Millä kengällä Evan ja Charlie ajoi...niiden on pakko olla hyvät
Kokemuksia lisää edellämainituista pliis.
EDIT: senverran on vuosien aikana niin työssä, kuin vapaa-aikana tullut käytettyä GORE-TEX + muita kalvokenkiä, että jotain vaatimustasoa osaa jo odottaa vedenpitävyydeltä. Ei kiinnosta ostaa 470€ maksavia monoja, jotka imasee ekasta lätäköstä itsensä märiksi.
- Oxtar Infinity (vahvin ehdokas)
- Dainese Virunga (pitäis varmaan sokkona tilata)
- Diadora Stone 2 (sisäkenkämeininki ei oikein innosta)
Tuleeko mieleen muita ehdokkaita. Millä kengällä Evan ja Charlie ajoi...niiden on pakko olla hyvät
Kokemuksia lisää edellämainituista pliis.
EDIT: senverran on vuosien aikana niin työssä, kuin vapaa-aikana tullut käytettyä GORE-TEX + muita kalvokenkiä, että jotain vaatimustasoa osaa jo odottaa vedenpitävyydeltä. Ei kiinnosta ostaa 470€ maksavia monoja, jotka imasee ekasta lätäköstä itsensä märiksi.