Tomin DR-Z 400 SM

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuo Jarmo Niskanen näyttää ymmärtävän kaasarin säätämisestä, kannattaa uskoa.

Vakio E-mallissa on käsittämättömän iso pääsuutin, koska vakioneula on niin pitkä. Sitä sitten kompensoidaan liian isolla pääsuuttimella.

edit, tarkennus: pituudella yritin tarkoittaa suoran osan pituutta (keskimmäinen kirjain).
Viimeksi muokannut Pasi, Ti Huhti 17, 2007 12:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

olen kanssa sitä mieltä, että välillä suutinta voi pienentää. joskus taas sitä ei tarvitse muuttaa ollenkaan, koska esim putki vaihtuu, niin virtaa enemmän, suuttimesta tulee enemmän bensaa ja homma on ok as is.

jos taas menee ilmanputsaripuolta väljentämään, niin paineet voi muutta pienemmiksi ja sitten tarvitaan suurempaa suutinta.

Esim dominaattorikoneiset SLR ja FMX omaavat suuremmat pääsuuttimet tehtaalta kuin XR ja NX. Silti ne SLR ja FMX ovat tehottomimmat pyörät koko sarjasta. NX on tehokkaampi kuin FMX samalla kaasarilla ja pääsuutin on pienempi.

itse olen ajatellut kokeilla 160 pääsuutinta fmx:ään, koska tuolla vakiolla tuntuu, että se oikein puhdistu koskaan, eli vaikka vetää isoa kovaa, niin tuntuu kuin se yhä empisi rikkaalla eikä nouse lauluun.

* FMX 650 = 168
* SLR 650 = 165
* NX 650 = 140 bis 162 (je nach Bj. und Leistung)
* XR 600 = 152 bis 165
* XL 600 = 122
* XBR 500 = 152
(angaben laut datenblatt honda)
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

TomiKoo kirjoitti:
PS: Kellään ideoita, mistä tuon neulan voisi löytää? Keihin.de? Örthen on jo kysytty.
Jollei kauhee kiire oo niin voin laittaa ton omaan tilaukseeni keihin.de:stä jonka luultavasti teen kunhan nyt ens oon saanut oman seosmittarini rigattua mopoon kiinni.

Edit: Ai niin, vois kannattaa kysyä sieltä jääratafoorumilta, mikä iceroadracing.com/net/vadevö olikaan. Siis jos jollain olis ylimääräsenä.
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

TomiKoo kirjoitti:Täyskaasulla nelosella mennään hienosti rajoittajalle 130km/h. Viitosella ei enää jaksa tavoittaa rajoittajaa, vaan seos rikastuu reilusti noin 11,5 tuntumaan ja kulku stoppaa noin 150 km/h tienoille. Pyörteilevällä, osittain vastaisella tuulella oli iso merkitys tuossa viimeisessä vedossa. Toimituksen huomio, edelliset nopeudet testattiin suljetulla alueella viranomaisen valvonnassa!
Ihan vaan referenssinä tiedoksi, että olen vetänyt omalla DRZ:lla mittarinopeutta 162 km/h. Ainoat modifikaatiot ovat 3x3 mod, isompi pää- (155) ja tk-suutin (27.5), ja neula toisessa lovessa. Veijo
Sandels

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Veijo kirjoitti: Ihan vaan referenssinä tiedoksi, että olen vetänyt omalla DRZ:lla mittarinopeutta 162 km/h. Ainoat modifikaatiot ovat 3x3 mod, isompi pää- (155) ja tk-suutin (27.5), ja neula toisessa lovessa. Veijo
Miää olen saanut linssiin kelattua 159km/h, eikä takuulla ollut alamäki - ennemminkin ehkä loivaa ylämäkeä. Muutoksina FCR ja 3x3. Tällä kaudella puhkaisenkin sitten äänivallin, tai ainakin 160km/h...

Vepa on muuten sairaan nopee!
karmolis

Mitä ihmettä, mun enkat on 160 lasissa täysin vakiona. Tai siis ilman peilejä ja kahvasuojilla varustettuna. Ja tais olla pienempi etulokarikin. Eikä ollu ees alamäki.

Siihen olin niin tyytyväinen etten oo myöhemmin kokeillutkaan. Pitäis varmaan kunhan löytää sopivan suljetun alueen.
karmolis

TomiKoo kirjoitti:Se taitaa nyt olla vaan niin, että minun täytyy olla tyytyväinen viritykseen, jos tehot ovat vähentyneet alle 25%... Mutta joo, kaippa kuskin painolla, välityksillä, rengastuksella, tuulella ym. on vaikutusta. Taidan säästää huippujen kokeilun toiseen kertaan ja pitää kortin taskussa.

Karmolis, milloin sulla olis ajankohtaista se tilaus Keihiniltä?? Kyllä se neula himoittais jo ensi viikolla. Meinaan vaan, että josko tilaisin Jamahan kautta.

Tomi
Noh, kiipeän ens torstaina leikkauspöydälle ja en ainakaan kahteen viikkoon ole ajokunnossa. Tuskin ehdin sitä ennen asentamaan seosmittaria. Eli kyllä tässä aikaa kuluu, ainakin 3 viikkoa ennen ku tietää edes että mitä pitäis korjata. Eli tilaa jamahalta vaan jos nopeesti tarvit.
Veijo

karmolis kirjoitti:Mitä ihmettä, mun enkat on 160 lasissa täysin vakiona. Tai siis ilman peilejä ja kahvasuojilla varustettuna. Ja tais olla pienempi etulokarikin. Eikä ollu ees alamäki.

Siihen olin niin tyytyväinen etten oo myöhemmin kokeillutkaan. Pitäis varmaan kunhan löytää sopivan suljetun alueen.
Voi minun muisti tehdä tepposetkin, vedosta kun on jo kohta melkein vuosi aikaa. Minulla oli GPS-kiinni, joten saattaa tuo lukema olla todellistakin nopeutta, jolloin oma mittari näytti jotain muuta. Täytyy koittaa uudelleen :wink:
Veijo

Sandels kirjoitti:Vepa on muuten sairaan nopee!

En nyt sentään. Endurokisassa en ole jäänyt koskaan viimeiseksi, mutta en kyllä ole voittanutkaan. SE-porukka vetää vielä kovempaa :shock:
Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

offtopik

Kuva

rikkaalla taitaa käyä... :lol:
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lämpömittarin neula on unohtunu photoshopata.
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Tai sit se ei toimi :lol:
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

TomiKoo kirjoitti:
Hösö kirjoitti:offtopik

rikkaalla taitaa käyä... :lol:
Heh, hienosti se vetää... Ehkä koneen käyttäminen lämpimäksi on unohtunut ja vedetään ihan kylmiltään. Turbo tykkää... :roll: Onko tuo joku japanin ritsa?
Juurikin sama lukema mulla on mittarissa viitosvaihteella, noin 150 visiirissä. Ilman turboa... :wink:

Tomi
Yleissivistystä, se on Saab 900 Turbo
Hösö

HEI! Ei tarvi sentää kovilla ampua päi naamaa... :twisted: :lol:
MunaPussiRacingTeam!

LifeOfHösö

Hösö

No onko mitään uutta? Uus neula kiinni ja kaikki toimii nyt parhaiten?
MunaPussiRacingTeam!

LifeOfHösö

Vastaa Viestiin