BMW:kin tiedostaa jo että Oranssi on nopein maastossa.R 1200 GS:n väriyhdistelmät korostavat sen maasto-ominaisuuksia (tansaniitin sininen ja Namibian oranssi).
BMW 800GS + Dakar ja muuta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Kyllä meinaa kuola valua tuota 800GS:ää katellessa
Tuossa keräilin itelleni eroja, josko tuosta listasta olisi jollekkin muullekkin iloa (jos siinä on virheitä, niin korjatkaa ihmeessä):
650GS / 800GS erot (- ja + 650 GS:lle verrattuna 800GS:ään):
- Huonompi alusta (vähemmän säätöja, perinteinen / USD)
- Joustot (edessä 180mm / 230mm, takana 170mm / 215mm)
- Eturengas (19” / 21”)
- Teho (71hv / 85 hv)
- Vääntö (75 Nm / 83 Nm)
- Jarrut (edessä 1 levy / 2 levyä)
- Vanteet (valu / pinna)
- Matalampi (penkin korkeus 820mm / 880mm), polvikulma on pitkälle huonompi
+ paino (tankit täynnä – 8 kg, 199kg / 207kg)
Noissa on siis muuten täysin sama kone (798cm3) tuossa 650GS:ssä vain pienemmillä tehoilla.
Olin jostain ymmärtäväni ettei hintaero olisi kovinkaan suuri?
Ja jos kuitenkin ajatellaan että tuo 650 olisi hieman reilu 10t €, niin silloin taas Yamaha alkaa olla minun näkökulmasta parempi vaihtoehto.
Jostain jutusta olin myös ymmärtäväni, että tuo 650GS on BMW:n näkökulmasta enemmänkin “kaupunkipyörä”.
Voisko tästä kaikesta ajatella, että 650GS = "perus 800GS" ja 800GS ="800GS Adventure", ihan noin ajatusleikkinä, kun vertaa varustelua ja ominaisuuksia?
Terveisin
Kyllä meinaa kuola valua tuota 800GS:ää katellessa
Tuossa keräilin itelleni eroja, josko tuosta listasta olisi jollekkin muullekkin iloa (jos siinä on virheitä, niin korjatkaa ihmeessä):
650GS / 800GS erot (- ja + 650 GS:lle verrattuna 800GS:ään):
- Huonompi alusta (vähemmän säätöja, perinteinen / USD)
- Joustot (edessä 180mm / 230mm, takana 170mm / 215mm)
- Eturengas (19” / 21”)
- Teho (71hv / 85 hv)
- Vääntö (75 Nm / 83 Nm)
- Jarrut (edessä 1 levy / 2 levyä)
- Vanteet (valu / pinna)
- Matalampi (penkin korkeus 820mm / 880mm), polvikulma on pitkälle huonompi
+ paino (tankit täynnä – 8 kg, 199kg / 207kg)
Noissa on siis muuten täysin sama kone (798cm3) tuossa 650GS:ssä vain pienemmillä tehoilla.
Olin jostain ymmärtäväni ettei hintaero olisi kovinkaan suuri?
Ja jos kuitenkin ajatellaan että tuo 650 olisi hieman reilu 10t €, niin silloin taas Yamaha alkaa olla minun näkökulmasta parempi vaihtoehto.
Jostain jutusta olin myös ymmärtäväni, että tuo 650GS on BMW:n näkökulmasta enemmänkin “kaupunkipyörä”.
Voisko tästä kaikesta ajatella, että 650GS = "perus 800GS" ja 800GS ="800GS Adventure", ihan noin ajatusleikkinä, kun vertaa varustelua ja ominaisuuksia?
Terveisin
Mika TA-91
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Minä olen kanssa pähkäillyt Yammun adventuren ja 800 Bemarin välillä kumpaan päätyys ja olen kuitenkin kallistumassa Yammun puoleen, koska kuitenkin on edullisempi ja silloin jää rahnaa pakollisiin lisävarusteisiinkin. Lisäksi siinä on minun tarkoitukseen ihan tarpeeksi pyörää. Tulevaisuudessa tarvittavat varaosatkin kuvittelisin olevan edullisempia, kuin Bemussa, mutta minulla ei kyllä ole aavistustakaan Bemarin hintapolitiikasta varaosien suhteen, joten tietoa ei ole. Kyllähän tuo kaks pyttynen voi kestävämpi olla, mutta on tuossa Yammussakin varmaan luotettavuutta. Perkeleen hieno tuo 800GS, mutta pidän ihan yhtä paljon uuden teneren ulkonäöstä. Tehothan on eri svääreissä Bemussa, mutta entisen Darrani kokemuksella tiedän pärjääväni myös Yammun tehoilla.Mika TA-91 kirjoitti:?
Tässä kurapyöräilyssä on se hieno puoli, että pyörää ostaessa ei tarvi miettiä mitä muut on mieltä pyörän ulkonäöstä, mutta kahvilaraaseria ostaessa se on etusijalla
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Ruotsin BMW.se on julkaissut sivustollaan hinnat uutuuksista.
BMW G 450 X 85.900 kr
BMW F 650 GS 79.900 kr
BMW F 800 GS 102.900 kr
BMW R 1200 GS 136.300 kr
BMW R 1200 GS Adventure 146.400 kr
Vertauksena sielä maksaa uusi BMW F 800 ST 96.800 kr. En tiedä pystyykö näistäkään tiedoista yhtään päätellä mitä meillä pyörä tulee maksamaan, mutta jos sama kaava toistuu, niin noin 500 euroa enemmän, kuin nykyinen F 800 ST (13200e), eli 13.700 euroa olis F 800 GS.
Lievää spekulointia.
BMW G 450 X 85.900 kr
BMW F 650 GS 79.900 kr
BMW F 800 GS 102.900 kr
BMW R 1200 GS 136.300 kr
BMW R 1200 GS Adventure 146.400 kr
Vertauksena sielä maksaa uusi BMW F 800 ST 96.800 kr. En tiedä pystyykö näistäkään tiedoista yhtään päätellä mitä meillä pyörä tulee maksamaan, mutta jos sama kaava toistuu, niin noin 500 euroa enemmän, kuin nykyinen F 800 ST (13200e), eli 13.700 euroa olis F 800 GS.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Vähän pettymyksiä nuo viteeot - aikamoista sussuttelua ja poliittisesti korrektia körryyttelyä. Ei sladeja, hyppyjä tai kunnon möyrintää, kuten vaikka X-Challengen tai HP2:sen videoissa; lieneekö sitten ihan tarkoituksenakin koittaa antaa vähän hillitympää mielikuvaa tällä kertaa... Jokatapauksessa laskivat meikäläisen omistushaluja hieman nuo esitykset. Tulisipa tästä kasisatasesta vielä kaikenkukkuraksi kevyempi ja riisuttu HP-versio...
KTM osaa tehdä (myös) mainosvideot niin kuin pitääkin. Moni varmaan muistaa pari-kolme vuotta sitten netissä kovasti pyörineen Super Duken esittelyvideon, jota on turha Liikenneturvan sivuilta etsiä.kasipallo kirjoitti:Nuo videot oli kyllä säälittäviä, kyllä mainosvideoissa pitäisi lennättää soraa kunnolla ja eturenkaan ei tarvisi juuri maata koskettaa
Myös uuden RC-8:n mainosvideossa on mielestäni onnistuttu. Jos ei vaimo olisi ehtinyt tilata Speed Triplen tilalle uutta R1:stä, voisi tuossa olla meidän perheen katupyörä.
Tämä näin aiheesta hiukan poiketen...
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
No en nyt ihan noin jyrkästi sanoisi....kyseessähän on melko selvästi vain videoitu bemarin toimesta noiden mainosvalokuvien ottoa. Eli siis valokuvia varten on ajettu hiljaa ja nätisti + sit huvikseen otettu vähän videota siinä samalla youtubeen!Timo Kalkkila kirjoitti:Siis haloo... Näkeehän sokeakin ettei kyseessä ole mitkään mainosvidot vaan joku harrastajakuvaaja on ne kuvannut ja säälittävästi editoinut. Varsinaisesti mainosvideot löytyvät aikanaan kyllä bemarin sivuilta eikä hämäräperäisesti YouTubeen ladattuna.
Timo
Samaa mieltä siitä, ettei noi ole lopullisia mainospätkiä.
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1457 tehot/väännöt ok ja suorituskyky yhdistettynä pieneen kulutukseen plussaa. http://www.rubbermag.com/news/0711/071106_06.html
Tuli jotenkin sellainen epäilys tuon 800GS-videon katsottuani, että jos tuolla olisi kävelyvauhtia lujempaa yrittänyt ajaa edes kyseisessä kohtuullisen hyvässä maastossa niin jousitus saattaisi olla pieni kysymysmerkki, näytti jotenkin löysältä, mutta ehkä vaan kuvittelin.kasipallo kirjoitti:Nuo videot oli kyllä säälittäviä, kyllä mainosvideoissa pitäisi lennättää soraa kunnolla ja eturenkaan ei tarvisi juuri maata koskettaa
Katselin kanssa ensin että ainakin paperilla tuo näyttää ihan kelvolliselta "uudelta africa twiniltä", mutta saapa nähdä.
Hannu